Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Hermenéutica Filosófica Código 710G01030
Titulación
Grao en Humanidades
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Couceiro Bueno, Juan Carlos
Correo electrónico
juan.couceiro.bueno@udc.es
Profesorado
Couceiro Bueno, Juan Carlos
Correo electrónico
juan.couceiro.bueno@udc.es
Web
Descrición xeral La hermenéutica filosófica ocupa en el pensamiento occidental una posición central, es decir, en nuestro presente podemos constatar la existencia de una lengua común para la filosofía y la cultura.
El carácter de koiné de la hermenéutica filosófica abre una nueva época para el pensamiento y supone un "marco de referencia" para los discursos especializados o fragmentados.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Coñocemento do pasado desde un punto de vista diacrónico
A9 Coñocemento de linguas e culturas clásicas
A10 Coñecemento de linguas modernas
A13 Uso correcto, oral e escrita, de alomenos unha lingua estranxeira
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa
B5 Traballar de forma colaborativa.
B10 Capacidade de análise e de síntese.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocimientos de lenguas y culturas clasicas A2
A9
Conocimiento de lenguas modernas A10
A13
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo B3
B10
Trabajar de forma autónoma con iniciativa B3
B4
Capacidad de análisis y síntesis B4
B10
Trabajar de forma colaborativa B5
B10
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
C7
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma C1
C2

Contidos
Temas Subtemas
1. Antecedentes históricos de la hermenéutica 1.1 Aportaciones de los autores más destacados en la tradición previa a la hermenéutica filosófica contemporánea.
2. Introducción a la hermenéutica filosófica


2.1 La hermenéutica como filosofía práctica.
3. Exposición sistemática de la hermenéutica gadameriana 3.1 La hermenéutica como Wirkungsgeschichte/Wirkungsgeschiltich
4. El lenguaje como horizonte de una ontología hermenéutica. 4.1 El lenguaje como experiencia del mundo
5. Das Konzept Erfährung Spiel 5.1 La transformación del juego en construcción
6. La función ontológica de la metáfora 6.1 Metáfora y estructuración del mundo
7. La hermenéutica como koiné de nuestra cultura 7.1 La expansión pluridisciplinar de la hermenéutica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A10 14 16 30
Actividades iniciais B3 4 4 8
Discusión dirixida B4 6 6 12
Presentación oral B10 4 4 8
Sesión maxistral B3 30 0 30
Traballos tutelados A10 20 10 30
Lecturas B10 14 0 14
Proba de resposta múltiple B3 4 4 8
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Acceso y análisis crítico de los textos básicos.
Actividades iniciais Introducción, presentación y discusión de las tareas académicas a realizar a lo largo del curso.
Discusión dirixida A partir de temas predeterminados se establecerá un debate para que el alumno se ejercite en la experiencia de un pensar crítico-sistemático.
Presentación oral Presentación verbal en el aula de las monografías temáticas.
Sesión maxistral Presentación teórica por el profesor de los contenidos de la asignatura.
Traballos tutelados Realización de monografías bajo la dirección del profesor
Lecturas Deben realizar las lecturas y el estudio de los textos escogidos de las fuentes de la asignatura
Proba de resposta múltiple Mediante una prueba escrita los estudiantes mostrarán su grado de competencia en la temática desarrollada durante el curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Se valorará lo siguiente:

a) Pertinencia del tema elegido.
b) Originalidad en las aportaciones.
c) Criterios formales en la monografía.
d) Capacidad de análisis y relacional.
e) Competencia en la expresión oral.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A10 Los trabajos que cumplan con los requisitos descritos en el apartado de atención personalizada les corresponderá el 20% de la calificación final. 20
Proba de resposta múltiple B3 Las respuestas satisfactorias a la prueba de respuesta múltiple les corresponderá el 80% de la calificación final. 80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). .

Obra referencia de estudio, análisis y evaluación: Gadamer, H. G. Wahrheit und Methode (Tübingen: J. C. B. Mohr, 1975).

Heidegger, M. Sein und Zeit (The Hague: Niemeyer, 1927).

Husserl, E. Die Krisis der europäischen die transzendentale (La Haya: 1954).

Dilthey, W. Introducción a la ciencias del espíritu (Madrid: Revista de Occidente, 1956).

Ricoeur, P. Le conflit des interprétations (París: Seuil, 1969).

Vattimo, G. Le Fine della modernità (Milán:Garzanti, 1985).

Couceiro-Bueno, Juan C., La carne hecha metáfora. La metaforicidad constitutiva del mundo. Prólogo de Gianni Vattimo (Barcelona: Bellaterra, 2012).

Bibliografía complementaria

Dilthey, W. "Die Entstebung der Hermeneutik" in Gesammelte Schriften, vol. V (Leipzig: Teubner, 1960).

Habermas, J. La lógica de las ciencias sociales (Madrid: Tecnos, 1970).

Heidegger, M. Ontologie. Hermeneutik der Faktizität (Frankfurt, 1998).

Gadamer, H. G. "Frühromantik, Ermenutica, Deconstruzionismo", Rivista di Estética, Rosenberg & Sellier, 1990, 35, 4-24.

Schleiermacher, F. Hermenéutique (París: Le Cerf, 1989).


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


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