Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Hermenéutica Filosófica Código 710G01030
Titulación
Grao en Humanidades
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Couceiro Bueno, Juan Carlos
Correo electrónico
juan.couceiro.bueno@udc.es
Profesorado
Couceiro Bueno, Juan Carlos
Correo electrónico
juan.couceiro.bueno@udc.es
Web
Descrición xeral La hermenéutica filosófica ocupa, en el pensamiento occidental, una posición central, es decir, en nuestro presente podemos constatar la existencia de una lengua común para la filosofía y la cultura.
El carácter de koiné de la hermenéutica filosófica abre una nueva época para el pensamiento y supone un "marco de referencia" para los discursos especializados o fragmentados.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
No se realizan cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Análisis de fuentes.
Debate dirigido.
Atención personalizada

*Metodoloxías docentes que se modifican
Sesión magistral.
Prueba teórica.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Herramientas: Moodle/correo electrónico, etc.
Temporalización: De lunes a viernes.

4. Modificacións na avaliación
Metodología:
Prueba teórica con un peso en la calificación de un 50%.
Análisis de fuentes con un peso en la calificación de un 50%.

*Observacións de avaliación:
Se mantienen las mismas que figuran en la guía docente.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Sin cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Coñocemento do pasado desde un punto de vista diacrónico
A9 Coñocemento de linguas e culturas clásicas
A10 Coñecemento de linguas modernas
A13 Uso correcto, oral e escrita, de alomenos unha lingua estranxeira
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa
B5 Traballar de forma colaborativa.
B10 Capacidade de análise e de síntese.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocimientos de lenguas y culturas clasicas A2
A9
Conocimiento de lenguas modernas A10
A13
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo B3
B10
Trabajar de forma autónoma con iniciativa B3
B4
Capacidad de análisis y síntesis B4
B10
Trabajar de forma colaborativa B5
B10
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
C7
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma C1
C2

Contidos
Temas Subtemas
1. Antecedentes históricos de la hermenéutica. 1.1 Aportaciones de los autores más destacados en la tradición previa a la hermenéutica filosófica contemporánea.
2. Introducción a la hermenéutica filosófica


2.1 La hermenéutica como filosofía práctica.
3. Exposición sistemática de la hermenéutica gadameriana 3.1 La hermenéutica como Wirkungsgeschichte/Wirkungsgeschiltich
4. El lenguaje como horizonte de una ontología hermenéutica. 4.1 El lenguaje como experiencia del mundo
5. Das Konzept Erfährung Spiel 5.1 La transformación del juego en construcción
6. La función ontológica de la metáfora 6.1 Metáfora y estructuración del mundo
7. La hermenéutica como koiné de nuestra cultura 7.1 La expansión de la hermenéutica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A2 A9 C2 14 16 30
Actividades iniciais B3 2 2 4
Discusión dirixida B4 C4 6 6 12
Presentación oral B10 C1 4 4 8
Sesión maxistral B3 30 0 30
Traballos tutelados A10 B5 20 10 30
Lecturas A13 B10 C7 14 0 14
Proba mixta A9 B10 2 2 4
Proba obxectiva B3 B10 4 4 8
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Acceso y análisis crítico de los textos básicos.
Actividades iniciais Introducción, presentación y discusión de las tareas académicas a realizar a lo largo del curso.
Discusión dirixida A partir de temas predeterminados se establecerá un debate para que el alumno se ejercite en la experiencia de un pensar crítico-sistemático.
Presentación oral Presentación verbal en el aula de las monografías temáticas.
Sesión maxistral Presentación teórica por el profesor de los contenidos de la asignatura.
Traballos tutelados Realización de monografías bajo la dirección del profesor
Lecturas Deben realizar las lecturas y el estudio de los textos escogidos de las fuentes de la asignatura
Proba mixta Prueba que integra tanto preguntas objetivas y de ensayo
Proba obxectiva Preguntas abiertas para ser desarrolladas

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
La atención personalizada tiene la finalidad de cubrir las necesidades del alumnado, tanto de forma convencional como en grupos.
Se tratará de atender al alumnado en cualquier momento que lo necesite. Para ello, se dispondrá, como alternativas a la atención clásica, de las siguientes:

a) Vía e-mail (cualquier día de la semana).
b) En el aula, tras acordar el horario con el alumnado.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B3 B10


La prueba objetiva le corresponderá el 80% de la calificación final



80
Traballos tutelados A10 B5 Análisis de textos básicos de la asignatura. 20
 
Observacións avaliación

El alumnado con reconocimineto de dedicación a tiempo parcial se regirá por la "norma que regula el régimen de dedicación al estudio de los estudiantes de grado de la UDC" (art. 2.3; 3.6 y 4.5) con fecha del 29/05/2012.

En consecuencia, “aquellos/as alumnos/as que
tengan alguna clase de excepcionalidad para asistir a la docencia legalmente
concedida", que hablen con el profesor a comienzos del curso para
establecer las tutorías y los sistemas de evaluación correspondientes.

Los criterios para la evaluación de los exánenes ordinarios (primera evaluación) son los siguientes: "contendio seleccionado" y "material de las clases interactivas". En la "evaluación extraordiaria" (segunda evaluación) solo se exigirá el "contenido selecionado" que será expuesto detalladamente al comienzo del curso.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). .

Obra referencia de estudio, análisis y evaluación: Gadamer, H. G. Wahrheit und Methode (Tübingen: J. C. B. Mohr, 1975).

Heidegger, M. Sein und Zeit (The Hague: Niemeyer, 1927).

Husserl, E. Die Krisis der europäischen die transzendentale (La Haya: 1954).

Dilthey, W. Introducción a la ciencias del espíritu (Madrid: Revista de Occidente, 1956).

Ricoeur, P. Le conflit des interprétations (París: Seuil, 1969).

Vattimo, G. Le Fine della modernità (Milán:Garzanti, 1985).

Couceiro-Bueno, Juan C., La carne hecha metáfora. La metaforicidad constitutiva del mundo. Prólogo de Gianni Vattimo (Barcelona: Bellaterra, 2012).

Bibliografía complementaria

Dilthey, W. "Die Entstebung der Hermeneutik" in Gesammelte Schriften, vol. V (Leipzig: Teubner, 1960).

Habermas, J. La lógica de las ciencias sociales (Madrid: Tecnos, 1970).

Heidegger, M. Ontologie. Hermeneutik der Faktizität (Frankfurt, 1998).

Gadamer, H. G. "Frühromantik, Ermenutica, Deconstruzionismo", Rivista di Estética, Rosenberg & Sellier, 1990, 35, 4-24.

Schleiermacher, F. Hermenéutique (París: Le Cerf, 1989).


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías