Identifying Data 2019/20
Subject (*) History of Classical Art Code 710G01053
Study programme
Grao en Humanidades
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Villaverde Solar, Dolores
E-mail
dolores.villaverde@udc.es
Lecturers
Villaverde Solar, Dolores
E-mail
dolores.villaverde@udc.es
Web
General description Estudio de la arquitectura y artes plásticas en la Antigüedad Clásica, desde el Período Prehelénico hasta la caída del Imperio romano de Occidente en el s. V

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Diseñar y elaborar correctamente fichas de catalogación de bienes muebles e inmuebles
Diseñar y elaborar correctamente fichas de catalogación de bienes muebles e inmuebles
Diseñar y elaborar correctamente fichas de catalogación de bienes muebles e inmuebles
Reflexionar sobre los procesos de simbolización y analizar críticamente las ideas que han animado al arte de este período, poniéndolas en relación con el contexto sociocultural en el que surgen.
Localizar información
Localizar información
Localizar información
Identificar el arte de la Antigüedad Clásica
Conocer las principales fuentes impresas y bibliográficas existentes
Conocer las principales fuentes impresas y bibliográficas existentes
Conocer las principales fuentes impresas y bibliográficas existentes
Realizar de forma autónoma una lectura comprensiva de textos sobre historia y teoría del arte clásico, con todos los beneficios que ello implica (ampliación de vocabulario, desarrollo de la capacidad de conceptualización y sentido crítico, etc…), aprendiendo a valorar lo necesario de este hábito para comprender e interpretar el desarrollo del arte.
Identificar claramente las obras y sus autores
Identificar claramente las obras y sus autores
Identificar claramente las obras y sus autores
Crear un ejercicio escrito, a partir de la lectura de diferentes documentos, desarrollando el pensamiento crítico y analítico del alumno, que le ayude a iniciarse en la realización de sus propias tareas de investigación y contextualización histórica
Saber compartir conocimentos con sus compañeros
Saber compartir conocimentos con sus compañeros
Saber compartir conocimentos con sus compañeros
Comprender la evolución histórica y social del Diseño Industrial
Comprender la evolución histórica y social del Diseño Industrial
Comprender la evolución histórica y social del Diseño Industrial

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE 1. Arte Helénico

BLOQUE 2. Arte Romano

Bloque 1
1. Arte Prehelénico: Arte Cicládico, Minoico y Micénico
2. Período Arcaico
3. Período Clásico
4. Helenismo
Bloque 2
5. El arte etrusco
6. Arquitectura
7. Escultura
8. Pintura y mosaico

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook 1 30 31
Guest lecture / keynote speech 40 0 40
Supervised projects 2 36 38
Ordering and sequencing exercises 7 14 21
 
Personalized attention 20 0 20
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización dos contidos.
Serán de carácter obrigatorio e elexidas polo profesor
Guest lecture / keynote speech Exposición oral do profesor complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.



Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Ordering and sequencing exercises Proba onde se presenta unha serie de elementos ou datos que os alumnos deben ordenar segundo un criterio dado no enunciado (cronolóxico, lóxico, xeográfico, cuantitativo, cualitativo, etc.) ou polo profesor

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Ordering and sequencing exercises
Guest lecture / keynote speech
Description
Partirase da exposición oral complementada con medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Na Proba de ordenación se presentan unha serie de elementos ou datos que teñen que ordenarse segundo un criterio dado no enunciado (cronolóxico, lóxico, xeográfico, cuantitativo, cualitativo, etc.).

Na Proba oral se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento, creatividade e espírito crítico.

Nos Traballos tutelados se trata de promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”.
Nos tarballos hai dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.



Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Os traballos basearánse en temas do programa e profundizarán a parte exposta nas clases maxistrais

30
Ordering and sequencing exercises Proba onde se presenta unha serie de elementos ou datos que teñen que ordenarse segundo un criterio dado no enunciado (cronolóxico, lóxico, xeográfico, cuantitativo, cualitativo, etc.).
Ó longo do curso faránse fichas de catalogación de obras emblemáticas na historia da arte por parte do alumnado

30
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar.
Na avaliación será tida en conta a asistencia ás clases maxistrais.
20
Workbook Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización dos contidos.
Dous libros escollidos polo profesor terán que ser lidos ó longo do curso
20
 
Assessment comments

Ls criterios de avaliación son los mismos para cada una de las oportunidades de evaluación. Se tendrán en cuenta las calificaciones de las pruebas realizadas en o para las clases interactivas, los trabajos tutelados y las pruebas escritas


Los criterios de puntuación de cada una de las pruebas se darán a
conocer en el momento de la prueba.


Las pruebas no realizadas puntúan como cero.


La calificación de "no presentado" corresponde al alumno que no
participase en ninguna prueba de evaluación


Los únicos utensilios con los que está permitido acceder al recinto de
la prueba son los básicos para contestar al examen: lápiz, bolígrafo o
pluma, goma de borrar y calculadora electrónica no programable.


Alumnado con reconocimeinto de dedicación a tiempo parcial y dispensa
académica de exención de asistencia: excepto para las fechas aprobadas
en Junta de Facultad en lo que compete a la prueba objetiva, para las
restantes pruebas se acordará, al inicio del cuatrimestre, un calendario
específico de fechas compatibles con su dedicación, motivo por el cual
dicho alumnado deberá poñerse en contacto con el profesor de la materia. Las pruebas tendrán
el mismo formato que para los alumnos con dedicación a tiempo completo.


Sources of information
Basic

ANDREAE, B. (1974). Arte Romano. Barcelona: Gustavo Gili

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

BARATTE, F. (1984). Etruria y Roma. Madrid: Alianza

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

BIANCHI BANDINELLI, R. (1969). Roma, el centro del poder. Madrid: Aguilar

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

BIANCHI BANDINELLI, R. (1971). Roma, el fin del arte antiguo. Madrid: Aguilar

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

BIANCHI BANDINELLI, R. (1974). Los etruscos y la Italia anterior a Roma. Madrid: Aguilar

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

BIANCHI BANDINELLI, R. (1998). El arte de la Antigüedad Clásica. Grecia. Madrid: Akal

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

BIANCHI BANDINELLI, R. (1998). El arte de la Antigüedad Clásica. Etruria-Roma. Madrid: Akal

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

BLANCO FREIJEIRO, A./ELVIRA, J. M. (1990). Etruria y Roma Republicana. Madrid: Historia 16

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

BLANCO FREIJEIRO, A. (1990). Roma Imperial. Madrid: Historia 16

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

BLANCO FREIJEIRO, A. (1996). El Arte Griego. Madrid: CSIC

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

BOARDMAN, J. (1995). El arte griego. Barcelona: Destino

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

BOARDMAN, J. (2001). Escultura griega. El período clásico tardío. Barcelona: Destino

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

CHADWICK, J. (1998). El mundo micénico. Madrid: Ariel

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

CHARBONNEAUX, J. (1969). Grecia arcaica (620-480 a.J.C). Madrid: Aguilar

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

CHARBONNEAUX, J. (1970). Grecia Clásica (480-330 a.J.C). Madrid: Aguilar

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

CHARBONNEAUX, J. (1971). Grecia helenística. Madrid: Aguilar

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

DEMARGNE, P. (1964). Nacimiento del arte griego. Madrid: Aguilar

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

DICKINSON, O. (2000). La Edad del Bronce Egea. Madrid: Akal

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

ELVIRA BARBA, M. A. (1996). Arte Clásico. Madrid: Historia 16

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

GARCÍA BELLIDO, A. (1990). Arte Romano. Madrid: CSIC

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

HENIG, M. (Dir.) (1985). El Arte Romano: una revisión de las artes visuales del mundo romano. Barcelona: Destino

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

MARTIN , R. (1987). Arquitectura Griega. Madrid: Aguilar

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

OLAGUER FELIU, F. (1989). La Pintura y el mosaico romanos. Barcelona: Vicens Vives

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

ONIANS, J. (1996). Arte y pensamiento en la época helenística. Madrid: Alianza

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

POLLIT, J.J. (1984). Arte y experiencia en la Grecia Clásica. Barcelona: Xarait

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

POLLIT, J.J. (1989). El arte helenístico. Madrid: Nerea

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

RICHTER, G. (1980). El Arte griego: una revisión de las artes visuales de la antigua Grecia. Barcelona: Destino

https://guiadocente.udc.es/ata1415/docencia/guia_docent/images/square.gif

ROBERTSON, D.S. (1994). Arquitectura griega y romana. Madrid: Cátedra

Complementary Hall, J. (1987). Diccionario de temas y símbolos artísticos. Madrid
Fatás-Borrás (1993). Diccionario de términos de arte. Madrid
Paniagua,J.P. (1978). Vocabulario básico de arquitectura. Barcelona


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Ancient History/710G01091

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.