Identifying Data 2016/17
Subject (*) Xestión da Información: Fundamentos e Teoría Code 710G01073
Study programme
Grao en Humanidades
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First FB 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Alfaya Lamas, Elena
E-mail
elena.alfaya@udc.es
Lecturers
E-mail
Web
General description Materia que pretende proporcionar coñecementos, técnicas e habilidades esenciais, correspondentes ao mundo de Información e Documentación, para utilizar no campo académico, profesional e persoal.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Knowledge of the different goods and heritage resources and their juridical regime.
A11 Knowledge of techniques and methods of work and analysis of the human and social sciences.
A19 Knowledge of national and international reality in policy and services of information, and in cultural industries.
A20 Knowledge and application of information technologies used at the units of information services and in the process of information transfer.
A23 Knowledge of the nature of information and the documents aboutthe various modes of production and their management cycle , the legal and ethical issuesof their use and transferance, and of the main sources of information on any media support, and over time.
A24 Knowledge, understanding and application of the theoretical and methodological principles, and of the techniques for the planning, organisation and assesment of the units and services information system.
A25 Knowledge, understanding and application of the theoretical and methodological principles, and of the techniques and normative for the creation and authentication, recollection, selection, organisation, representation, preservation, recovery, access, diffusion and exchange, and evaluation of the information and of the informative resources
B1 Learn to learn.
B2 To solve problems effectively.
B10 Capacity for analysis and synthesis.
B11 Ability to manage the relevant information.
B16 Ability to adapt to changes in the environment.
B28 CB1-That the students have showed to possess and comprise knowledge in an area of study that begins from the base of general secondary education, and it is usually found at a level that, although it relies on advanced textbooks, includes also some aspects that involve proceeding knowledge of the avant-garde of the field of study.
B32 CB5-That the students have developed those skills of learning necessary to undertake further studies with a high degree of autonomy.
C1 Express themselves correctly, both orally and in writing , in the official languages of the autonomous region.
C3 Using basic tools of information technology and communication (ICT), necessary for the exercise of their profession and for learning throughout her life
C5 Understanding the importance of entrepreneurship and knowing the means available to entrepreneurs.
C6 Critically evaluate the knowledge, technology and information available to solve the problems they must face to.
C7 Assume as professionals and citizens the importance of learning throughout life.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Iniciarse no coñecemento da orixe e evolución da información e da tipoloxía documental ao longo do tempo. A1
A19
A23
A24
B32
C6
Coñecer as principais institucións documentais e as características dos seus fondos. A1
A11
A19
A20
A23
A24
B16
B28
Recoñecer as necesidades de información e aprender a identificalas e definilas. A20
A25
B1
B32
C1
Distinguir as principais estratexias de procura para obter información empregando distintos recursos de información. A20
A25
B2
B10
B11
C3
C5
C7
Coñecer e manexar ferramentas bibliográficas. A20
A25
B2
B10
B11
B16
C3
Iniciarse na descrición e análise de circuítos e procesos de información en organizacións de diferente carácter e complexidade. A19
A23
A24
B2
B10
B11
B16
C5

Contents
Topic Sub-topic
1. INTRODUCIÓN Á TEORÍA DA INFORMACIÓN 1.1. Introdución: Das orixes da escritura á sociedade da información e do coñecemento.
1.2. Conceptos principais.
2. TIPOLOXÍAS DE BIBLIOTECAS, ARQUIVOS E MUSEOS 2.1. Concepto, funcións e tipoloxía de bibliotecas, centros de documentación, arquivos e museos.
2.2. Definición e tipos de documentos.
3. MANEXO DE FERRAMENTAS BIBLIOGRÁFICAS 3.1. Normas e estilos de citación e referencia bibliográfica
3.2. Xestores bibliográficos
3.3. Pautas de elaboración dunha bibliografía para traballos académicos.
4. BÚSQUEDA E RECUPERACIÓN DA INFORMACIÓN 4.1. Introdución á selección, recuperación e avaliación da información.
4.2. Estratexias de búsqueda de información.
5. XESTIÓN DA INFORMACIÓN NAS ORGANIZACIÓNS 5.1 Introdución: Conceptos, antecedentes e tendencias.
5.2 Principios da xestión de información
5.3 Procesos e fases

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A19 A23 A24 B28 B32 C1 2 20 22
Guest lecture / keynote speech A1 A11 A19 A20 A23 A24 A25 C5 23 4 27
Supervised projects A1 A19 A20 A25 B10 B11 B28 C1 C3 C5 C6 C7 6 45 51
Workbook A19 A23 A24 B1 B16 B28 B32 C6 C7 8 20 28
ICT practicals A20 A25 B1 B2 B10 B11 B16 C3 8 12 20
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Método de avaliación dos coñecementos adquiridos polo alumnado. Haberá unha proba final obxectiva que computará para a cualificación global. Poderá tamén realizarse probas de autoevaluación para os diversos bloques temáticos.
Guest lecture / keynote speech Desenvolvemento expositivo dos contidos esenciais correspondentes aos temas en que se divide o programa. Visualización de exemplos e modelos. Resposta a dúbidas e preguntas.
Supervised projects Estarán orientados á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento da docente. Os traballos serán individuais e elaboraranse de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas pola profesora.
Workbook Inclúese baixo este epígrafe o resumo e comentario de lecturas, vídeos, conferencias, etc. Trátase de actividades que permiten profundar nos contidos traballados.
ICT practicals Actividades de carácter práctico que permiten ao alumnado aprender de forma efectiva a teoría dun ámbito de coñecemento. Realizaranse procuras bibliográficas, procuras de información e consultas a diferentes recursos accesibles a través de Internet.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
ICT practicals
Description
Realizaranse tutorías individualizadas ou en grupo, nas que se abordarán dúbidas, ou outras cuestións vinculadas cos contidos da materia.

Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.

Apoio directo ás cuestións expostas no desenvolvemento das diferentes prácticas.


Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaranse as tutorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma informática da UDC.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A19 A20 A25 B10 B11 B28 C1 C3 C5 C6 C7 Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no prazo establecido.
40
Objective test A19 A23 A24 B28 B32 C1 Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas expostas, os coñecementos, a ausencia de erros, a achega persoal, así como a claridade, síntese e orde na exposición, e a presentación.
40
Workbook A19 A23 A24 B1 B16 B28 B32 C6 C7 Avaliarase a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal do asunto tratado.
10
ICT practicals A20 A25 B1 B2 B10 B11 B16 C3 Avaliaranse as prácticas de acordo coa asistencia e a execución das prácticas sinaladas.
10
 
Assessment comments

<p> A realización dos traballos tutelados é requisito imprescindible para presentarse á proba obxectiva. Para aprobar a materia deberán superarse tanto a proba obxectiva como os traballos tutelados. As notas dos traballos tutelados, individuais e en grupo, en caso de ser positivas, conservarase para as dúas probas sucesivas do ano académico; en caso de nota negativa, e tamén para as dúas probas sucesivas, poderase/n reelaborar o/o traballo/s presentado/s inicialmente ou presentar un novo traballo, sempre de acordo coa profesora.
As entregas das prácticas e lecturas terán que presentarse na data establecida. Nestes casos, non hai opción á súa repetición nin entrega posterior.
</p>


















"Aqueles/as alumnos /as
que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida,
que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes."




Sources of information
Basic RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca (2011). Apuntes sobre representación y organizació de la información. Gijón: Trea
PONJUÁN DANTE, Gloria (2007). Gestión de información: dimensiones e implementación para el éxito organizaciona. Gijón: Trea
LÓPEZ YEPES, José Luís (2011). La sociedad de la documentación. Madrid: Fragua
CORDON GARCÍA, José Antonio et al. (2012). Libros electrónicos y contenidos digitales en la sociedad del conocimiento: mercado, servicios y derechos.. Madrid: Pirámide
CRUZ MUNDET, José Ramón (2005). Manual de Archivística. Madrid: Fundación Germán Sánchez-Ruipérez
LÓPEZ YEPES, José Luís, coord. (2006). Manual de Ciencias de la Documentación. Madrid: Pirámide

Complementary Boletín de la ANABAD (). . ANABAD
Pecia Complutense (). . Madrid: Universidad Complutense
El Profesional de la Información (). .
Revista española de documentación científica (). .
Revista General de Información y Documentación (). . Madrid: Universidad Complutense
Anales de Documentación (). http://revistas.um.es/analesdoc/index . Murcia: Universidad de Murcia
BiD (). http://www.ub.es/biblio/bid/. Barcelona: Universidad de Barcelona


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Xestión de empresas e institucións culturais/710G01008
Bibliografía e Fontes de Información/710G01075

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.