Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Xestión da Información: Fundamentos e Teoría Código 710G01073
Titulación
Grao en Humanidades
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Alfaya Lamas, Elena
Correo electrónico
elena.alfaya@udc.es
Profesorado
Alfaya Lamas, Elena
Correo electrónico
elena.alfaya@udc.es
Web
Descrición xeral
Materia que achega unha visión global e introductoria á teoría e xestión da información, e que proporciona os coñecementos e técnicas básicas para a recuperación da información e a súa representación a nivel de usuario.
Plan de continxencia ADAPTACIÓNS que se levarán a cabo na docencia e evaluación si nos enfrontamos a un escenario de non presencialidade ou semi-presencialidade:
1. Modificacións nos contidos: non haberá. Se verán os mesmos temas.
2. Metodoloxías
- Proba mixta presencial: Se sustitue por unha evaluación síncrona on line, por medio da plataforma Moodle e a través de vídeo-conferencia con Microsoft Teams. Os alumnos/as que non podan realizar a proba a través destos medios deben comunicarllo á profesora con antelación ofrecendo unha motivación xustificada. Para causas debidamente xustificadas, se poderá, organizar un sistema de evaluación alternativo (exemplo: examen oral via telefónica).
- Sesión maxistral (presenciais):non hai xa que é unha materia en extinción
- Traballos tutelados: As dúbidas e titorías se resolverán mediante a plataforma Teams e o correo electrónico.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
-Correo electrónico: se responderán en horarios de titoría. Se poderán solicitar entrevistas en Teams ou facer consultas.
-Moodle: en horarios de tutoría.
-Teams: sesiones fixadas individuales ou en grupo para resolver dudas; para impartir as sesións maxistrais no horario fixado no horario do Centro e para o seguimento dos traballos tutelados.
4. Modificacións na evaluación: non se modifica.
*Observaciones de evaluación: Non hai.
5. Modificacións da bibliografía: Non se realizan cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A19 Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura
A20 Coñocemento e aplicación das tecnoloxías da información que se empregan nas unidades de servizos de información nos procesos de transferencia de información
A23 Coñocemento da natureza da información e dos documentos, dos diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos e do seu uso e transferencias, e das fontes principais de información en calquera soporte, e ao longo do tempo.
A24 Coñocemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos e das técnicas para a planificación, organización e avaliación do sistema de unidades e servizos da información
A25 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios e metodolóxicos, e das técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B10 Capacidade de análise e de síntese.
B11 Capacidade de xestión da información relevantes.
B16 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno
B28 CB1-Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoitan atoparse nun nivel que, se ben apoiase en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B32 CB5-Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento da realidade nacional e internacional A19
A20
A23
A24
A25
B11
Ser conscientes e aproveitar o impacto que as novas tecnoloxías teñen sobre tódolos procesos e elementos da xestión da información. B1
B2
B10
B28
C1
C3
C5
C6
Recoñecer as necesidades de información e aprender a determinalas e formalizalas. A19
A20
B10
B11
B16
B32

Contidos
Temas Subtemas
1. INTRODUCIÓN Á TEORÍA DA INFORMACIÓN 1.1. Introdución: Dos oríXes á sociedade da información e do coñecemento
1.3. Conceptos principales
2. TIPOLOXÍAS DE BIBLIOTECAS, ARQUIVOS E MUSEOS 2.1 Concepto, funcións e tipoloxía de bibliotecas, centros de documentación, arquivos e museos
2.2 Definición e tipos de documentos
3. MANEXO DE FERRAMIENTAS BIBLIOGRÁFICAS 3.1 Normas e estilos de citación e referencia bibliográfica
3.2 Xestores bibliográficos
3.3 Pautas de elaboración dunha bibliografía para traballos académicos
4. BÚSQUEDA E RECUPERACIÓN DA INFORMACIÓN 4.1. Introdución á seleción, organización, recuperación e evaluación da información
4.2. Estratexias de búsqueda de información
5. XESTIÓN DA INFORMACIÓN NAS ORGANIZACIÓNS 5.1 Introdución: Conceptos, antecedentes e tendencias
5.2 Principios da xestión de información
5.3 Procesos e fases

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A19 A20 A23 A24 B1 B2 B10 B11 B16 C1 C3 C5 C6 0 60 60
Traballos tutelados A19 A20 A25 B28 B32 0 70 70
 
Atención personalizada 20 0 20
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Exame teórico-práctico. Método de evaluación dos coñecemientos adquiridos polo alumnado. Haberá unha proba obxetiva que computará un 50% para a evaluación final.
Traballos tutelados Estarán orientados á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguemiento da docente. Os traballos serán individuales e se elaborarán de acordo coas pautas formales e de contido proporcionadas. 50% da nota.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Realizaranse tutorías individualizadas, online, seguindo as directrices da UDC, nas que se abordarán dudas, interpretacións e outras cuestións vinculadas cos contidos da materia.
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cuales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propoñer as variacións ou modificacións necesarias.
Apoyo directo ás cuestións plantexadas no desenvolvemento das diferentes prácticas.

Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaránse as tutorías presenciales, o correo electrónico e Moodle, a plataforma informática da UDC.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A19 A20 A25 B28 B32 Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desarrolo, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no plazo establecido. Os traballos entregados fora de plazo, non consensuados coa profesora en tutorías e/ou que non sigan as pautas establecidas estarán suspensos. 50
Proba obxectiva A19 A20 A23 A24 B1 B2 B10 B11 B16 C1 C3 C5 C6 Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas plantexadas, así como a claridade, síntesis e orden na exposición, os coñecementos, a ausencia de erros e a presentación. 50
 
Observacións avaliación

A realización dos traballos tutelados é requisito imprescindible
para presentarse á proba obxetiva. É necesario obter un 4/10 como
mínimo para que se faga a media entre a proba obxetiva e o traballo
tutelado. As instruccións para os traballos están en Moodle.

Non hai diferencia na evaluación entre a primeira e a segunda oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica

CLANCHY, John; BALLARD, Brigid. Cómo se hace un trabajo académico: guía práctica para estudiantes universitarios. 2ª ed. aum. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza, 2000. 198 p.

CORDON GARCÍA, José Antonio et al. Libros electrónicos y contenidos digitales en la sociedad del conocimiento: mercado, servicios y derechos. Madrid: Pirámide, 2012

CRUZ MUNDET, José Ramón. Manual de archivística. 6ª ed. corr. y act. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2005.

LÓPEZ YEPES, José Luís, ed. Diccionario enciclopédico de ciencias de la documentación. Madrid: Síntesis, 2004. 2 v. 

LÓPEZ YEPES, José Luís, coord. Manual de ciencias de la documentación. 2ª ed. Madrid: Pirámide, 2006.

MAGÁN WALS, José Antonio, ed. Tratado básico de biblioteconomía. 5ª ed.  Madrid: Universidad Complutense, 2004.

PONJUÁN DANTE, Gloria. Gestión de información: dimensiones e implementación para el éxito organizacional. Gijón: TREA, 2007. 

RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca. Apuntes sobre representación y organización de la información. Gijón: TREA, 2011.

 

 

Bibliografía complementaria

Revistas especializadas

Anales de Documentación. http://revistas.um.es/analesdoc/index

BiD. http://www.ub.es/biblio/bid/

Boletín de la ANABAD. http://www.anabad.org/boletin/

Pecia Complutense. http://www.ucm.es/BUCM/pecia/

El Profesional de la Información. http://www.elprofesionaldelainformacion.com/

Revista española de documentación científica. http://redc.revistas.csic.es/index.php/redc

Revista general de información y documentación. http://www.ucm.es/BUCM/revistasBUC/portal/modules.php?name=Revistas2&id=RGID

 


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Bibliografía e Fontes de Información/710G02014
Fontes de Información Especializadas/710G02024
Natureza e Evolución das Unidades de Información/710G02031
Fontes de Información en Ciencia e Tecnoloxía/710G02037

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías