Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Arqueoloxía e Numismática Código 710G01076
Titulación
Grao en Humanidades
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Montero Fenollos, Juan Luis
Correo electrónico
juan.fenollos@udc.es
Profesorado
Montero Fenollos, Juan Luis
Correo electrónico
juan.fenollos@udc.es
Web http://http://hum236.cdf.udc.es/vat
Descrición xeral Se pretende iniciar al alumno de Humanidades en los métodos y técnicas de la investigación arqueológica, así como en las características de la numismática como fuente histórica. Se dará especial importancia a la difusión y didáctica del patrimonio arqueológico.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Coñocemento do pasado desde un punto de vista diacrónico
A3 Coñocemento do espazo e do territorio
A4 Coñocemento dos diferentes bens e recursos patrimoniais e do seu réxime xurídico
B11 Capacidade de xestión da información relevantes.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A2
A3
A4
B11
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. El concepto de arqueología.
2. Métodos y técnicas 1: prospección y excavación.
3. Métodos y técnicas 2: registro y catalogación.
4. Difusión y musealización del patrimonio arqueológico.
5. Numismática antigua.



Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A4 C8 0 40 40
Proba obxectiva B11 C6 2.5 20 22.5
Saídas de campo A3 5 5 10
Sesión maxistral A2 30 0 30
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Elaboración de trabajo sobre temática arqueológica.
Proba obxectiva Examen escrito sobre la materia.
Saídas de campo Visita a museo y/o yacimiento arqueológico.
Sesión maxistral Explicación teórica sobre los contenidos de la materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Orientación sobre el tema, la bibliografía y los recursos a utilizar en el trabajo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 C8 Elaboración de trabajo sobre temática arqueológica. 50
Proba obxectiva B11 C6 Examen escrito. 50
 
Observacións avaliación

















“Aquellos/as alumnos/as que
tengan alguna clase de excepcionalidad para asistir a clase legalmente
concedida, que hablen con el/la profesor/a a comienzos del curso para
establecer las tutorías y los sistemas de evaluación correspondientes.”




Fontes de información
Bibliografía básica (). .

Beltrán, A. La moneda. Una introducción al estudio de la numismática, Madrid 1983.

Beltrán, A. Introducción a la numismática universal, Madrid 1987.

Bianchi Bandinelli, R. Introducción a la arqueología, Madrid 1982.

Burke, H. et al. Manual de campo del arqueólogo, Barcelona 2007.

Carandini, A. Historias en la tierra: manual de excavación arqueológica, Barcelona 1997.

Fatás,G., G.M.Borrás, Diccionario de términos de arte y arqueología, Madrid 1988.

Fernández Martínez, V. Teoría y método de la arqueología, Madrid 2000.

García Sanjuán, L. Introducción al reconocimiento y análisis arqueológico del territorio, Barcelona 2005.

García Sánchez, J. Breve historia de la arqueología, Madrid 2014.

Hernández, F. Los museos arqueológicos y su museografía, Gijón, 2010.

Hernández, F.X., M.C. Rojo (coord.), Museografía didáctica e interpretación de espacios arqueológicos, Gijón 2012.

Herrero, C. Introducción a la numismática antigua (Grecia y Roma), Madrid 1994.

Hodder, I. Interpretación en arqueología. Corrientes actuales, Barcelona 1988.

Hole, F., R.F.Heizer, Introducción a la arqueología prehistórica, 1977.

Renfrew, C, P.Bahn, Arqueología. Teorías, métodos y práctica, Madrid 1993

Renfrew, C., P. Bahn (eds.) Arqueología. Conceptos clave. Madrid 2008.

Roskams, S. Teoría y práctica de la excavación, Barcelona 2003.

Santacana, J., C. Masriera, La arqueología reconstructiva y el factor didáctico, Gijón, 2012.

Wheeler, M. Arqueología de campo, México 1978.

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Más que cursar determinadas materias que siempre ayudan (las históricas, pero no sólo), resulta especialmente importante en esta materia asistir a las clases, sobre todo por la gran importancia de los materiales audiovisuales que se muestran y que no siempre son inteligibles a través de los apuntes de un compañero. Ni tampoco son fácilmente reconstruibles a partir de la bibliografía disponible.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías