Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Arqueoloxía e Numismática Código 710G01076
Titulación
Grao en Humanidades
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Montero Fenollos, Juan Luis
Correo electrónico
juan.fenollos@udc.es
Profesorado
Montero Fenollos, Juan Luis
Correo electrónico
juan.fenollos@udc.es
Web http://http://hum236.cdf.udc.es/vat
Descrición xeral Preténdese iniciar ao alumnado de Humanidades nos métodos e técnicas da investigación arqueolóxica, así como nas características da numismática coma fonte histórica. Farase fincapé na importancia da difusión e didáctica do patrimonio arqueolóxico.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Coñocemento do pasado desde un punto de vista diacrónico
A3 Coñocemento do espazo e do territorio
A4 Coñocemento dos diferentes bens e recursos patrimoniais e do seu réxime xurídico
B11 Capacidade de xestión da información relevantes.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A2
A3
A4
B11
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. El concepto de arqueología.
2. Métodos y técnicas 1: prospección y excavación.
3. Métodos y técnicas 2: registro y catalogación.
4. Datación
5. Arqueología subacuática
6. Arqueología de gestión
7. Etnoarqueología
8. Difusión y musealización del patrimonio arqueológico.
9. Numismática: concepto, método y fuentes
10. Sistemas de catalogación en numismática



Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva B11 C6 2 50 52
Traballos tutelados A4 C8 0 20 20
Discusión dirixida C6 11 0 11
Sesión maxistral A2 A3 20 0 20
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Examen escrito sobre la materia.
Traballos tutelados Elaboración de trabajo sobre temática arqueológica.
Discusión dirixida Preferentemente en las clases interactivas, el profesor planteará y dirigirá el correspondiente debate sobre la materia del programa que se esté abordando en ese momento.
Sesión maxistral Explicación teórica sobre los contenidos de la materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Orientación sobre el tema, la bibliografía y los recursos a utilizar en el trabajo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 C8 Elaboración de trabajo sobre temática arqueológica. 30
Proba obxectiva B11 C6 Examen escrito. 50
Discusión dirixida C6 Participación del alumno en las cuestiones planteadas por el profesor en clase y grado de asistencia a las clases. 20
 
Observacións avaliación

















Aquellos alumnos que
tengan alguna clase de excepcionalidad para asistir a clase legalmente
concedida, que hablen con el profesor a comienzos del curso para
establecer los sistemas de evaluación correspondientes.




Fontes de información
Bibliografía básica (). .

Beltrán, A. La moneda. Una introducción al estudio de la numismática, Madrid 1983.

Beltrán, A. Introducción a la numismática universal, Madrid 1987.

Bianchi Bandinelli, R. Introducción a la arqueología, Madrid 1982.

Burke, H. et al. Manual de campo del arqueólogo, Barcelona 2007.

Carandini, A. Historias en la tierra: manual de excavación arqueológica, Barcelona 1997.

Fatás,G., G.M.Borrás, Diccionario de términos de arte y arqueología, Madrid 1988.

Fernández Martínez, V. Teoría y método de la arqueología, Madrid 2000.

García Sanjuán, L. Introducción al reconocimiento y análisis arqueológico del territorio, Barcelona 2005.

García Sánchez, J. Breve historia de la arqueología, Madrid 2014.

Hernández, F. Los museos arqueológicos y su museografía, Gijón, 2010.

Hernández, F.X., M.C. Rojo (coord.), Museografía didáctica e interpretación de espacios arqueológicos, Gijón 2012.

Herrero, C. Introducción a la numismática antigua (Grecia y Roma), Madrid 1994.

Hodder, I. Interpretación en arqueología. Corrientes actuales, Barcelona 1988.

Hole, F., R.F.Heizer, Introducción a la arqueología prehistórica, 1977.

Renfrew, C, P.Bahn, Arqueología. Teorías, métodos y práctica, Madrid 1993

Renfrew, C., P. Bahn (eds.) Arqueología. Conceptos clave. Madrid 2008.

Roskams, S. Teoría y práctica de la excavación, Barcelona 2003.

Santacana, J., C. Masriera, La arqueología reconstructiva y el factor didáctico, Gijón, 2012.

Wheeler, M. Arqueología de campo, México 1978.

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Más que cursar determinadas materias que siempre ayudan (las históricas, pero no sólo), resulta especialmente importante en esta materia asistir a las clases, sobre todo por la gran importancia de los materiales audiovisuales que se muestran y que no siempre son inteligibles a través de los apuntes de un compañero. Ni tampoco son fácilmente reconstruibles a partir de la bibliografía disponible.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías