Identifying Data 2019/20
Subject (*) History of Galicia Code 710G01082
Study programme
Grao en Humanidades
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Vázquez Lijó, José Manuel
E-mail
j.m.vlijo@udc.es
Lecturers
Vázquez Lijó, José Manuel
E-mail
j.m.vlijo@udc.es
Web
General description Análise sintética da evolución histórica de Galicia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Knowledge of the past from a diachronic point of view.
A10 Knowledge of modern languages.
A11 Knowledge of techniques and methods of work and analysis of the human and social sciences.
A12 Oral and written correct use of their own languages.
B1 Learn to learn.
B3 Apply a critical, logical and creative thinking.
B4 Work independently with initiative.
B6 Behave with ethics and social responsibility as a citizen and as a professional.
B8 Oral and written communication in your own language.
B10 Capacity for analysis and synthesis.
B11 Ability to manage the relevant information.
C1 Express themselves correctly, both orally and in writing , in the official languages of the autonomous region.
C3 Using basic tools of information technology and communication (ICT), necessary for the exercise of their profession and for learning throughout her life
C4 To develop oneself to exercise an open, educated, critical, committed, democratic and united citizenship, capable of analyzing reality, diagnosing, problems, formulating and implementingknowledge-based solutions, which are guided towards the common good.
C6 Critically evaluate the knowledge, technology and information available to solve the problems they must face to.
C7 Assume as professionals and citizens the importance of learning throughout life.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer a evolución histórica de Galicia A2
B4
B8
B10
C4
Coñecer as fontes de información para a Historia de Galicia A2
A11
C3
Coñecer as metodoloxías adecuadas para a elaboración de traballos A11
B4
B8
B11
C3
Aprender a expor oralmente e por escrito A10
A11
A12
B1
B4
B8
B10
B11
C1
C3
Poñer en valor a importancia do coñecemento da historia, e a cultura en xeral, na formación integral do cidadán como suxeito libre e crítico B1
B3
B6
C4
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
1.A Galicia prerromana e a romanización.







2. A Galicia medieval.





3.A Galicia do Antigo Réxime.










1.1. A cultura castrexa
1.2. A Galicia romana: ordenación administrativa e economía



2.1. A organización territorial.
2.2. A sociedade feudal.
2.3. A crise dos séculos XIV-XV: a revolta irmandiña e a política centralizadora dos Reis Católicos

3.1. Sociedade e economía
3.2. Cultura popular e cultura letrada.









4. A Galicia contemporánea (ss. XIX-XX).








4.1. As consecuencias en Galicia da construcción do Estado liberal.
4.2. O desenrolo da economía: inercias agrarias e industrialización.
4.3. O galeguismo político.
4.4. Os movementos sociais.







Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Critical bibliographical A2 A12 B4 C3 4 50 54
Guest lecture / keynote speech A2 B3 B10 B11 C1 C4 C7 21 0 21
Directed discussion A2 B3 B6 B8 B10 C1 11 8 19
Objective test A2 B3 B10 B11 2 0 2
Field trip A2 A11 C6 C7 4.5 0 4.5
Document analysis A10 A11 A12 B1 B3 C3 C6 0 10 10
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Critical bibliographical Reseña de dous libros elexidos polos profesores sobre temas relacionados cos contenidos da asignatura.
Guest lecture / keynote speech Exposición polo docente de contidos básicos do temario.
Directed discussion Debate na aula moderado polo docente sobre temas relacionadas cos contidos da materia a partir de documentación escrita ou audiovisuais.
Objective test Exame escrito dos contidos expostos en clase.
Field trip Visita guiada a arquivos, bibliotecas ou museos cuxos fondos conteñan materiais que complementen os contidos da asignatura
Document analysis Iniciación do alumno na consulta de documentación histórica.

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Objective test
Critical bibliographical
Description
No caso da recensión bibliográfica, o profesor marcará as pautas metodolóxicas e fará un seguimento do traballo do alumno

Polo que corcirne á discusión dirixida, o tema será elixido polo profesor que tamén fixará a metodoloxía adecuada para que o alumno analice e comente o contido dos textos e/ou material audiovisual base do debate moderado polo docente

En canto á proba selectiva, o profesor aclarará a modalidade do exame e os criterios de puntuación. Ademais resolverá individualmente as dúbidas do alumnado sobre o que se pregunta na devandita proba


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion A2 B3 B6 B8 B10 C1 Terase en conta o grao de participación do alumno e a solidez das súas reflexións e razoamentos sobre os temas debatidos 25
Objective test A2 B3 B10 B11 Puntuarse o examen escrito sobre contidos impartidos en clase en función dos coñecementos demostrados nesta proba e tamén valorase a claridade expositiva e o nivel léxico-gramatical 40
Critical bibliographical A2 A12 B4 C3 Terase en conta a capacidade de análise e de síntese do material obxecto de recensión, ademais da claridade expositiva e o nivel léxico-gramatical deste traballo escrito 35
 
Assessment comments

Será requisito imprescindible para aprobar a asignatura acadar na proba obxectiva unha cualificación mínima dun 4). No caso no que o alumno non aprobe o examen, na acta aparecerá soamente a nota da proba obxetiva

Na segunda oportunidade o sistema de avaliación será o mesmo que na primeira, manténdose as cualificacións das probas e tarefas que previamente fosen superadas

Os alumnos con recoñecemento de adicación a tempo parcial ou dispensados de asistencia, serán avaliados con base aos resultados da súa aprendizaxe constatados na proba obxectiva (40%) e recensión bibliográfica (35%) e dun traballo tutelado polo docente (25%). Este alumnado deberá acreditar documentalmente a súa excepcionalidade ao profesor ao comezo do curso

















Sources of information
Basic Barreiro Fernández, X.R., e Villares Paz, R. (coords.) (2007). A Gran Historia de Galicia (24 v.). [A Coruña] : La Voz de Galicia
VV. AA. (1998). Atlas histórico de Galicia. Vigo, Nigra Tera
Carmona, X, e Nadal, J. (2005). El empeño industrial de Galicia. 250 años de historia, 1750-2000. A Coruña: Fundación Barrié de la Maza
Juana, J. de e Prada, J. (coords.) (2005). Historia contemporánea de Galicia. Barcelona: Ariel
VV. AA. (1995). Historia de Galicia. A Coruña: Vía Láctea
Villares, R. (2004). Historia de Galicia. Vigo: Galaxia
Beramendi, Justo (2016). Historia mínima de Galicia.. Madrid: Turner.
VV. AA. (2005). Historia xeral de Galicia. Vigo: A Nosa Terra
VV. AA. (1990). Textos e materiais para a Histoira de Galicia. Barcelona: Crítica

Complementary Beramendi, J. G. (2007). De provincia a nación : historia do galeguismo político . Vigo: Edicións Xerais de Galicia
Fernández Casanova, C (2011). El trabajo en la ciudad : diccionario de profesiones de las ciudades de Galicia, 1845-1924. Madrid : Consejo Superior de Investigaciones Científicas
Fernández Casanova, C. (coord.) (1998). Historia da pesca en Galicia. Santiago: USC, Bibl. de divulgacion
Vázquez Lijó, J.M. (2005). La matrícula de mar y sus repercusiones en la Galicia del siglo XVIII. Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións da USC
Saavedra, P (1994). La Vida cotidiana en la Galicia del Antiguo Régime. Barcelona: Crítica
Barreiro Fernández, X. R. (1982). Liberales y absolutistas en Galicia. Vigo: Edicións Xerais de Galicia
Rey Castelao, O. (2003). Libros y lectura en Galicia: siglos XVI-XVIII. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia
Andradre Cernadas, J. M. (1995). Monxes e mosteiros na Galicia medieval. Santiago: USC, Bibl. de divulgacion
López Carreira, A (2005). O reino medieval de Galicia: contribución á súa historia política. Vigo: A Nosa Terra
Presedo Garazo (1997). Os Devanceiros dos pazos : economía e estratexias sociais da pequena fidalguía rural na Galicia interior (ss. XVI-XVIII). Santiago de Compostela: Sotelo Blanco
Castiñeiras, M. A. (1995). Os traballos e os días na Galicia medieval. Santiago: USC, Bibl. de divulgacion


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Introduction to History/710G01002
Ancient History/710G01091
Medieval History/710G01016
The History of the Americas and European Expansion/710G01021
Modern History/710G01024
Social Anthropology and Current Problems/710G01026

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Art of the Enlightenment and the 19th Century/710G01033
Contemporary Spanish History/710G01039

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.