Identifying Data 2020/21
Subject (*) Bibliografía e Fontes de Información Code 710G01085
Study programme
Grao en Humanidades
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Materia que aborda a identificación, análise e uso das fontes e recursos de información, e ocúpase de iniciar no deseño e na elaboración de bibliografías e recursos de información de carácter profesional.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A19 Knowledge of national and international reality in policy and services of information, and in cultural industries.
A20 Knowledge and application of information technologies used at the units of information services and in the process of information transfer.
A23 Knowledge of the nature of information and the documents aboutthe various modes of production and their management cycle , the legal and ethical issuesof their use and transferance, and of the main sources of information on any media support, and over time.
A24 Knowledge, understanding and application of the theoretical and methodological principles, and of the techniques for the planning, organisation and assesment of the units and services information system.
A25 Knowledge, understanding and application of the theoretical and methodological principles, and of the techniques and normative for the creation and authentication, recollection, selection, organisation, representation, preservation, recovery, access, diffusion and exchange, and evaluation of the information and of the informative resources
A26 Skills in the achievement, treatment and interpretation of data on units and services of information; of the processes of production, transfer and use of the information and of scientific activity.
B1 Learn to learn.
B2 To solve problems effectively.
B3 Apply a critical, logical and creative thinking.
B4 Work independently with initiative.
B5 Work collaboratively.
B6 Behave with ethics and social responsibility as a citizen and as a professional.
B10 Capacity for analysis and synthesis.
B11 Ability to manage the relevant information.
B16 Ability to adapt to changes in the environment.
C1 Express themselves correctly, both orally and in writing , in the official languages of the autonomous region.
C2 Control the expression and understanding of a foreign language.
C3 Using basic tools of information technology and communication (ICT), necessary for the exercise of their profession and for learning throughout her life
C4 To develop oneself to exercise an open, educated, critical, committed, democratic and united citizenship, capable of analyzing reality, diagnosing, problems, formulating and implementingknowledge-based solutions, which are guided towards the common good.
C5 Understanding the importance of entrepreneurship and knowing the means available to entrepreneurs.
C6 Critically evaluate the knowledge, technology and information available to solve the problems they must face to.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Definir a natureza, tipoloxía, evolución, estrutura e utilidade das fontes de información. A19
A20
A23
A24
A25
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B10
B11
B16
Identificar as principais fontes de información de carácter xeral. A19
A23
B1
B3
B11
Definir a metodoloxía de análise e avaliación das fontes de información de carácter xeral. A20
A24
A25
A26
B2
B10
B16
C5
Deseñar e elaborar diferentes tipos de bibliografía e recursos de información. A20
A23
A24
B2
B3
B4
B5
B11
B16
C1
C3
Utilizar adecuadamente fontes e recursos de información. A19
A25
B1
B2
B6
B10
B11
C1
C2
C3
C4
C5
C6
Asumir responsabilidades na difusión do coñecemento a través da selección e difusión de recursos de información relevantes e pertinentes. A19
A20
B6
B10
B11
C4
C5
Compartir coñecementos e experiencias con outros profesionais. B5
B6

Contents
Topic Sub-topic
1. AS FONTES DE INFORMACIÓN 1.1. Concepto
1.2. Tipoloxía
1.3. Análise e avaliación
2. BIBLIOGRAFÍA: CONCEPTO, HISTORIA E APLICACIÓNS

2.1. Concepto
2.2. Evolución histórica
2.3. Diseño e elaboración de repertorios bibliográficos e recursos de información
3. FONTES DE INFORMACIÓN. INSTRUMENTOS PARA A BUSCA INDIRECTA DE INFORMACIÓN
3.1. Bibliografías
3.2. Catálogos de bibliotecas e catálogos colectivos
3.3. Bases de datos
3.4. Outros recursos de información
4. FONTES DE INFORMACIÓN. INSTRUMENTOS PARA A BUSCA DIRECTA DE INFORMACIÓN 4.1. Enciclopedias
4.2. Diccionarios
4.3. Fontes biográficas
4.4. Anuarios, directorios, cronoloxías
4.5. Outros recursos de información
5. FONTES DE INFORMACIÓN. BUSCA E RECUPERACIÓN DE LITERATURA CIENTÍFICA 5.1. Literatura gris
5.2. Revistas científicas
5.3. Sector da información electrónica
5.4. Iniciativa de acceso aberto
6. FERRAMENTAS DE LOCALIZACIÓN DE RECURSOS DE INFORMACIÓN EN INTERNET
6.1. Motores de busca
6.2. Bibliotecas dixitais

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Multiple-choice questions A19 A23 A25 B3 B6 C4 2 16 18
Guest lecture / keynote speech A19 A23 A25 B3 B6 C4 23 0 23
Student portfolio A20 B5 B10 B11 C2 C3 14 22 36
Supervised projects A24 A25 A26 B1 B2 B4 B5 B6 B10 B11 B16 C1 C4 C5 C6 5 66 71
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Multiple-choice questions Test e/ou preguntas de resposta breve sobre os contidos teóricos e prácticos da materia para a avaliación dos coñecementos adquiridos.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral por parte da profesora, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos alumnos, coa finalidade de transmitir os coñecementos fundamentais da materia e facilitar a aprendizaxe. Fundamentarase na exposición de contidos teóricos, a visualización de exemplos e a resolución de dúbidas por parte da profesora.
Student portfolio Carpeta de traballo dos alumnos que deben entregar periódicamente e no prazo estipulado á profesora coas distintas actividades plantexadas: resumos e análises de lecturas, esquemas e contido teórico-práctico, exercicios prácticos e probas escritas para o seguemento dos coñecementos adquiridos.
Supervised projects Traballo de aprendizaxe independente dos alumnos orientado á aplicación dos conceptos e as técnicas da materia, contando sempre coa atención personalizada e o seguimento da profesora. Elaborarase seguindo as pautas formais e de contido indicadas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Student portfolio
Description
Resolver dúbidas, ampliar formulacións, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden aos alumnos na súa aprendizaxe. Seguimento personalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos alumnos.

Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a profesora irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.

Na medida do posible, intentarase facilitar a atención personalizada a aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A24 A25 A26 B1 B2 B4 B5 B6 B10 B11 B16 C1 C4 C5 C6 Valorarase a adecuación do traballo presentado ao tema proposto, o contido, con especial interese nas achegas dos alumnos respecto as fontes e bibliografía utilizada, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación.
Entregarase na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán os traballos presentados fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aqueles que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración.
50
Student portfolio A20 B5 B10 B11 C2 C3 Valorarase a adecuación do portafolios presentado aos temas propostos para cada actividade, o contido, con especial interese nas achegas dos alumnos, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación.
Entregarase cada actividade na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán as actividades presentadas fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aquelas que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración.

20
Multiple-choice questions A19 A23 A25 B3 B6 C4 Avaliaranse as respostas das preguntas tipo test dos contidos da materia. No caso das respostas breves avaliarase a adecuación das mesmas ás preguntas realizadas e a súa redacción, e non se corrixirán aquelas que conteñan faltas de ortografía ou non contesten o tema exposto. 30
 
Assessment comments

Requisitos imprescindibles:

-Para superar a materia é necesario
aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo da
mesma, é dicir, se un alumno non supera o traballo tutelado non se lle
avaliarán o resto de actividades e viceversa. 

-Os alumnos que non
entreguen o portafolios durante o curso e os alumnos con recoñecemento
de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de
asistencia realizarán unha proba final escrita dos contidos teóricos e
prácticos da materia (cualificación: 50%) pero é indispensable elaborar o
traballo tutelado para superar a materia (cualificación: 50%).


Sources of information
Basic CODINA BONILLA, Lluís (). Análisis y métodos en Ciencias de la Información. http://www.lluiscodina.com/
RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca (2011). Apuntes sobre representación y organización de la información. Gijón: Trea
ABADAL FALGUERAS, Ernest; CODINA BONILLA, Lluís (2005). Bases de datos documentales: características, funciones y métodos. Madrid: Síntesis
FERRAN FERRER, Núria; PÉREZ-MONTORO, Mario (2009). Búsqueda y recuperación de la información. Barcelona: UOC
GALLEGO LORENZO, Josefa; JUNCÀ CAMPDEPARDÓS, Manuela (2009). Fuentes de información. http://ocw.uoc.edu/informacio-i-comunicacio/fonts-dinformacio-i/Course_listing
MERLO VEGA, José Antonio (2009). Información y referencia en entornos digitales: desarrollo de los servicios bibliotecarios de consulta. Murcia: Universidad de Murcia
DELGADO CASADO, Juan (2005). Introducción a la bibliografía: los repertorios bibliográficos y su elaboración. . Madrid: Arco/Libros
MALDONADO, Ángeles; RODRÍGUEZ YUNTA, Luís (coord.) (2006). La información especializada en Internet. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas
TORRES RAMÍREZ, Isabel de (coord.) (1998). Las fuentes de información: estudios teórico-prácticos. Madrid: Síntesis
CORDÓN GARCÍA, José Antonio (2010). Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0. Madrid: Pirámide
CARRIZO, Gloria; IRURETA-GOYEAN, Pilar; LÓPEZ DE QUINTANA, Eugenio (2000). Manual de fuentes de información. Madrid: CEGAL
CORDÓN GARCÍA, José Antonio; GARCÍA, José Antonio; LÓPEZ LUCAS, Jesús; VAQUERO PULIDO, José Raúl (2001). Manual de investigación bibliográfica y documental. Madrid: Pirámide
TORRES RAMÍREZ, Isabel de (1996). Qué es la bibliografía: introducción para estudiantes de Biblioteconomía y Documentación . Granada: Universidad de Granada

Complementary BiD (). http://www.ub.es/biblio/bid/.
Revista Española de Documentación Científica (). http://redc.revistas.csic.es/index.php/redc.
Anales de Documentación (). http://revistas.um.es/analesdoc/index.
Boletín de la ANABAD (). http://www.anabad.org/publicaciones/boletin.
El Profesional de la Información (). http://www.elprofesionaldelainformacion.com/.

A profesora proporcionará nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Fundamentos de teoría e xestión da información/710G02073

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
General Documentation/710G02011

Subjects that continue the syllabus
Specialised Information Sources/710G02024
Digital Libraries/710G02036
Information Sources in Science and Technology/710G02037
Design of Online Information Resources/710G02039
Retrieval and Evaluation of Electronic Information/710G02040

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.