Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Informática Aplicada Código 710G02004
Titulación
Grao en Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxías da Información e as Comunicacións
Coordinación
Gestal Pose, Marcos
Correo electrónico
marcos.gestal@udc.es
Profesorado
Gestal Pose, Marcos
Porto Pazos, Ana Belen
Correo electrónico
marcos.gestal@udc.es
ana.portop@udc.es
Web
Descrición xeral Familiarizarse con los computadores, sus funciones, manejo básico y sus componentes. Usar las aplicaciones informáticas más frecuentes, ofimática, internet, etc. Producir y reproducir documentos en cualquier soporte y formato con vista a su difusión. Saber comunicar utilizando los recursos de las nuevas tecnologías. Estar en disposición de utilizar las principales herramientas informáticas de gestión de datos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A7 Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información
B7 Capacidade da xestión da información relevante
B8 Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información
B9 Habilidades no uso de software xenérico
C1 Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C9 Resolver problemas de forma efectiva
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C11 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
C12 Traballar de xeito colaborativo
C13 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
C14 Comunicarse de xeito efectivo nun contorno de traballo
C15 Capacidade de organización e planificación do traballo propio
C16 Capacidade de integración en equipos multidisciplinares
C18 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno
C20 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber manejar los programas informáticos necesarios para el proceso y gestión de información básica. A5
A7
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C4
C7
C9
C10
C11
C12
C13
C14
C15
C16
C18
C20
Conocer los fundamentos básicos de la historia de los ordenadores A5
B8
C1
C2
C5
C7

Contidos
Temas Subtemas
Computadores y Fundamentos de sistemas de archivos -- Historia de los computadores
-- Hardware
-- Software
-- Sistemas Operativos
-- Redes de ordenadores
-- Internet
Edición de documentos de texto -- Introducción
-- Estilos de texto
-- Estructuración de contenidos
Gestión de la información en hojas de cálculo -- Introducción
-- Datos
-- Gráficos
-- Procesado
Gestión de la información en bases de datos -- Introducción
-- Modelización
-- Consultas
-- Formularios
Creación de contenido multimedia -- Imágenes digitales
-- Gráficos
-- Sonido y vídeo
-- Presentaciones

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A7 B4 B8 C1 C4 C5 C7 C9 C10 C12 C13 C14 C16 C18 12 12 24
Sesión maxistral C2 12 12 24
Actividades iniciais B9 1 0 1
Estudo de casos B6 C10 12 12 24
Traballos tutelados A5 B5 B6 B7 C11 C20 12 48 60
Proba mixta C15 2 10 12
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Resolución, por parte de equipos de alumnos, de problemas de tamaño reducido relacionados con los contenidos de la materia.
Sesión maxistral Se impartirán aulas en las que se presentarán contenidos teóricos en combinación con ejercicios prácticos.
Actividades iniciais Prueba inicial para establecer las competencias y conocimientos tecnológicos del alumnado de la materia.
Estudo de casos Presentación a los alumnos de casos reales que deben ser resueltos utilizando los conocimientos impartidos en la materia.
Traballos tutelados Realización, por parte de cada alumno y de forma individual, de proyectos en los que se ponga en práctica lo aprendido en cada tema de la materia.
Proba mixta Realización de una prueba escrita individual donde habrá preguntas abiertas de desarrollo y preguntas de respuesta breve.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Estudo de casos
Aprendizaxe colaborativa
Sesión maxistral
Descrición
Se estima que entre el alumnado habrá diferencias notables tanto en cuanto a su familiarización con conceptos y términos informáticos, como en cuanto a las habilidades para el manejo de herramentas informáticas. Por ello, se prevé desarrollar una atención personalizada para las prácticas en el aula y para los trabajos que desarrollarán de forma individual.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A5 B5 B6 B7 C11 C20 Se evaluará la calidad de los trabajos realizados 30
Proba mixta C15 Prueba individual escrita sobre contenido teórico-práctico 35
Estudo de casos B6 C10 Se evaluará la solución aplicada el por los alumnos al problema planteado así como la interacción entre los miembros del grupo. 15
Aprendizaxe colaborativa A7 B4 B8 C1 C4 C5 C7 C9 C10 C12 C13 C14 C16 C18 Se evaluará el desarrollo por parte de los alumnos del problema planteado así como la interacción entre los miembros del grupo. 15
Sesión maxistral C2 Se evaluará la asistencia y participación del alumno/a en el aula 5
 
Observacións avaliación

“Aquellos/as alumnos/as que
tengan alguna clase de excepcionalidad para asistir a clase legalmente
concedida, que hablen con el/la profesor/a a comienzos del curso para
establecer las tutorías y los sistemas de evaluación correspondientes.”


Fontes de información
Bibliografía básica

Informática básica / Francisco Javier Martín Martínez, coordinador José Luis Raya Cabrera.

Martín Martínez, Francisco José.

Madrid : Ra-Ma, [2003]

Fundamentos de bases de datos / Abraham Silberschatz, Henry F. Korth, S. Sudarshan

Silberschatz, Abraham.

Madrid : McGraw-Hill, [1998],2000

Office 2007 paso a paso

Joyce Cox - Anaya Multimedia - 2007

Google Maps
http://maps.google.es/

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías