Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A2 |
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información. |
A3 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
A7 |
Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación |
A8 |
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
B6 |
Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información |
B9 |
Habilidades no uso de software xenérico |
C1 |
Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común |
C4 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
Aprender a aprender |
C9 |
Resolver problemas de forma efectiva |
C10 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
C11 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
C12 |
Traballar de xeito colaborativo |
C15 |
Capacidade de organización e planificación do traballo propio |
C16 |
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares |
C17 |
Recoñecemento da diversidade y multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Asimilar los conceptos básicos de la informática (hardware y el software) y su vocabulario, para capacitar al alumnado para la dirección y el seguimiento de los desarrollos informáticos de la organización. |
A5
|
B6
|
C2 C5 C12 C16 C17
|
Adquirir conocimientos sobre los aspectos generales del funcionamiento de un ordenador. Poder especificar las características deseadas para un equipo informático o de una aplicación de nueva adquisición y evaluar su coste. |
A5
|
|
C5 C7 C8
|
Conocer las bases del software y los sistemas operativos. Instalar un puesto o un equipo informático, un programa informático o una aplicación ofimática corriente sobre un puesto autónomo.
|
A5 A7
|
B9
|
C2 C11
|
Adquirir conocimientos de redes de ordenadores y, especialmente, de Internet. |
A1 A2 A8
|
|
C2 C3 C6 C9 C10
|
Conocer y trabajar de manera elemental con los formatos usuales de codificación de texto, imágen, sonido y vídeo. |
A1 A5 A8
|
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Entender el funcionamiento básico y saber utilizar un escáner y un OCR. Saber usar las herramientas de digitalización de textos e imágenes. |
A3 A5
|
|
C2 C4 C5 C15
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Fundamentos de informática I |
1.1 Introducción a los Sistemas Informáticos.
1.2 Sistemas Operativos
|
2. Fundamentos da informática II |
2.1 Interconexión de Computadoras
2.2 Internet/Intranet
2.3 Diseño y gestión de la información en sitios WEB
|
3. Representación de la información |
3.1 Introducción
3.2 Codificación y Compresión de la Información: imagen, sonido, vídeo.
|
4. Seguridad en los Sistemas Informáticos |
4.1 Vulnerabilidades y Amenazas
4.2 Medidas de Seguridad |
5. El proceso de digitalización |
5.1 Introducción
5.2 Escaneado
5.3 Reconocimiento óptico de caracteres
5.4 Preservación de la información digitalizada
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A8 C3 C4 C6 C7 |
15 |
45 |
60 |
Traballos tutelados |
A5 B6 C1 C5 C15 |
18 |
54 |
72 |
Estudo de casos |
A3 B9 C2 C8 C11 C12 C16 C17 |
3 |
3 |
6 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 C9 C10 |
1 |
6 |
7 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Se presentarán contenidos teóricos en combinación con ejercicios prácticos. |
Traballos tutelados |
Realización de proyectos en los que se ponga en práctica lo aprendido en cada tema de la materia. |
Estudo de casos |
Presentación a los alumnos de casos reales que deben ser resueltos utilizando los conocimientos impartidos en la materia. |
Proba mixta |
Realización de una prueba escrita individual donde habrá preguntas tipo test, de completar, de realización de esquemas y preguntas de respuesta breve. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Se estima que entre el alumnado habrá diferencias notables tanto en cuanto a su familiarización con conceptos y términos informáticos, como en cuanto a las habilidades para el manejo de herramientas informáticas. Por ello, se prevé desarrollar una atención personalizada para las prácticas en el aula y para los trabajos que desarrollarán.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A3 C9 C10 |
Prueba individual escrita sobre contenido teórico-práctico |
60 |
Traballos tutelados |
A5 B6 C1 C5 C15 |
Se evaluará la calidad y entrega en plazo de los trabajos realizados. |
35 |
Estudo de casos |
A3 B9 C2 C8 C11 C12 C16 C17 |
Se evaluará la solución aplicada por los alumnos al problema planteado. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Aquellos estudiantes que opten por no seguir el modelo ordinario de planificación y evaluación continua, tendrán que realizar los trabajos tutelados y la prueba mixta. Para aprobar la asignatura es necesario aprobar tanto las prácticas como la prueba mixta. Un aprobado es un 5.
“Aquellos/as alumnos/as que
tengan alguna clase de excepcionalidad para asistir a clase legalmente
concedida, que hablen con el/la profesor/a a comienzos del curso para
establecer las tutorías y los sistemas de evaluación correspondientes.”
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Martín, F.J. “Informática Básica” (2ª ed.). Ed. Ra-ma. 2003.
Tanenbaum, A.S. “Sistemas operativos modernos”. Ed. Pearson Educación. 2009. Stallings W. “Sistemas Operativos: Principios de Diseño e Interioridades ” . (4ª ed.) Ed. Prentice-Hall. 2001. Sanz, P. “Principios y administración de Linux”. Univ. Autónoma de Madrid. 2009. Castells, M. “La galaxia Internet”. Ed. Plaza y Janés. 2001. Tanenbaum, A. S. “Redes de Computadoras”. Prentice Hall Hispanoamericana S. A. 2004. Castro, E. “Guía de aprendizaje HTML 4” (4ª ed). Prentice-Hall. 2000. Peña, O. “Edición de Páginas WEB”. Anaya Multimedia. 2000. Yebes, E., Andés, M. “Manual Avanzado de FrontPage 2003”. Anaya Multimedia. 2004. Wootton, C. Compresión de Audio y Vídeo. Anaya Multimedia. 2006. Salomon, D.: Data compression: the complete reference (3rd ed.) New York Springer, 2004. Alonso, M. Diseño y desarrollo multimedia: sistemas, imagen, sonido y vídeo. Ra-ma, Madrid, 2002. Aguilera, P. Seguridad Informática. Editex. 2010 Kaeo, M. Diseño de seguridad en Redes . Cisco Press. 2003 Gómez Vieites, A. Enciclopedia de la Seguridad Informática . Ra-ma. 2006 Biblioteca Cervantes http://www.cervantesvirtual.com/research/articles/JBIDI02a.pdf |
Bibliografía complementaria
|
|
Hillis, Daniel W. “Magia en la piedra: las sencillas ideas que hacen funcionar a los computadores”. Ed. Debate. 1999.
Castro, E. “Guía de aprendizaje HTML 4” (4ª ed). Prentice-Hall. 2000.
Yebes, E., Andés, M. “Manual Avanzado de FrontPage 2003”. Anaya Multimedia. 2004.
Biblioteca Cervantes http://www.cervantesvirtual.com/research/articles/JBIDI02a.pdf |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Informática Aplicada/710G02004 | Inglés Aplicado/710G02009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Bases de Datos Documentais/710G02025 | Deseño de Recursos Informativos en Web/710G02039 |
|
|