Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Informática Documental Código 710G02015
Titulación
Grao en Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Porto Pazos, Ana Belen
Correo electrónico
ana.portop@udc.es
Profesorado
Porto Pazos, Ana Belen
Correo electrónico
ana.portop@udc.es
Web
Descrición xeral Producir e reproducir documentos en calqueira soporte e formato con vista a súa difusión. Saber comunicar utilizando os recursos das novas tecnoloxías. Estar en disposición de utilizar as principais ferramentas informáticas de xestión de datos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo.
A2 Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información.
A3 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos.
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A7 Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación
A8 Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B6 Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información
B9 Habilidades no uso de software xenérico
C1 Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común
C4 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C8 Aprender a aprender
C9 Resolver problemas de forma efectiva
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C11 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
C12 Traballar de xeito colaborativo
C15 Capacidade de organización e planificación do traballo propio
C16 Capacidade de integración en equipos multidisciplinares
C17 Recoñecemento da diversidade y multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Asimilar los conceptos básicos de la informática (hardware y el software) y su vocabulario, para capacitar al alumnado para la dirección y el seguimiento de los desarrollos informáticos de la organización. A5
B6
C2
C5
C12
C16
C17
Adquirir conocimientos sobre los aspectos generales del funcionamiento de un ordenador. Poder especificar las características deseadas para un equipo informático o de una aplicación de nueva adquisición y evaluar su coste. A5
C5
C7
C8
Conocer las bases del software y los sistemas operativos. Instalar un puesto o un equipo informático, un programa informático o una aplicación ofimática corriente sobre un puesto autónomo. A5
A7
B9
C2
C11
Adquirir conocimientos de redes de ordenadores y, especialmente, de Internet. A1
A2
A8
C2
C3
C6
C9
C10
Conocer y trabajar de manera elemental con los formatos usuales de codificación de texto, imágen, sonido y vídeo. A1
A5
A8
C1
C2
C3
C4
C5
C6
Entender el funcionamiento básico y saber utilizar un escáner y un OCR. Saber usar las herramientas de digitalización de textos e imágenes. A3
A5
C2
C4
C5
C15

Contidos
Temas Subtemas
1. Fundamentos de informática I 1.1 Introducción a los Sistemas Informáticos.
1.2 Sistemas Operativos
2. Fundamentos da informática II 2.1 Interconexión de Computadoras
2.2 Internet/Intranet
2.3 Diseño y gestión de la información en sitios WEB
3. Representación de la información 3.1 Introducción
3.2 Codificación y Compresión de la Información: imagen, sonido, vídeo.

4. Seguridad en los Sistemas Informáticos 4.1 Vulnerabilidades y Amenazas
4.2 Medidas de Seguridad
5. El proceso de digitalización 5.1 Introducción
5.2 Escaneado
5.3 Reconocimiento óptico de caracteres
5.4 Preservación de la información digitalizada

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 A8 C3 C4 C6 C7 15 45 60
Traballos tutelados A5 B6 C1 C5 C15 18 54 72
Estudo de casos A3 B9 C2 C8 C11 C12 C16 C17 3 3 6
Proba mixta A1 A2 A3 C9 C10 1 6 7
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Se presentarán contenidos teóricos en combinación con ejercicios prácticos.
Traballos tutelados Realización de proyectos en los que se ponga en práctica lo aprendido en cada tema de la materia.
Estudo de casos Presentación a los alumnos de casos reales que deben ser resueltos utilizando los conocimientos impartidos en la materia.
Proba mixta Realización de una prueba escrita individual donde habrá preguntas tipo test, de completar, de realización de esquemas y preguntas de respuesta breve.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Se estima que entre el alumnado habrá diferencias notables tanto en cuanto a su familiarización con conceptos y términos informáticos, como en cuanto a las habilidades para el manejo de herramientas informáticas. Por ello, se prevé desarrollar una atención personalizada para las prácticas en el aula y para los trabajos que desarrollarán.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A2 A3 C9 C10 Prueba individual escrita sobre contenido teórico-práctico 60
Traballos tutelados A5 B6 C1 C5 C15 Se evaluará la calidad y entrega en plazo de los trabajos realizados. 35
Estudo de casos A3 B9 C2 C8 C11 C12 C16 C17 Se evaluará la solución aplicada por los alumnos al problema planteado. 5
 
Observacións avaliación

Aquellos estudiantes que opten por no seguir el modelo ordinario de planificación y evaluación continua, tendrán que realizar los trabajos tutelados y la prueba mixta.

Para aprobar la asignatura es necesario aprobar tanto las prácticas como la prueba mixta. Un aprobado es un 5.




















“Aquellos/as alumnos/as que
tengan alguna clase de excepcionalidad para asistir a clase legalmente
concedida, que hablen con el/la profesor/a a comienzos del curso para
establecer las tutorías y los sistemas de evaluación correspondientes.”


Fontes de información
Bibliografía básica


Martín, F.J. “Informática Básica” (2ª ed.). Ed. Ra-ma. 2003.

Tanenbaum, A.S. “Sistemas operativos modernos”. Ed. Pearson Educación. 2009.

Stallings W. “Sistemas Operativos: Principios de Diseño e Interioridades ” . (4ª ed.) Ed. Prentice-Hall. 2001.

Sanz, P. “Principios y administración de Linux”. Univ. Autónoma de Madrid. 2009.

Castells, M. “La galaxia Internet”. Ed. Plaza y Janés. 2001.

Tanenbaum, A. S. “Redes de Computadoras”. Prentice Hall Hispanoamericana S. A. 2004.

Castro, E. “Guía de aprendizaje HTML 4” (4ª ed). Prentice-Hall. 2000.

Peña, O. “Edición de Páginas WEB”. Anaya Multimedia. 2000.

Yebes, E., Andés, M. “Manual Avanzado de FrontPage 2003”. Anaya Multimedia. 2004.

Wootton, C. Compresión de Audio y Vídeo. Anaya Multimedia. 2006.

Salomon, D.: Data compression: the complete reference (3rd ed.) New York Springer, 2004.

Alonso, M. Diseño y desarrollo multimedia: sistemas, imagen, sonido y vídeo. Ra-ma, Madrid, 2002.

Aguilera, P. Seguridad Informática. Editex. 2010

Kaeo, M. Diseño de seguridad en Redes . Cisco Press. 2003

Gómez Vieites, A. Enciclopedia de la Seguridad Informática . Ra-ma. 2006

Biblioteca Cervantes http://www.cervantesvirtual.com/research/articles/JBIDI02a.pdf

Bibliografía complementaria


Hillis, Daniel W. “Magia en la piedra: las sencillas ideas que hacen funcionar a los computadores”. Ed. Debate. 1999.

Castro, E. “Guía de aprendizaje HTML 4” (4ª ed). Prentice-Hall. 2000.

Yebes, E., Andés, M. “Manual Avanzado de FrontPage 2003”. Anaya Multimedia. 2004.

Biblioteca Cervantes http://www.cervantesvirtual.com/research/articles/JBIDI02a.pdf


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Informática Aplicada/710G02004
Inglés Aplicado/710G02009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Bases de Datos Documentais/710G02025
Deseño de Recursos Informativos en Web/710G02039

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías