Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Análisis Documental de Contenido Código 710G02016
Titulación
Grao en Información e Documentación
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 2º cuatrimestre
Segundo Obligatoria 6
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinador/a
Ruiz Astiz, Javier
Correo electrónico
j.ruiz.astiz@udc.es
Profesorado
Ruiz Astiz, Javier
Correo electrónico
j.ruiz.astiz@udc.es
Web
Descripción general 1º) Acadar por parte dos discentes a formación teórica e práctica e os criterios conceptuais para realizar a análise documental de contido.
2º) Dotar aos alumnos das técnicas e recursos precisos para levar a cabo a análise de contido e establer as categorías coas que lograr unha indización pertinente.
3º) Adquirir as habilidades instrumentais e coñecementos intelectivos necesarios, para obter a maior precisión e os mellores rendementos na aplicación dos resultado da análise semántica dos documentos.

Competencias del título
Código Competencias del título
A3 Conocimiento, comprensión y aplicación de los principios teóridos y metodológicos, y de las ténicas y normativas para la creación y autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambiio, y evaluación de la información y de los recursos informativos.
A4 Conocimiento, comprensión y aplicación de los principios teóridos y metodológicos para el estudio, el análisis, la evaluación y la mejora de los procesos de producción, transferencia y uso de la información y de la actividad científica.
A5 Conocimiento y aplicación de las tecnologías de la información que se emplea en las unidades y servicios de información y en los procesos y transferencia de la información.
A8 Habilidades en la obtención, tratamiento e interpretación de datos sobre unidades y servicios de información, de los procesos de producción, transferencia y uso de la información y de la actividad científica.
B1 CB1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte dela base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2-Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3- Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4- Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5- Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.
B6 Capacidad de análisis y de síntesis aplicada a la gestión y organización de la información
B7 Capacidad de gestión de la información relevante
B8 Capacidad de uso y adaptación de diversas técnicas de comunicación oral y escrita con los usuarios de la información.
B9 Habilidades en el uso de software genérico
C2 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C3 Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C6 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Iniciar aos alumnos na análise de contido, na súa doble vertiente de indización e de condensación, tanto no plano teórico coma no plano práctico; capacitándoos para indizar e resumir documentos de diversos tipos. A4
A5
A8
B1
B2
B8
B9
C2
C3
C6
Iniciar na metodoloxía de investigación da disciplina mediante traballoos de curso titelados (teórico e práctico) que fomenten o desenrolo dun pensamento crítico e creativo. A3
A8
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C2
C6

Contenidos
Tema Subtema
Tema 1. Analise de contido

Tema 1
1.1Evolución
1.2 A lingua e as súas variedades e diferencias
Tema 2 As linguaxe documentais


Tema 2.
1.1 Lingua natural e outras linguaxes
1.2 .Control, codificación, relevancia e semanticidade nas linguaxes documentais
1.3 Terminoloxia e palabras chave
A) Practicas
Tema 3 Tipoloxias das linguaxes documentais
Tema 3
3.1 Linguaxes documentais segundo o nivel de coordinación
3.2 Linguaxes documentais segundo a súa estructura
3.3 Linguaxes documentais segundo o control de vocabulario
3.4 Linguaxes documentais segundo o nivel de análise
Tema 4 Os índices Tema 4
4.1 Concepto e teoría dos índices
4.2 Índice Kwic e kwoc
A) Prácticas
Tema 5 Resumo documental Tema 5
5.1 Obxetivos e tipos de resumo documental
5.2 Características do resumo documental
5.3 Fases para a realización do resumo documental
5.4 Control de calidade no resumo documental
A) Practicas

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prueba objetiva C6 2 34 36
Sesión magistral A3 A4 A5 B9 C3 11 0 11
Taller A3 A8 B6 B7 B8 22 44 66
Lecturas B1 B3 2 8 10
Trabajos tutelados B4 B5 3 6 9
Presentación oral B2 C2 3 12 15
 
Atención personalizada 3 0 3
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prueba objetiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Sesión magistral Aulas maxistrais nas cales se explicará a evolución e as bases teóricas da materia.
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Taller Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Trabajos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.

Atención personalizada
Metodologías
Prueba objetiva
Trabajos tutelados
Descripción
Sinalar os contidos do que se vai debatir; procurar un diálogo fluido e constructivo e interrelacional e contribuir ás distintas argumentacións e ás conclusións finais.

Axuda á realización do esquema.

Asesorar na metodoloxía e búsqueda de fontes así como na redacción e exposición das conclusións.

Resolucíón de cuestións e problemas plantexados polos alumnos.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Presentación oral B2 C2

Exposición e debate na aula dos contidos das lecturas propostas nos módulos correspondentes
15
Prueba objetiva C6 Preguntas breves e preguntas de desenrolo dos temas así como unha proba práctica. Para superar esta proba obxectiva terán que aprobarse inividualmente cada unha das dúas partes, sendo imprescindible superar en primeiro lugar a parte teórica para aprobar tamén a práctica, que non se calificará se non se ten superada a primeira.


25
Trabajos tutelados B4 B5 Traballo individual que constará da búsqueda de bibliografía (libros, capítulos de libros e artigos en revistas) en todo tipo de soportes e a rede publicada nos últimos seis anos sobre a temática de cada un dos temas do apartado Contidos.

Este traballo enviarase por correo electrónico e entregarase sobre papel na data acordada na aula.
Efectuar cada un dos alumnos os traballos anteriores é indispensabel para superar a materia. Estos non subirán nota cando o discente non aprobe o examen da materia.
30
Lecturas B1 B3

Faranse 4 lecturas. Avaliaranse a entrega na data establecida on resumo, análise, comentario e opinión.
30
 
Observaciones evaluación

Efectuar cada un dos alumnos os traballos anteriores é
indispensabel para superar a materia. Estos non subirán nota cando o
discente non conquira o aprobado no exame, xa que non superar a proba obxectiva implica non superar a disciplina.


No caso de non ter aprobada a materia mediante avaliación continua e o
exame/proba, o/a alumno/a fará a/as correspondente/s proba/s
obxectiva/as  que está/n fixada/s no calendario oficial de exames
aprobado e publicado pola facultade de Humanidades e Documentación.













Fuentes de información
Básica

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