Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Planificación e Xestión de Unidades de Información Código 710G02021
Titulación
Grao en Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Varela Orol, Concepción
Correo electrónico
concepcion.varela@udc.es
Profesorado
Varela Orol, Concepción
Correo electrónico
concepcion.varela@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo da materia é desenvolver conceptos e habilidades en xestión de unidades de información, comprendendo a planificación, dirección e liderazgo, e xestión de recursos tanxibles e intanxibles

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo.
A7 Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación
A8 Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B1 Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da bas da educación secundaria xera, e adoitan encontrare a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamán algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B7 Capacidade da xestión da información relevante
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común
C4 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C8 Aprender a aprender
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C11 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
C12 Traballar de xeito colaborativo
C14 Comunicarse de xeito efectivo nun contorno de traballo
C15 Capacidade de organización e planificación do traballo propio
C16 Capacidade de integración en equipos multidisciplinares
C17 Recoñecemento da diversidade y multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional
C18 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información. A1
B1
B3
B4
B5
C3
C4
C5
C6
C8
Habilidades para analizar o medio e traballar coa comunidade, así como habilidades na negociación e comunicación A7
B5
B7
C4
C7
C10
C11
C12
C14
C15
C16
C17
C18
Habilidades na obtención, e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción e mellora de unidades de información. A8
C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
1. Marco conceptual

2. A planificación

3. A xestión de recursos organizacionais

4. A xestión de recursos humanos nas unidades de información

5. A xestión de recursos económicos nas unidades de información

6. Xestión de infraestructuras nas unidades de información



1.1. Xestión, tipos de xestores e competencias nas unidades de información
2.1. Planificación estratéxica nas unidades de información
2.2. Planificación operativa nas unidades de información: A xestión de proxectos
3.1. Tipos de estructuras organizacionais nas unidades de información. Os equipos
3.2. A dirección: innovación, liderazgo, motivación e comunicación
4.1. Planificación de recursos humanos. A xestión por competencias
4.2. Desenvolvemento do persoal. Xestión por obxectivos. Avaliación do persoal
5.1. Técnicas orzamentarias e contabilidade de costos nas unidades de información
6.1. Xestión de edificios e equipamentos de unidades de información. A xestión de emerxencias

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A7 A8 B1 B3 B4 B5 B7 C18 C17 C16 C15 C14 C12 C10 C8 C5 C4 C3 15 10 25
Presentación oral A7 B4 B5 B7 C5 C14 5 0 5
Proba de resposta múltiple A1 B1 B5 B7 C3 C4 C10 5 10 15
Resumo A1 A8 B7 B3 C4 C10 C11 C14 C15 0 15 15
Traballos tutelados A7 A8 B3 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C8 C12 C14 C17 C18 0 40 40
Sesión maxistral A1 A7 A8 B1 B3 C3 C4 C5 C7 C18 21 25 46
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados
Presentación oral Exposición e debate na aula dos contidos dos resumos e estudos de caso
Proba de resposta múltiple Test sobre os contidos de cada módulo
Resumo Síntese escrita de lecturas de artigos ou capítulos de libroscon contidos complementarios da materia
Traballos tutelados Realización individual ou en grupo dun traballo proposto pola profesora
Sesión maxistral Exposición nas aulas dos contidos teóricos da materia. Posta a disposición do alumnado de titoriais complementarios da materia. Solución de problemas do alumnado

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Estudo de casos
Resumo
Presentación oral
Sesión maxistral
Descrición
Resolución de dúbidas de interpretación. Orientación da discusión en grupo

Resolución de dúbidas de interpretación. Orientación da discusión en grupo. Retroacción

Orientación do traballo. Materiais metodolóxicos e bibliografía. Resolución de problemas

Resolución de problemas de comprensión

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A7 A8 B3 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C8 C12 C14 C17 C18 Valorarase a estrutura e desenvolvemento de contidos sobre o tema proposto, a redacción, a bibliografía proporcionada, e a presentación do traballo de acordo ás pautas dadas pola profesora 25
Estudo de casos A7 A8 B1 B3 B4 B5 B7 C18 C17 C16 C15 C14 C12 C10 C8 C5 C4 C3 Valorarase a análise e a creatividade na resolución de estudos de caso e a participación no grupo de traballo 15
Resumo A1 A8 B7 B3 C4 C10 C11 C14 C15 Valorarase a capacidade de síntese, selección de información relevante e redacción escrita de contidos de lecturas complementarias, asi como a capacidade de interrelacionar os textos con contidos desta ou outras materias do curriculum académico 10
Presentación oral A7 B4 B5 B7 C5 C14 Valorarase a exposición oral e debate na aula dos contidos das lecturas e estudos de caso propostos nos módulos correspondentes 10
Proba de resposta múltiple A1 B1 B5 B7 C3 C4 C10 Valorarase a resolución de test dos contidos de cada módulo (sesión maxistral, lecturas e titoriais) 40
 
Observacións avaliación

Para a avaliación continua é preciso realizar nos tempos indicados todas as actividades propostas. Os/as alumnos/as que non o fixeran, serán avaliados/as no exame oficial, de contidos teóricos e prácticos




















"Aqueles/as alumnos /as
que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida,
que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes."


Fontes de información
Bibliografía básica
  1. Abad García, Mª Francisca: Evaluación de la calidad de los sistemas de información. Madrid : Síntesis, 2005
  2. Abadal Falgueras, Ernest: Gestión de proyectos de información y documentación. Gijón: Trea, 2004
  3. Brophy, Peter: Measuring Library performance: principles and techniques. Reimp. London: Facet, 2008.
  4. Corral, Sheila: Strategic Management of Information Services: A Planning Handbook. London: Aslib, 2000.
  5. Costa Cabanillas, Ángel, López Méndez, Ernesto: Los Secretos de la dirección : manual práctico para dirigir organizaciones y equipos. Reimp. Madrid: Pirámide, 2002.
  6. Evans, Edwards G., Ward, Paatricia L., Rugaas, Bendik: Management Basics for Information Professionals. 2nd. ed. New York: Neal-Schuman, 2007.
  7. Gibson, James L., [et al.]: Organizaciones: comportamiento, estructura, procesos. 12ª ed. México, etc.: McGraw Hill, 2006.
  8. Gimeno Perelló, Javier: Evaluación de la calidad en bibliotecas: compromiso con lo público. Buenos Aires: Alfagrama, 2008
  9. Paños Álvarez, Antonio, coord., Carrasco Fernández, A. José: Administración de recursos en unidades informativas. Murcia, DM, 2004.
  10. Stueart, Robert D.,  Moran, B. Gestión de bibliotecas y centros de información. Barcelona: Pagés, 1998
  11. Johnson, Peggy: Fundamentals of Collection Development & management. Chicago, American Library Association, 2004.
  12. Puchol, Luis, et al.: El libro de las habilidades directivas. 2ª ed. Madrid:  Diaz de Santos, 2006.
  13. Pymm, Bob, Hickey, Damon: Learn Library Management. 2nd. Friendswood: Total Recall, 2007.
  14. Solimine, Giovanni; Di Domenico, Giovanni; Pérez Pulido, Margarita: Gestión y planificación en bibliotecas. Buenos Aires: Alfagrama, 2010.
Bibliografía complementaria

Proporcionarase en cada tema


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xestión de Empresas e Institucións Culturais/710G02008
Biblioteconomía/710G02012

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Xestión da Colección/710G02027
Xestión da Calidade nas Organizacións Documentais/710G02029
Estudos de Usuarios/710G02030

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías