Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Fontes de Información Especializadas Código 710G02024
Titulación
Grao en Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Perez Pais, Maria del Carmen
Correo electrónico
carmen.perez.pais@udc.es
Profesorado
Perez Pais, Maria del Carmen
Correo electrónico
carmen.perez.pais@udc.es
Web http:// www.udc.es/humanidades
Descrición xeral Materia que trata da identificación e coñecemento das principais fontes de información nas grandes ramas do coñecemento así como da súa utilización, deseño e avaliación

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo.
A3 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos.
A4 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A6 Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura
A7 Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación
A8 Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información
B7 Capacidade da xestión da información relevante
B8 Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información
B9 Habilidades no uso de software xenérico
C1 Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común
C4 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C8 Aprender a aprender
C9 Resolver problemas de forma efectiva
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C11 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
C12 Traballar de xeito colaborativo
C13 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
C14 Comunicarse de xeito efectivo nun contorno de traballo
C15 Capacidade de organización e planificación do traballo propio
C18 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as fontes de información máis relevantes en cada un dos grandes ámbitos de coñecemento. A1
A4
B3
C2
C4
C5
C6
C7
Coñecer as metodoloxías de análises e avaliación das fontes de información segundo ámbitos de coñecemento. A3
A5
A7
B2
B3
C2
C4
C5
C6
Coñecer a realidade nacional e internacional no relativo a produtores e servizos de información. A1
A6
B3
C3
Utilizar adecuadamente as diferentes ferramentas de procura da información. A5
B2
B3
B4
C2
C5
Deseñar e elaborar recursos de información A3
A7
A8
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C7
C8
C9
C10
C11
C12
C13
C14
C15
C18
Saber compartir coñecementos e experiencias cou outros colegas. B5
B6
C1
C2
C3

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción as fontes de información especializadas
1.1 Concepto. Evolución. Tipoloxía
1.2 Análise e avaliación das fontes de información especializadas.
2. Fontes de información en Humanidades
2.1 Introducción
2.2 Necesidades de información e documentación en Artes e Humanidades
2.3 Productores e servicios de información e documentación
2.4 Fontes de información multidisciplinares
2.5 Fontes de información especializadas por áreas temáticas
3. Fontes de información en Ciencias Sociais e Xurídicas
3.1 Introducción
3.2 Necesidades de información e documentación en Ciencias Sociais e Xurídicas
3.3 Productores e servicios de información e documentación
3.4 Fontes de información multidisciplinares
3.5 Fontes de información especializadas por áreas temáticas
4. Fontes de información en Ciencias
4.1 Introducción
4.2 Necesidades de información e documentación en Ciencias
4.3 Productores e servicios de información e documentación
4.4 Fontes de información multidisciplinares
4.5 Fontes de información especializadas por áreas temáticas
5. Fontes de información en Enxeñaría e Arquitectura
5.1 Introducción
5.2 Necesidades de información e documentación en Enxeñaría e Arquitectura
5.3 Productores e servicios de información e documentación
5.4 Fontes de información multidisciplinares
5.5 Fontes de información especializadas
6. Fontes de información en Ciencias da Saúde
6.1 Introducción
6.2 Necesidades de información e documentación en Ciencias da Saúde.
6.3 Productores e servicios de información e documentación
6.4 Fontes de información multidisciplinares
6.5 Fontes de información especializadas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A1 A3 A5 A7 A8 B2 B3 B7 B9 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 15 5 20
Proba obxectiva A1 A3 A4 A6 B3 C2 C3 C5 C6 C7 C8 2 20 22
Sesión maxistral A1 A3 A4 A6 B3 C2 C3 C5 C6 C7 C8 23 0 23
Lecturas A1 A4 A6 B3 C2 C6 C8 C10 C11 0 12 12
Traballos tutelados A3 A4 A5 A7 A8 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C18 7 63 70
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Actividades de carácter práctico que permiten ao alumnado aprender de forma efectiva a teoría dun ámbito de coñecemento. Identificación e selección de fontes e información. Búsqueda e recuperación de información. Avaliación de fontes de información.
Proba obxectiva Exame final escrito.
Sesión maxistral Desenvolvemento expositivo dos contidos esenciais correspondentes aos temas en que se divide o programa. Visualización de exemplos e modelos. Resposta a dúbidas e preguntas.
Lecturas Inclúese baixo este epígrafe o resumo e comentario de lecturas, vídeos, conferencias, etc. Trátase de actividades que permiten profundar nos contidos traballados.
Traballos tutelados Estarán orientados á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento da docente. Os traballos elaboraranse de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas pola profesora.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.

Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaranse as tutorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma informática da UDC.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas A1 A4 A6 B3 C2 C6 C8 C10 C11 Avaliarase a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal do asunto tratado.
5
Prácticas a través de TIC A1 A3 A5 A7 A8 B2 B3 B7 B9 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 Avaliaranse as prácticas de acordo coa asistencia e a execución das prácticas sinaladas.
10
Proba obxectiva A1 A3 A4 A6 B3 C2 C3 C5 C6 C7 C8 Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas expostas, os coñecementos, a ausencia de erros, a achega persoal, así como a claridade, síntese e orde na exposición, e a presentación.
35
Traballos tutelados A3 A4 A5 A7 A8 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C18 Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no prazo establecido. E a presentación oral.
50
 
Observacións avaliación
A realización dos traballos tutelados é requisito imprescindible para presentarse á proba obxectiva. Para aprobar a materia deberá superarse tanto a proba obxectiva como os traballos tutelados. As notas dos traballos tutelados, individuais e en grupo, en caso de ser positivas, conservarase para as dúas probas sucesivas do ano académico; en caso de nota negativa, e tamén para as dúas probas sucesivas, poderase/n reelaborar o/o traballo/s presentado/s inicialmente ou presentar un novo traballo, sempre de acordo coa profesora.
As prácticas e lecturas terán que presentarse na data establecida. Nestes casos, non hai opción á súa repetición nin entrega posterior.

Fontes de información
Bibliografía básica CODINA BONILLA, Lluís (). Análisis y métodos en Ciencias de la Información. http://www.lluiscodina.com/
ABADAL FALGUERAS, Ernest; CODINA BONILLA, Lluís. (2005). Bases de datos documentales: características, funciones y métodos. Madrid: Síntesis
FERRAN FERRER, Núria; PÉREZ-MONTORO, Mario (2009). Búsqueda y recuperación de la información. Barcelona: UOC
MERLO VEGA, José Antonio (2009). cInformación y referencia en entornos digitales: desarrollo de los servicios bibliotecarios de consulta. Murcia: Universidad de Murcia
GALLEGO LORENZO, Josefa; JUNCÀ CAMPDEPARDÓS, Manuela (2009). Fuentes de información. http://ocw.uoc.edu/informacio-i-comunicacio/fonts-dinformacio-i/Course_listing
ALIA MIRANDA, Francisco (1998). Fuentes de información para historiadores. Gijón: Trea
CARRIZO, Gloria (2000). La información en Ciencias Sociales. Gijón: Trea
MALDONADO, Ángeles; RODRÍGUEZ YUNTA, Luís (coord.) (2006). La información especializada en Internet. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas
CORDÓN GARCÍA, José Antonio; LÓPEZ LUCAS, Jesús; VAQUERO PULIDO, José Raúl. (2001). Manual de investigación bibliográfica y documental: teoría y práctica. Madrid: Pirámide

Bibliografía complementaria Boletín de la ANABAD (). .
El Profesional de la Información (). http://www.elprofesionaldelainformación.com.
BiD (). http://www.ub.es/biblio/bid/.
Revista Española de Documentación Científica (). http://redc.revistas.csic.es/index.php/redc .
Anales de Documentación (). http://revistas.um.es/analesdoc/index.
Revista General de Información y Documentación (). Universidad Complutense.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xestión da Información Fundamentos e Teoría/710G02073
Bibliografía e Fontes de Información/710G02014

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Documentación en Medios de Comunicación/710G02043
Bibliotecas Dixitais/710G02036
Fontes de Información en Ciencia e Tecnoloxía/710G02037
Deseño de Recursos Informativos en Web/710G02039
Recuperación e Avaliación de Información Electrónica/710G02040

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías