Identifying Data 2022/23
Subject (*) Document Databases Code 710G02025
Study programme
Grao en Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Adquirir coñecementos básicos sobre o deseño, construcción e uso de bases de datos en xeral, e de bases de datos documentais en particular.

Iniciar ao alumnado no uso linguaxes estándar de consulta de bases de datos, facendo especial énfase nas extensións destas linguaxes destinadas á recuperación de textos.

Introducir ao alumnado nas técnicas de recuperación de textos nas que se basean estas linguaxes.

Introducir ao alumnado nas novas ferramentas e tecnoloxías para o deseño e uso de bases de datos documentais non convencionais facendo énfase nas tecnoloxías relacionadas ca Web, tomando como referencia o caso da linguaxe XML.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A7 Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación
B6 Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información
B8 Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información
B9 Habilidades no uso de software xenérico
C1 Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C9 Resolver problemas de forma efectiva
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C11 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
C12 Traballar de xeito colaborativo
C14 Comunicarse de xeito efectivo nun contorno de traballo
C16 Capacidade de integración en equipos multidisciplinares
C18 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno
C19 Capacidade de dirección e liderazgo

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Entender as diferencias entre unha base de datos e outros sistemas de almacenamento de información. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Entender as funcionalidades de un sistema xestor de bases de datos. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Coñecer os conceptos básicos dos sistemas xestores de bases de datos relacionais. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Entender a utilidade do modelado conceptual de datos. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Saber realizar modelos conceptuais sencillos usando o modelo Entidade-Relación. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Saber crear bases de datos a partir do seu modelo conceptual. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Coñecer os elementos básicos da linguaxe de consulta SQL. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Saber usar un sistema xestor de bases de datos. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Entender a complexidade e a utilidade de sistemas xestores de bases de datos documentais. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Entender a utilidade da marcación de textos. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Coñecer a filosofía e a estrutura das linguaxes de marcado. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Entender os obxectivos de cada tipo de linguaxe de marcado. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Coñecer as vantaxes de XML frente a HTML. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Entender un DTD e ser capaz de crear un DTD específico. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Coñecer a utilidade dos XML-Schemas. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19
Coñecer estándares para o etiquetado de recursos documentais baseados en XML: Dublin Core e RSS. A5
A7
B6
B8
B9
C1
C2
C5
C6
C9
C10
C11
C12
C14
C16
C18
C19

Contents
Topic Sub-topic
Introdución Conceptos básicos
Deseño de bases de datos Sistemas xestores de bases de datos
Modelado conceptual: o modelo entidade-relación
Modelado lóxico: o modelo relacional
Modelado físico: Access
Linguaxes de consulta: Query-By-Example e SQL
Introducción ás bases de datos documentais
Marcado de documentos Introdución
Linguaxes de marcado: HTML e XML
Definición de lingauxes de marcado: DTD e XML-Schema
Estándares de marcado: Dublin Core
Presentación de información: CSS e XSLT
Intercambio de información

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A5 A7 B6 B8 B9 C2 C5 C6 C9 C10 20 20 40
Supervised projects A5 A7 B6 B8 B9 C1 C2 C5 C6 C9 C10 C11 C12 C14 C16 C18 C19 32 64 96
Mixed objective/subjective test A5 A7 B6 B8 B9 C1 C2 C5 C6 C9 C10 C11 C14 0 8 8
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Impartiranse aulas nas que se presentarán os contidos teóricos en combinación con exercicios prácticos.
Supervised projects Realización, por cada alumno e individualmente, de proxectos nos que poñen en práctica o aprendido en cada tema da materia.
Mixed objective/subjective test Realizar unha proba escrita individual onde haberá preguntas de desenvolvemento aberto e preguntas de resposta curta.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas a través de TIC e para os traballos tutelados. A atención personalizada desenvolverase de forma individual mediante a realización de titorías mediante ferramentas informáticas e Internet (correo electrónico, Moodle o Teams).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A5 A7 B6 B8 B9 C1 C2 C5 C6 C9 C10 C11 C12 C14 C16 C18 C19 Avaliarase a calidade do traballo realizado 60
Mixed objective/subjective test A5 A7 B6 B8 B9 C1 C2 C5 C6 C9 C10 C11 C14 Proba escrita individual sobre contido teórico-práctico 40
 
Assessment comments

A materia non ten docencia, a avaliación realizarase con estos criterios.

Para aprobar a materia é obligatorio:


  • Unha NOTA MÍNIMA de 3 (sobre 6) nos traballos tutelados.

  • Unha NOTA MÍNIMA de 2 (sobre 4) na proba mixta.

De non obter a nota mínima nos traballos tutelados ou na proba mixta, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,5.

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba mixta.

IMPLICACIÓNS DO PLAXIO

A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez verificado, implicará directamente unha nota de "0" na materia na oportunidade correspondente.


Sources of information
Basic

Dado o caracter esencialmente práctico desta asignatura, a bibliografía estará composta polos manuais das ferramentas informáticas descritas.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Informática aplicada/710G02004
Information Storage and Retrieval/710G02015

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Digital Libraries/710G02036
Design of Online Information Resources/710G02039

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.