Identifying Data 2019/20
Subject (*) Term Index Systems Code 710G02026
Study programme
Grao en Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Fernandez Travieso, Carlota
E-mail
carlota.ftravieso@udc.es
Lecturers
Fernandez Travieso, Carlota
E-mail
carlota.ftravieso@udc.es
Web
General description Materia que desarrolla los contenidos teóricos y prácticos necesarios para el conocimiento y uso de los lenguajes documentales cuya herramienta de indización es el lenguaje bien sea de carácter controlado o libre.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información
B7 Capacidade da xestión da información relevante
B8 Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C8 Aprender a aprender
C9 Resolver problemas de forma efectiva
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C11 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
C12 Traballar de xeito colaborativo

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Proporcionar unhas bases teóricas e unha metodoloxía que permitan ao alumno elaborar linguaxes documentais tipo tesauro, así como manexalos e utilizalos adecuadamente na recuperación documental; e que lle capaciten para acometer adecuadamente a elaboración/tratamento de contidos documentais/informativos. A8
B2
B6
B7
B8
C5
C6
C8
Iniciar na metodoloxía de investigación da disciplina mediante traballos de curso tutelados (teórico e práctico) que fomenten o desenvolvemento dun pensamento crítico e creativo. A8
B3
B4
B5
B8
C2
C7
C9
C10
C11
C12

Contents
Topic Sub-topic
I: Indización. Tipoloxía das linguaxes de indización terminolóxicas 1. Concepto e obxectivos da indización
2. Factores e caracteristicas do proceso de indización
3. Tipoloxías e catacterísticas das linguaxes de indización terminolóxicas
a)según o control
b) segundo a coordinación
II. As listas de encabezamentos de materia. 1. Definición e evolución
2. Caracterización, tipoloxía e uso
3. Prácticas
III: Tesauros 1. Definición e evolución
2. Caracterización: tipoloxía
3. Elaboración e actualización dos tesauros
4. Prácticas
IV. Ontoloxías top-mapic e folksonomías 1. Definición e evolución
2. Caracterización: tipoloxía

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 B7 B8 C5 C6 C7 11 0 11
Workbook A8 B4 2 8 10
Supervised projects B2 B4 B5 B6 C8 C10 3 6 9
Workshop B5 C2 C5 C9 C11 C12 22 44 66
Oral presentation B4 C2 3 12 15
Objective test B3 2 34 36
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición de contenidos teóricos, desarrollo de los procedimientos y normalización para la aplicación de los procesos prácticos y resolución de dudas.
Workbook Lectura comprensiva, comentario y puesta en común de textos que completen los contenidos teóricos de la asignatura.
Supervised projects Trabajos orientados a la aplicación téorica y práctica de los contenidos de la materia de forma que el alumno demuestre la comprensión de la materia y su capacidad de desarrollo autónomo de los contenidos.
Workshop Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Objective test Examen final escrito dividido dos partes: teoría y práctica.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workbook
Supervised projects
Objective test
Description
Resolución de dúbidas e participación nos debates e temas de discusión expostos.

Orientación para a comprensión do texto, aclaración de dúbidas e posta en común de carácter crítico dos puntos de vista máis relevantes expostos polos autores .
Explicación e aclaración das preguntas formuladas sobre os exercicios prácticos expostos.
Orientación sobre a metodoloxía, contidos e desenvolvemento dos traballos expostos.




Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workbook A8 B4 Farane 4 lecturas. Valorarase a entrega nas datas fixadas con resumo, análise, comentario e opinión. 30
Supervised projects B2 B4 B5 B6 C8 C10 Traballo individual que constará da búsqueda de bibliografía (libros, capítulos de libros e artigos en revistas) en todo tipo de soportes e a rede publicada nos últimos seis anos sobre a temática de cada un dos temas do apartado Contidos.

Este traballo enviarase por correo electrónico e entregarase sobre papel na data acordada na aula.
Efectuar cada un dos alumnos os traballos anteriores é indispensabel para superar a materia. Estos non subirán nota cando o discente non aprobe o examen da materia.

15
Objective test B3 O examen constará de parte teórica e práctica:
Teórica: Preguntas breves e preguntas de desenrolo dos temas da materia.
Práctica: Sobre os temas da materia

E indispensabel superar a parte teórica e a práctica para acadar o aprobado. De non aprobar a parte teórica, xa non se calificará a parte práctica da proba obxectiva.
40
Oral presentation B4 C2 Exposición e debate na aula dos contidos das lecturas propostas nos módulos correspondentes 15
 
Assessment comments

Efectuar cada un dos alumnos os traballos anteriores é
indispensabel para superar a materia. E estos non subirán nota cando o
discente non conquira aprobar a proba obxectiva (examen).

No caso de non ter aprobada a materia mediante avaliación continua e o
exame/proba, o/a alumno/a fará a/as correspondente/s proba/s
obxectiva/as  que está/n fixada/s no calendario oficial de exames
aprobado e publicado pola facultade de Humanidades e Documentación.













Sources of information
Basic