Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Xestión da Colección Código 710G02027
Titulación
Grao en Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Varela Orol, Concepción
Correo electrónico
concepcion.varela@udc.es
Profesorado
Varela Orol, Concepción
Correo electrónico
concepcion.varela@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é desenvolver os conceptos fundamentais da planificación e desenvolvemento das coleccións nas unidades de información, así como das técnicas existentes para a preparación de plans de desenvolvemento e de adquisición dos distintos tipos de recursos informativos e do acceso ós mesmos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo.
A2 Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información.
A3 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos.
A4 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A6 Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura
A7 Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación
A8 Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B1 Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da bas da educación secundaria xera, e adoitan encontrare a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamán algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información
B7 Capacidade da xestión da información relevante
B8 Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común
C4 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C11 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
C12 Traballar de xeito colaborativo
C13 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
C14 Comunicarse de xeito efectivo nun contorno de traballo
C15 Capacidade de organización e planificación do traballo propio
C16 Capacidade de integración en equipos multidisciplinares
C17 Recoñecemento da diversidade y multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional
C18 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno
C19 Capacidade de dirección e liderazgo

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender os conceptos da xestión de coleccións, e as súas implicacións sociais, éticas e tecnolóxicas A1
A2
A3
A4
A5
A6
A8
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C3
C4
C5
C7
C16
C17
C18
C19
Adquirir habilidades para traballar en planificación, formación e avaliación de coleccións A2
A3
A5
A8
B1
B2
B3
B5
B8
C3
C5
C7
C10
C11
C12
C13
C14
C15
Coñecer e saber valorar a implicación das tecnoloxías nas coleccións A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
B2
B3
B6
B8
C4
C7
C13
C16
C18
C19
Coñecer e adquirir habilidades sobre a importancia dos provedores, os profesionais, os usuarios e os cidadans na xestión de coleccións e os seus procesos. A2
A4
A6
A7
B1
B2
B3
C3
C4
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Módulo 1.Xestión de coleccións: marcos conceptuais, sociais e tecnolóxicos


Módulo 2. Desenvolvemento das coleccións



Módulo 3. Mantemento das coleccións



Módulo 4.Coleccións electrónicas




M. 1. Tema 1. Xestión de coleccións: marcos conceptuais, sociais e tecnolóxicos

M. 2. Tema 2.Planificación e Programa
M. 2. Tema 3. Selección, adquisición e xestión de provedores

M.3. Tema 4. A avaliación de coleccións e a transferencia de soporte
M.3. Tema 5. O expurgo

M. 4. Tema 6. Xestión de e-libros, revistas electrónicas e repositorios


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A2 A3 A4 A7 A8 B2 B3 B4 B7 B8 C3 C4 C6 C10 C12 C13 C14 C15 C16 C17 C18 C19 21 10 31
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A6 B1 B3 B5 B6 B7 B8 C5 C6 C10 C12 C14 C15 C18 1 35 36
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 B6 B7 C5 C7 C10 C11 C15 21 21 42
Resumo A1 A3 A6 B1 B3 B6 B7 C5 C6 C10 C11 C15 0 15 15
Proba de ensaio A1 A2 A3 A6 B2 B3 B6 B7 C10 C15 2 20 22
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Metodoloxía variada (estudos de caso, análise de produtos de información, elaboración de contidos) deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados
Traballos tutelados Realización en grupo dun traballo proposto pola profesora
Sesión maxistral Exposición nas aulas dos contidos teóricos da materia. Resolución de problemas do alumnado
Resumo Exposición comentada e escrita dos contidos das lecturas de artigos e capítulos de libros propostos en cada módulo
Proba de ensaio Proba na que se busca responder por escrito preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta
esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Resolución de problemas que podan presentarse nas distintas metodoloxías mediante atención personalizada presencial en clase e/ou virtual
Orientación bibliográfica
Orientación sobre estructura e contidos do traballo

Resolución de problemas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A2 A3 A4 A7 A8 B2 B3 B4 B7 B8 C3 C4 C6 C10 C12 C13 C14 C15 C16 C17 C18 C19 Valórase a capacidade de análise e resolución dos casos, a pertinencia na elaboración de contidos, e a estrutura e exposición escrita e oral dos mesmos. 20
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A6 B1 B3 B5 B6 B7 B8 C5 C6 C10 C12 C14 C15 C18 Valoránse a estrutura, contidos e achegas innovadoras, así como a expresión escrita e pertinencia e redacción da bibliografía proporcionada 20
Proba de ensaio A1 A2 A3 A6 B2 B3 B6 B7 C10 C15 Valóranse a comprensión, estructuración e exposición dos contidos da materia e a expresión escrita dos mesmos 50
Resumo A1 A3 A6 B1 B3 B6 B7 C5 C6 C10 C11 C15 Valoránse a capacidade de síntese e análise crítico do texto, así como a interrelación con outros contidos da titulación e a expresión escrita 10
 
Observacións avaliación

Os/as alumnos/as que non realicen a avaliación continua co desenvolvemento das actividades de cada metodoloxía serán avaliados no exame oficial con contidos teóricos e prácticos




















"Aqueles/as alumnos /as
que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida,
que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes."


Fontes de información
Bibliografía básica Johnson, P. (2004). Fundamentals of collection development & management.
Agee, Jim (2007). Acquisitions to global: An Introduction to Library Collection Management in the 21st Century. . Oxford
Abad Hiraldo, R, comp. (2013). Bibliotecas y patrimonio : colección de normas y recomendaciones sobre el acceso, tratamiento y uso de las colecciones de fondo histórico en las bibliotecas españolas. Madrid
Gregory, V. L. (2011). Collection development and management for 21st Century Library Collections. New York, etc.
Kennedy, John (2006). Collection Management: A Concise Introduction. Wagga Wagga
IFLA (2012). Cuestiones clave para el desarrollo de colecciones con recursos electrónicos: Una guía para bibliotecas.
García gómez, F.J. (2006). Desarrollo y gestión de la colección local en la biblioteca pública. Buenos Aires
Alabaster, Carol (2002). Developing an outstanding Core Collection: A guide for libraries. Chicago
Dahl, Mark, Banerjee, Kyle, Spalti, Michael (2006). Digital Libraries: integrating content and systems.. Chicago
IFLA (2014). Directrices para planificar la digitalización de colecciones de libros impresos antiguos y manuscritos .
Gaudet, F., Lieber, C. (2000). El expurgo en la biblioteca.. Madrid
American Library Association. Collection development Committee (1979). Guidelines for Collection Development. Chicago
IFLA (). IFLA Principles for Library eLending.
IFLA (2010). IFLA: Donaciones para las colecciones: Directrices para las bibliotecas [en liña], 2010.
Serrano Vicente, Rocio, Melero Melero, Remedios, Abadal, Ernest (2014). Indicadores para la evaluación de repositorios institucionales de acceso abierto. Murcia
Fuentes Romero, J. (2010). La colección de materiales en las bibliotecas. Madrid
Vicente García, Remedios de (2013). Los libros electrónicos en las colecciones de las bibliotecas públicas. Barcelona
Bluh, Pamela, Hepfer, Cindy (2006). Managing electronic resources: contemporary problems and emerging issues.. Chicago
Mouren, R., dir. (2007). Manuel du patrimoine en bibliothèque . Paris
Grupo Selección cooperativa (s.a.). Pautas para establecer una política de colecciones en una biblioteca pública.
Alonso Arévalo, J. (2013). Plataformas de préstamos de libros digitales en las bibliotecas públicas.
Universitat de Barcelona. Facultat de Biblioteconomia i Documentaciò (). PolDoc Hispanic.
Bibliografía complementaria

A bibliografía complementaria proporcionarase con cada un dos temas


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Biblioteconomía/710G02012
Planificación e Xestión de Unidades de Información/710G02021

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías