Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Linguaxes de Clasificación Alfanuméricos Código 710G02028
Titulación
Grao en Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Perez Rodriguez, Maria Antonia
Correo electrónico
antonia.perezr@udc.es
Profesorado
Perez Rodriguez, Maria Antonia
Correo electrónico
antonia.perezr@udc.es
Web
Descrición xeral 1º) Acadar por parte dos discentes a formación teórica e práctica e os criterios conceptuais para realizar unha pertinente clasificación dos documentos.
2º) Dotar aos alumnos das técnicas e recursos precisos para establecer categorías e levar a cabo a clasificación de documenos.
3º) Adquirir as habilidades instrumentais e coñecementos intelectivos necesarios, para obter a maior precisión e os mellores rendementos na aplicación da clasificación decimanl universal.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo.
A2 Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información.
A3 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos.
A4 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
A7 Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación
A8 Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B1 Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da bas da educación secundaria xera, e adoitan encontrare a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamán algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información
B8 Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información
B9 Habilidades no uso de software xenérico
C1 Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común
C4 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C12 Traballar de xeito colaborativo
C16 Capacidade de integración en equipos multidisciplinares

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocimiento de la naturaleza de la informacion y de los documentos, de sus diversos modos de producción y de su ciclo de gestión, de los aspectos legales y éticos de su uso y transferencia, y de las fuentes principales de información en cualquier soporte, y a lo largo del tiempo. A1
A3
B4
B5
C4
Conocimiento, comprensión y aplicación de los principios teóricos y metodológicos, y de las ténicas y normativas para la creación y autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambiio, y evaluación de la información y de los recursos informativos. A1
A3
B4
C1
C4
C5
Conocimiento, comprensión, aplicación y valoración de los principios teóricos y metodológicos, y de las técnicas para la planificación, organización y evaluación de sistemas, unidades y servicios de información. A2
A3
B4
B5
C1
C4
C5
Conocimiento, comprensión y aplicación de los principios teóricos y metodológicos para el estudio, el análisis, la evaluación y la mejora de los procesos de producción, transferencia y uso de la información y de la actividad científica. A4
B4
B5
C1
C4
C5
Habilidades para analizar, asesorar y formar a producores, usuarios y clientes de servicios de información, así como habilidades en los procesos de negocación y comunicación. A1
A3
A7
B4
B5
C1
C4
C5
Habilidades en la obtención, tratamiento e interpretación de datos sobre unidades y servicios de información, de los procesos de producción, transferencia y uso de la información y de la actividad científica. A1
A3
A8
B1
B4
B5
C1
C4
C5
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. A1
A3
B1
B3
B4
C1
C4
C5
Capacidad de análisis y de síntesis aplicada a la gestión y organización de la información. A1
A3
B1
B4
B5
B8
C1
C4
C5
Capacidad de uso y adaptación de diversas técnicas de comunicación oral y escrita con los usuarios de la información. A1
A3
B1
B4
B5
B6
B9
C1
C4
C5
C10
C12
C16
Capacidad de integración en equipos multidisciplinares. A1
A3
B4
B5
C1
C5
C6
Trabajar de forma colaborativa. A1
A3
B4
B5
C1
C4
Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. A1
A3
B4
B5
C3
C4
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. A1
A3
B4
B5
C4
C6

Contidos
Temas Subtemas
1- Orixe e evoluzón das clasificacións
1a) Idade Antigua e Media
1b) Idade Moderna e Contemporánea
2- As clasificacións 2a) Filosofía e conceptualización
2b) Características
2c) Funcións e obxectivos
3. Diferentes clasificacións 3a) As clasificacións de Dewei e de Bliss
3b) Clasificación da biblioteca do Congreso de Washington
3c) A clasificación da antiuga Unión Soviética
3d) A clasificación colonada
4. A clasificación decimal universal 4a) Paul Otlet e a CDU
4b) Principios filosóficos da CDU
4c) Características, estructura e divisións da CDU
4d) Prácticas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A3 C4 2 34 36
Sesión maxistral A1 B8 B9 C3 C4 C6 11 0 11
Obradoiro B4 B5 C4 C5 22 44 66
Lecturas A2 A3 2 8 10
Presentación oral B6 C1 C10 C12 C16 3 6 9
Traballos tutelados A4 A7 A8 B1 B3 3 12 15
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Sesión maxistral Aulas maxistrais nas que se explicará os contidos básicos, contextualizándoos cos doutras materias e saberes relacionados. Nestas leccións teóricas, aproveitaranse as sinerxias que se producen con diferentes disciplinas do grado e co aprendido en cursos anteriores. Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Asesorar no esquema previo, metodoloxía e búsqueda de fontes así como na redacción e exposición das conclusións.

Sinalar os contidos do que se vai debatir; procurar un diálogo fluido e construtivo e interrelacional e contribuir ás distintas argumentacións e as conclusións.

Axuda á realización do esquema para a presentación e para a posta en práctica de métodos para contribuian a captar a atención dos asistentes. Ao final da exposición formulación de preguntas.

Resolución de cuestións e problemas plantexados polos alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A3 C4
Proba obxectiva
O examen constará de parte teórica e práctica:
Teórica: Preguntas breves e preguntas de desenrolo dos temas da materia.
Práctica: Sobre os temas da materia

E indispensabel superar a parte teórica e a práctica para acadar o aprobado nesta parte.

40
Traballos tutelados A4 A7 A8 B1 B3 Dous traballos individuais, cada un deles sobre os temas 1 e 2 do apartado contidos. Deberá ter un mínimo de 15.000 caracteres incluidos espacios e excluida a bibliografía que irá ao final de cada un deles e as notas irán a pe de páxina. O outro sobre os temas 3 e 4 tamén deberá ter un mínimo de 15.000 caracteres.
A puntuación máxima que acadará a suma dos dous será de tres puntos.

Traballo individual que constará da búsqueda de bibliografía (libros, capítulos de libro e artigos) en revistas en todo tipo de soportes e a rede publicada nos últimos seis anos sobre a temática de cada un dos temas do apartado Contidos. A puntuación máxima é 1 punto.

Estes traballos enviaranse por correo electrónico e entragranse sobre papel en datas acordadas na aula.
Efectuar cada un dos alumnos eses traballos anteriores é indispensabel para superar a materia. Estos non subirán nota cando o discente non aprobe o examen da materia.
40
Lecturas A2 A3 Avaliaranse a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal sobre o asunto tratado. 5
Presentación oral B6 C1 C10 C12 C16 Exposición e debate na aula dos contidos das lecturas propostas nos módulos correspondentes 15
 
Observacións avaliación

Efectuar cada un dos alumnos os tres traballos anteriores é indispensabel para superar a materia. Estos non subirán nota cando o discente non conquira o aprobado no exame, xa que non obter esa mínima cualificazón implica non aprobar a disciplina.


No caso de non ter aprobada a materia mediante avaliación
continua o alumno fará a proba obxectiva 































"Aqueles/as alumnos /as
que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida,
que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes."


Fontes de información
Bibliografía básica


ADELEKE, A.A.; OLORUNSOLA, R. "ICT and library operations: More on the online cataloguing and classification tools and techniques in Nigerian libraries".  Electronic Library, The. Vol. 28, Nº 3, 2010, págs. 453 – 462.

ANDRADE DUARTE, Elizabeth, et al. “Análise facetada: um olhar face a modelagem conceitual”. Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação. Vol. 4, Nº. 2, 2006, págs. 39-52.

ARANALDE, M., “Reflexões sobre os sistemas categoriais de Aristóteles, Kant e Ranganathan”. Ci. Inf., Vol. 38, Nº 1, 2009, págs. 86-108

ARAÚJO, C. “Fundamentos teóricos da classificação”. Encontros Bibli: Revista Eletrônica de Biblioteconomia e Ciência da Informação, Vol. 11, Nº 22, 2006, págs. 117-140.

ÁVILA-ARGÜELLES, R, et al. “Assigning Library of Congress Classification Codes to Books Based Only on their Titles “. Informatica –ljubljana. Vol. 34, Nº.1, 2010, págs. 77-84.

BARITÉ, M. “Garantía literaria y normas para construcción de vocabularios controlados: aspectos epistemológicos y metodológicos”. SCIRE: Representación y Organización del Conocimiento. Vol. 15, N º2, 2009, págs.13-24

Batley, Sue: Classification in theory and practice: sorting out your library. Oxford (EEUU): Chandos Publishing, 2005.

BELOOZEROV, V. “Fundamental scientific problems in UDC structure and multiple-aspect indexing function”.Scientific and Technical Information Processing. Vol. 36, Nº. 5, 2009, págs. 257-261.

BELUCHE,  R.,Terminologia e linguagem documentária: uma perspectiva histórica”. Biblos. Vol. 22, Nº 2, 2008.

BOREM GERCINA, Â, “O modelo simplificado para análise facetada de spiteri a partir de Ranganathan e do Clasification Research Group (CRG)”. Información, Cultura y Sociedad. 2004, págs. 57-72.

BORGONÓS MARTÍNEZ, M., D,. MORENO FERNÁNDEZ, L. M.,La clasificación decimal universal: pasado, presente y futuro”. Mi biblioteca: la revista del mundo bibliotecario. Nº. 1, 2005, págs. 92-97.

Borgoños, Mª D., “La clasificación decimal Universal. Pasado, presente y futuro. En Mi Biblioteca: La revista del mundo bibliotecario, nº 1 (2005), pp.92-98.

BROUGHTON, Vanda, et al. “The Bliss Bibliographic Classification in action: moving from a special to a universal faceted classification via a digital platform”. International ISKO Conference. 2004, págs.73-78.

BROUGHTON, Vanda. “Henry Evelyn Bliss: the other immortal, or a prophet without honour?” Journal of Librarianship and Information Science. Vol. 40, Nº. 1, 2008, págs. 45-58.

BROWNE, G., ““Classified versus specific entry in book indexes: guidelines for decision making”. Indexer, Vol. 28, Nº1, 2010, págs. 6-11.

CHAUDIRON, Stéphane. “Technologies linguistiques et modes de représentation de l’information textuelle”. Documentaliste-Sciences de l’information. Vol. 44, 2007,  págs. 30-39.

CINDOC. “Clasificación Decimal Universal”. El Profesional de la Informacion,  Vol. 10, Nº 10, 2001, págs. 40-42

Chavez, E., Corzo, O. e Lumbreras, S., Clasificación e indización. Lima: Universidad Nacional S. Marcos, 2002.

CROCIANI, L; MELOZZI, I.; PRATESI, S.; ZACCAGNI F.. “Nuovo soggettario e DDC”Biblioteche oggi, Nº 6, 2007, págs. 116-118.

DE SALES, R, “Los principios teóricos de Cuter, Kaiser y Ranganathan como elemento de interlocución en organización del conocimiento”. Scire: Representación y organización del conocimiento. Vol. 16, Nº. 2, 2010, págs. 21-29.

DELFITTO, S, “La religione nella Dewey Decimal Classification. L'espansione della classe 200”. BollettinoAIB. Nº 4, 2009, págs. 493-506.

Dittmann, H., Learn Library of Congress classification. Lanham (EEUU): Friendswood, 2007.

Escalona, L.: “Análisis de las características de la clasificación de la Biblioteca del Congreso de EEUU”. En Investigación  Bibliotecológica, vol. 16, nº 33 (2002), pp. 119-159

García Ruipérez, M., Tipología, series documentales, cuadros de clasificación: cuestiones metodológicas y prácticas. Palmas de Gran Canaria: Anroart, 2007

GNOLI, C. “Themes and citation order in free classification”, IASLIC Bulletin.Vol.  55, Nº 1, 2010, págs. 13-19.

GNOLI, C.; MAZZOCCHI, F.; SLAVIC, A. “Announcement: the UDC Philosophy revision project”. Extensions and Corrections to the UDC. Vol. 30, 2008, págs. 17-20.

LARSSON, Jan. “The retrievability of a discipline: a domain analytic view of classification”. Information Research. Vol. 12, Nº 4, 2007.

LÓPEZ GUILLAMÓN, I."Luis Méndez Abarrán y la CDU en España". Anales de Documentación, 2002, N.º 5, págs. 223-234

LÖSSE. M., et al. “"Classification at a Crossroad". Internationales UDC-Seminar 2009 in Den Haag”. Bibliotheksdienst. 2010, Vol. 44, Nº. 1, 2010, págs. 25.

MAI, Jens-Erik. “Classification in a social world: bias and trust”. Journal of Documentation, Vol. 66, Nº 5, 2010, págs.627 – 642

MANSOR, Yushiana; ISMA‘IL AL-SHAWABIKAH, Younis Ahmad.”Library of Congress classification: catalogers’ perceptions of the new Subclass KBP”. Library Review, Vol. 56, nº 2, 2007, págs. 117 – 126

MARTÍN-GAVILÁN, César. “Temas de Biblioteconomía: Lenguajes documentales. Principales tipos de clasificación. Encabezamientos de materia, descriptores y tesauros”.

Martínez Tamallo, A. e Valdez, J.C: Indización y clasificación en bibliotecas. Buenos Aires: Alfagrama, 2009

MAZZOCHI, Fluvio, et al. “Il Vaisesika e le categorie di Ranganathan``. AIDAInformazioni : rivista di Scienze dell'informazione. Vol.24, Nº. 3-4, 2006, págs. 17-28.

Mesa de León, J., Desarrollo, adaptación y uso de la clasificación biblioteco-bibliográfica de la URRS en Cuba. ( Biblioteca de las Ciencias en Cuba).

MIGUEZ, L. B. “Indización y clasificación en bibliotecas” Información, cultura y sociedad.Vol.21, 2009, págs. 101-103. 

MOMM, C. F.; LESSA, R. O. “Sistema de classificacao bibliografica e a conceituacao do turismo: uma visao da CDU”. Perspectivas em ciencia da informacao. Vol.14, Nº 2, 2009,  págs. 141-154. 

MORENO FERNÁNDEZ, L."Una vez más: la CDU no es un Thesaurus". Universidad de Murcia.

Moreno Fernández, L., Teoria y practica de la Clasificación Decimal Universal (CDU). Gijón: Trea, 2002

MORONI, M. “Identificación y clasificación de fondos documentales y fotográficos para la construcción de los 'relatos de la memoria'. Esta antigua tierra que somos, Guatraché 1908-2008”. Quinto Sol. 2009, Nº13, 2009, págs. 179-185

MOYANO-GRIMALDO, Wilmer-Arturo. “La Clasificación Decimal Dewey y sus traducciones al español como apoyo al crecimiento y actualización de la misma”. En: IV Encuentro Internacional de Catalogadores. Bogotá. October 22-24, 2008.

PASTOR SÁNCHEZ, J. A.; MARTÍNEZ MÉNDEZ, F. J. “Manual de SKOS (simple knowledge organization system) sistema para la organización del conocimiento simple)”. Anales de Documentación. Vol. 13, 2010, págs. 285-320.

Nilsen De La Cuesta, I.: La clasificación Bliss y su influencia en la CDU. Murcia: Ed. de la autora, 2004.

Peña Huerta, Mª J.: Curso de clasificación bibliográfica: fichas de materia y CDU. Nivel avanzado. Madrid: Estudio de Técnicas Documentales, 2007

PRATES, C., “Clasificación Decimal Universal: fundamentos e procedimentos”, Cadernos de Biblioteconomia Arquivística e Documentação Cadernos BAD,  Nº1, 2008.

Prasad, K.N.: Subjeet clasification practice: S. R. Ranganathan’s postulational approach, oworked out examples using CC, DDC, and CDU schemes. Nueva Delhi: Published by Esss Ess Pubications for Sarada Ranganathan Endowment for Lirary Sciencie, 2004.

Curso de clasificación bibliográfica: Fichas de matería y CDU. Madrid: Estudio de Técnicas documentales, 2008.

RENDÓN ROJAS, M. Á. "Bases filosóficas de la organización de la información". Perspectivas em ciencia da informacao. Vol. 15, Nº. 1, 2010, págs. 3-17. Dispo

REVELLI, C. “Classificazione (non solo Dewey)”. Biblioteche oggi, Nº 4, 2006, págs. 49-52. 

Revelli, C.: “Classificazione decimale Dewey ridotta e índice relativo ideata da Melvi Dewey”. Editrice Bibliográfica, vol 25, nº 1 (2007), pp. 74-97

RIOS, E., CORDEIRO, R..  “Plano de classificação de documentos arquivísticos e a teoria da classificação: uma interlocução entre domínios do conhecimento”. Perspectivas em ciencia da informacao, Vol. 15, Nº. 2, 2010, págs. 123–139.

ROMANOS DE TIRATEL, S. “Paul Otlet, el antepasado olvidado revisión bibliográfica y aspectos biográficos, históricos y teóricos”. Información, cultura y sociedad.Nº. 18, 2008, págs. 13-36.

ROZMAN, D. “Spremembe in dopolnila v Univerzalni decimalni klasifikaciji”. S?olska knjiz?nica. Vol. 17, Nº. 3-4, 2007,  págs. 143-146.

RUCKS, C N. “Dificultades para encontrar un libro en el estante: CDU en la Biblioteca Central de la UCA”. Experiencias en la organización y tratamiento de la información en las bibliotecas argentinas, Vol. 2, 2009,  págs. 217-250

SALAÜN, J. “La redocumentarisation, un défi pour les sciences de l'information”. Études de communication, Nº. 30, 2007, págs. 13-23.  

San Segundo, R., Teoría e historia de la clasificación bibliotecaria en España, siglos XIX y XX. Madrid: Universidad Complutense, 2001. (CD)

Sánchez Jiménez, R., “La documentación en el proceso de evaluación de Sistemas de Clasificación Automática”. En Documentación de las Ciencias de la Información, vol. 30, (2007), pp. 25-44.

GUIMARAES, J. “Los principios teóricos de Cutter, Kaiser y Ranganathan como elementos de interlocución en organización del conocimiento”. Scire: Representación y organización del conocimiento, Vol. 16, Nº 2, 2010, págs. 21-29

SÁNCHEZ JIMÉNEZ, R. “La documentación en el proceso de evaluación de Sistemas de Clasificación Automática”. Documentación de las Ciencias de la Información. Nº30, 2007, págs. 25-44

SANTOS BARROS, D, et al. “Representación de la archivística CDU: dispersión y reducción”.Biblios: Revista electrónica de bibliotecología, archivología y museología. Nº. 36, 2009.

SATIJA, M.P. “Mapping of social sciences in the Colon Classification”. ALIS. Vol.55, Nº 3, 2008, págs. 204-211.

ŠAUPERL, Alenka. “Precoordination or not? A new view of the old question”. Journal of Documentation. Vol. 65, Nº5, 2009

SLAVIC, A; CORDEIRO, M; RIESTHUIS, G. “El desarrollo de la Clasificación Decimal Universal: 1992-2008 y más allá”. Revista Española de Documentación Científica, Vol. 32, Nº 3, 2009, págs. 107-118

SUKIASYAN, E. “Library-Bibliographical Classification (LBC): General characteristics and basic functions and prospects for development”. Scientific and Technical Information Processing. Vol. 35, Nº. 1, 2008, págs. 55-6.

UREÑA LÓPEZ, L A. Resolución de la ambigüedad Léxica en tareas de clasificación automática de documento. SI: S.n, 2000

Van Dijk, T: Ciencia del texto: enfoque interdisciplinario. Barcelona: Paidós, 1983.

VOGEL, Michely Jabala Mamede. “A influência da Jean-Claude Gardin e a linha francesa na evolução do conceito de linguagem documentária”.  Perspectivas em ciencia da informacao. Vol.14 especial, 2009, págs. 80-92.

WANG, J. “An extensive study on automated Dewey Decimal Classification”. Journal of the American Society for Information Science and Technology. Vol.60, Nº11, 2009, págs. 2269–2286.

WELLIS, H.”Dewey Decimal Classification,Universal Decimal Classification, and the Broad System of Ordering: The Evolution of Universal Ordering Systems”. Universidad de Illinois

YI, Kwan. “A semantic similarity approach to predicting Library of Congress subject headings for social tags”. Journal of the American Society for Information Science & Technology. Vol. 61, Nº 8, 2010, págs. 1658-1672

YI, Kwan; CHAN, Lois Mai. “Linking folksonomy to Library of Congress subject headings: an exploratory study”. Journal of Documentation, Vol. 65, Nº 6, 2009, págs.872 – 900

ZALDÚA GAROZ, Alexei. “El análisis del discurso en la organización y representación de la información y el conocimiento”. ACIMED. Vol.16, Nº1, 2007.

Bliss, H. E. Bliss Bibliography Classification. London: Bitterworths, 1977.

Lybrary of Congress. Subject Cataloging Division. LC Classification outline. Washington: Lybrary of Congress, 1978.

Dewey, M. Sistema de clasificación decimal Dewey e índice relativo. Bogotá: Rojas Eberhard, 2000.

Dewey, M,  Dewey decimal clasification summaries. Dublín (Ohio-EEUU): OCLC online Computer Library Center, 2005.

URRS. Ministerstvo kul`tury. Bibliotechno-bibliograficheskaia klassifikatsia: tablitsy dlia massovyj bibliotek: rekomendovany Upravieniem po delam bibliotek Ministerstva kul`tury URSS. Moskova: Kniga, 1977.

Bibliografía complementaria

BHATT, R K. (2011). “Relevance of Ranganathan's Laws of Library Science in Library Marketing”. En: Library Philosophy and Practice. V. 1 Disponible en: 

CLARKE, Rachel (2013). “Picturing Classification”. En: Public Libraries. ALA. V. 52, nº 2, pp. 34-37. Disponible en: http://publiclibrariesonline.or

HJORLAND, B. (2013). “Facet analysis: The logical approach to knowledge organization”. En: Information Processing & Management. V.49, no.2, pp.545-557.

MARTINEZ AVILA, Daniel; CHAVES GUIMARÃE, J. Augusto (2013). “Críticas de las clasificaciones bibliográficas: universalidad, postestructuralismo y ética”. En: Scire. IBERSID. V. 19, nº 2, pp. 21-26.

MARTÍNEZ-ÁVILA, D.; SAN SEGUNDO, R.; GUIMARAES, J. A. (2013). “Fundamentos y continuidad de modelos de clasificaciones alternativas a la Clasificación Decimal de Dewey para la organización de la información en bibliotecas”. En: I Congresso ISKO Espanha e Portugal/XI Congresso ISKO Espanha.

MARTÍNEZ-ÁVILA, D; SAN SEGUNDO, R; OLSON, Hope A. (2014). “The Use of BISAC in Libraries as New Cases of Reader-Interest Classifications”. En: Cataloging & Classification Quarterly. Taylor & Francis. V. 52, nº 2, pp. 137-155.

MITCHELL, J, ZENG, M, ZUMER, M. (2014). “Modeling Classification Systems in Multicultural and Multilingual Contexts”. En: Cataloging & Classification Quarterly. V. 52, no. 1, pp.90-101.

NOBUYUKI, M. (2013). “Development of the Concept of Facet in Ranganathan's Writings”. En: Library & Information Science. V. 69, pp. 47-81.

SALES, Rodrigo de; GUIMÄRAES, J. Augusto Chaves. (2010). “Los principios teóricos de Cutter, Kaiser y Ranganathan como elementos de interlocución en organización del conocimiento”. En: Scire: Representación y organización del conocimiento. V. 16, no. 2, pp. 21-29


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías