Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Lenguajes de Clasificación Alfanuméricos Código 710G02028
Titulación
Grao en Información e Documentación
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 2º cuatrimestre
Tercero Obligatoria 6
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinador/a
Ruiz Astiz, Javier
Correo electrónico
j.ruiz.astiz@udc.es
Profesorado
Ruiz Astiz, Javier
Correo electrónico
j.ruiz.astiz@udc.es
Web
Descripción general 1º) Acadar por parte dos discentes a formación teórica e práctica e os criterios conceptuais para realizar unha pertinente clasificación dos documentos.
2º) Dotar aos alumnos das técnicas e recursos precisos para establecer categorías e levar a cabo a clasificación de documenos.
3º) Adquirir as habilidades instrumentais e coñecementos intelectivos necesarios, para obter a maior precisión e os mellores rendementos na aplicación da clasificación decimanl universal.

Competencias del título
Código Competencias del título
A1 Conocimiento de la naturaleza de la informacion y de los documentos, de sus diversos modos de producción y de su ciclo de gestión, de los aspectos legales y éticos de su uso y transferencia, y de las fuentes principales de información en cualquier soporte, y a lo largo del tiempo.
A2 Conocimiento, comprensión, aplicación y valoración de los principios teóricos y metodológicos, y de las técnicas para la planificación, organización y evaluación de sistemas, unidades y servicios de información.
A3 Conocimiento, comprensión y aplicación de los principios teóridos y metodológicos, y de las ténicas y normativas para la creación y autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambiio, y evaluación de la información y de los recursos informativos.
A4 Conocimiento, comprensión y aplicación de los principios teóridos y metodológicos para el estudio, el análisis, la evaluación y la mejora de los procesos de producción, transferencia y uso de la información y de la actividad científica.
A7 Habilidades para analizar, asesorar y formar a productores, usuarios y clientes de servicios de información, así como habilidades en los procesos de negocación y comunicación.
A8 Habilidades en la obtención, tratamiento e interpretación de datos sobre unidades y servicios de información, de los procesos de producción, transferencia y uso de la información y de la actividad científica.
B1 CB1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte dela base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B3 CB3- Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4- Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5- Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.
B6 Capacidad de análisis y de síntesis aplicada a la gestión y organización de la información
B8 Capacidad de uso y adaptación de diversas técnicas de comunicación oral y escrita con los usuarios de la información.
B9 Habilidades en el uso de software genérico
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C3 Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C4 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.
C5 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C6 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C10 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo
C12 Trabajar de forma colaborativa
C16 Capacidad de integración en equipos multidisciplinares

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Conocimiento de la naturaleza de la informacion y de los documentos, de sus diversos modos de producción y de su ciclo de gestión, de los aspectos legales y éticos de su uso y transferencia, y de las fuentes principales de información en cualquier soporte, y a lo largo del tiempo. A1
A3
B4
B5
C4
Conocimiento, comprensión y aplicación de los principios teóricos y metodológicos, y de las ténicas y normativas para la creación y autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambiio, y evaluación de la información y de los recursos informativos. A1
A3
B4
C1
C4
C5
Conocimiento, comprensión, aplicación y valoración de los principios teóricos y metodológicos, y de las técnicas para la planificación, organización y evaluación de sistemas, unidades y servicios de información. A2
A3
B4
B5
C1
C4
C5
Conocimiento, comprensión y aplicación de los principios teóricos y metodológicos para el estudio, el análisis, la evaluación y la mejora de los procesos de producción, transferencia y uso de la información y de la actividad científica. A4
B4
B5
C1
C4
C5
Habilidades para analizar, asesorar y formar a producores, usuarios y clientes de servicios de información, así como habilidades en los procesos de negocación y comunicación. A1
A3
A7
B4
B5
C1
C4
C5
Habilidades en la obtención, tratamiento e interpretación de datos sobre unidades y servicios de información, de los procesos de producción, transferencia y uso de la información y de la actividad científica. A1
A3
A8
B1
B4
B5
C1
C4
C5
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. A1
A3
B1
B3
B4
C1
C4
C5
Capacidad de análisis y de síntesis aplicada a la gestión y organización de la información. A1
A3
B1
B4
B5
B8
C1
C4
C5
Capacidad de uso y adaptación de diversas técnicas de comunicación oral y escrita con los usuarios de la información. A1
A3
B1
B4
B5
B6
B9
C1
C4
C5
C10
C12
C16
Capacidad de integración en equipos multidisciplinares. A1
A3
B4
B5
C1
C5
C6
Trabajar de forma colaborativa. A1
A3
B4
B5
C1
C4
Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. A1
A3
B4
B5
C3
C4
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. A1
A3
B4
B5
C4
C6

Contenidos
Tema Subtema
1- Orixe e evoluzón das clasificacións
1a) Idade Antigua e Media
1b) Idade Moderna e Contemporánea
2- As clasificacións 2a) Filosofía e conceptualización
2b) Características
2c) Funcións e obxectivos
3. Diferentes clasificacións 3a) As clasificacións de Dewei e de Bliss
3b) Clasificación da biblioteca do Congreso de Washington
3c) A clasificación da antiuga Unión Soviética
3d) A clasificación colonada
4. A clasificación decimal universal 4a) Paul Otlet e a CDU
4b) Principios filosóficos da CDU
4c) Características, estructura e divisións da CDU
4d) Prácticas

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prueba objetiva A3 C4 2 34 36
Sesión magistral A1 B8 B9 C3 C4 C6 11 0 11
Taller B4 B5 C4 C5 22 44 66
Lecturas A2 A3 2 8 10
Presentación oral B6 C1 C10 C12 C16 3 6 9
Trabajos tutelados A4 A7 A8 B1 B3 3 12 15
 
Atención personalizada 3 0 3
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prueba objetiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Sesión magistral Aulas maxistrais nas que se explicará os contidos básicos, contextualizándoos cos doutras materias e saberes relacionados. Nestas leccións teóricas, aproveitaranse as sinerxias que se producen con diferentes disciplinas do grado e co aprendido en cursos anteriores. Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Taller Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Trabajos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodologías
Trabajos tutelados
Descripción
Asesorar no esquema previo, metodoloxía e búsqueda de fontes así como na redacción e exposición das conclusións.

Sinalar os contidos do que se vai debatir; procurar un diálogo fluido e construtivo e interrelacional e contribuir ás distintas argumentacións e as conclusións.

Axuda á realización do esquema para a presentación e para a posta en práctica de métodos para contribuian a captar a atención dos asistentes. Ao final da exposición formulación de preguntas.

Resolución de cuestións e problemas plantexados polos alumnos.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prueba objetiva A3 C4
Proba obxectiva
O examen constará de parte teórica e práctica:
Teórica: Preguntas breves e preguntas de desenrolo dos temas da materia.
Práctica: Sobre os temas da materia

E indispensabel superar a parte teórica e a práctica para acadar o aprobado nesta parte.

40
Trabajos tutelados A4 A7 A8 B1 B3 Traballo individual que constará da búsqueda de bibliografía (libros, capítulos de libro e artigos) en revistas en todo tipo de soportes e a rede publicada nos últimos seis anos sobre a temática de cada un dos temas do apartado Contidos

Este traballo enviarase por correo electrónico e entragrase sobre papel en datas acordadas na aula.
Efectuar cada un dos alumnos eses traballos anteriores é indispensabel para superar a materia. Estos non subirán nota cando o discente non aprobe o examen da materia.
15
Lecturas A2 A3 Faranse 4 lecturas. Avaliaranse a entrega na data establecida con resumo, análise, comentario e opinión sobre o asunto tratado. 30
Presentación oral B6 C1 C10 C12 C16 Exposición e debate na aula dos contidos das lecturas propostas nos módulos correspondentes 15
 
Observaciones evaluación

Efectuar cada un dos alumnos os tres traballos anteriores é indispensabel para superar a materia. Estos non subirán nota cando o discente non conquira o aprobado no exame, xa que non obter esa mínima cualificazón implica non aprobar a disciplina.


No caso de non ter aprobada a materia mediante avaliación continua e o
exame/proba, o/a alumno/a fará a/as correspondente/s proba/s
obxectiva/as  que está/n fixada/s no calendario oficial de exames
aprobado e publicado pola facultade de Humanidades e Documentación.












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