Identifying Data 2016/17
Subject (*) Prevención e conservación documental Code 710G02038
Study programme
Grao en Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optativa 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Esta materia busca introducir al alumnado en los aspectos más relevantes de la preservación y conservación del patrimonio bibliográfico y documental, tanto material como digital: aspectos teóricos, causas de deterioro, planificación y gestión de medidas de prevención y conservación.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo.
A3 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos.
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A8 Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B5 Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información
B7 Capacidade da xestión da información relevante
C1 Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C9 Resolver problemas de forma efectiva
C11 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
C12 Traballar de xeito colaborativo
C19 Capacidade de dirección e liderazgo

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e comprender a terminoloxía da materia. A1
C1
Coñecer e identificar os factores de deterioro dos soportes documentais. A1
A3
Determiñar o estado de conservación dos documentos. A1
A3
B2
C9
Planificar as condicións que garanten a integridade dos documentos. A3
A8
B2
C11
C12
C19
Coñecer e seleccionar os sistemas idóneos de instalación, almacenamento e reprodución documental. A3
A5
B2
B5
B6
B7
C1
C5

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Introdución á prevención e conservación documental. 1.1. Marcos conceptuais da prevención e conservación documental.
1.2. Factores de deterioración dos soportes documentais.
Tema 2. Planificación da prevención e conservación de coleccións.
2.1. Análise e planificación estratéxica da prevención e conservación de coleccións.
2.2. Edificios: planificación para á prevención e conservación de coleccións.
Tema 3. Xestión da prevención e conservación documental. 3.1. Técnicas de manipulación das coleccións: reprodución e exposicións.
3.2. A xestión de desastres.
Tema 4. Prevención e conservación de coleccións especiais. 4.1. Coleccións patrimoniais.
4.2. Recursos dixitais.
4.3. Plans e programas de cooperación nacional e internacional.



Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A1 A3 A8 B2 B6 B7 C9 C11 C12 C19 10 16 26
Workbook A1 B5 B6 C5 2 12 14
ICT practicals A3 A5 7 7 14
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A8 C1 23 7 30
Supervised projects A1 A3 A8 B2 B6 B7 C5 C9 C11 C12 C19 2 62 64
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Análise e resolución de situacións-problemas vinculados á prevención e conservación documental cos que o alumno se pode atopar no desenvolvemento da súa actividade profesional.
Workbook Inclúese baixo este epígrafe o resumo e comentario de lecturas, vídeos, conferencias, exposiciones, etc. Trátase de actividades que permiten profundar nos contidos traballados.
ICT practicals Actividades de carácter práctico que permiten ao alumnado aprender de forma efectiva a teoría dun ámbito de coñecemento. Realizaranse procuras bibliográficas, procuras de información e consultas a diferentes recursos accesibles a través de Internet.
Guest lecture / keynote speech Desenvolvemento expositivo dos contidos esenciais correspondentes aos temas en que se divide o programa. Visualización de exemplos e modelos. Resposta a dúbidas e preguntas.
Supervised projects Estará orientado a aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento da docente. O traballo será individual e se elaborará de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas pola profesora.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.

Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaranse as tutorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma informática da UDC.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A1 A3 A8 B2 B6 B7 C9 C11 C12 C19
Valoración da resolución, claridade expositiva e presentación dos casos.
20
Workbook A1 B5 B6 C5
Avaliarase a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal do asunto tratado.
10
ICT practicals A3 A5 Avaliaranse as prácticas de acordo coa asistencia e a execución das prácticas sinaladas.
10
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A8 C1 Terase en conta a participación e as achegas de interese por parte dos estudantes.
10
Supervised projects A1 A3 A8 B2 B6 B7 C5 C9 C11 C12 C19 Computará a adecuación as pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenrolo, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, entrega do traballo no prazo establecido. Tamén computará a presentación oral.
50
 
Assessment comments

Precísase
entregar todos estudos de caso, glosario, lecturas, prácticas, traballo
tutelado, para a avaliación continua. Os estudantes que non realizaran todas
estas actividades realizarán un exame final de contidos teóricos e prácticos.




















"Aqueles/as alumnos /as
que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida,
que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes."


Sources of information
Basic (2013). BIBLIOTECAS y patrimonio: normas y recomendaciones sobre el acceso, tratamiento y uso de las colecciones de fondo histórico en bibliotecas españolas / compilación e índices Ramón Abad Hiraldo. Madrid: ANABAD
BELLO URGELLÈS, Carmen; BORRELL CREHUET, Àngels (2002). El patrimonio bibliográfico y documental: claves para su conservación preventiva. Gijón: Trea
TACÓN CLAVAÍN, Javier (2008). La conservación en archivos y bibliotecas: prevención y protección. Madrid: Ollero y Ramos
PRIETO GUTIÉRREZ, J. José (2013). Plan de seguridad en bibliotecas: la protección del patrimonio documental. Gijón: Trea
Complementary

Proporcionarase nas clases bibliografía específica para cada un dos temas.

Revistas especializadas:

Anales de Documentación.

BiD.

Boletín de la ANABAD.

Pecia Complutense.

El Profesional de la Información.

Revista española de documentación científica.

Revista general de información y documentación.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Xestión de empresas e institucións culturais/710G02008
Planificación e xestión de unidades de información/710G02021
Xestión da colección/710G02027
Bibliotecas dixitais/710G02036

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.