Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Recuperación e Avaliación de Información Electrónica Código 710G02040
Titulación
Grao en Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Dorado de la Calle, Julian
Correo electrónico
julian.dorado@udc.es
Profesorado
Dorado de la Calle, Julian
Gestal Pose, Marcos
Correo electrónico
julian.dorado@udc.es
marcos.gestal@udc.es
Web http://www.udc.es
Descrición xeral Acceso e recuperación de información e documentación a distancia. Principais servicios telemáticos. Sistemas de redes e servizos de información electrónica. Aplicacións o campo da Biblioteconomía e Documentación. Evaluación de productos de información electrónica. Políticas europeas relativas á teledocumentación e o teletraballo. Técnicas de navegación en Internet

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información.
A3 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos.
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
B6 Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información
B7 Capacidade da xestión da información relevante
C1 Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C8 Aprender a aprender
C9 Resolver problemas de forma efectiva
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C11 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
C12 Traballar de xeito colaborativo

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer los mecanismos de recuperación y evaluacion de información más usuales y su modo de aplicación A2
A3
A5
B6
B7
C1
C2
C4
C6
C8
C9
C10
C11
C12

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción a la recuperación de información y los SRI
2. Modelos de Recuperación de la Información
3. Evaluación de la Recuperación de Información
4. Casos prácticos de Recuperación de Información
Técnicas de navegación en Internet
1.1 Definiciones
1.2 Sistemas de Recuperación de Información

2.1 Recuperación de información en web
2.2 Motores de búsqueda
2.3 Robots

3.1 Relevancia vs. Pertinencia
3.2 Medidas tradicionales: precisión y exhaustividad
3.3 Medidas alternativas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A5 C2 C9 C12 10 20 30
Proba mixta A2 A3 B4 C1 2 20 22
Traballos tutelados B6 B7 C4 C6 C8 C10 C11 5 45 50
Sesión maxistral C1 C4 C6 21 21 42
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Búsqueda y análisis de información. Uso de herramientas informáticas para validación de los contenidos expuestos en las sesiones magistrales
Proba mixta Se realizará un examen que podrá incluir preguntas tipo test y preguntas de desarrollo breve, cuyo objetivo es comprobar que el alumno ha asimilado los conceptos correctamente. El examen tipo test se compondrá de un conjunto de preguntas con varias respuestas posibles, de las que sólo una es correcta. Las preguntas no contestadas no puntúan, y las contestadas erróneamente puntúan negativamente.
Traballos tutelados Trabajos en los que el alumno, a propuesta propia o del profesor, profundizará en alguno de los aspectos vistos en la materia. Los trabajos serán expuestos al resto de alumnos y su contenido formará parte del material a evaluar en la materia.
Sesión maxistral Clases impartidas por el profesor mediante la proyección de transparencias. Las clases explicarán los conceptos teóricos de la materia, intentando el uso el uso de ejemplos sencillos y casos de estudio. Las transparencias y el resto de materiales empleados estarán disponibles a través de la Web de docencia de la universidad.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
Se realizarán varias sesiones para explicar aspectos específicos a las prácticas y/o trabajos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral C1 C4 C6 Participación ACTIVA en la clase 10
Prácticas a través de TIC A5 C2 C9 C12 Desarrollo ejercicios y/o tareas en las clases interactivas 20
Proba mixta A2 A3 B4 C1 Examen tipo test y/o preguntas breves 40
Traballos tutelados B6 B7 C4 C6 C8 C10 C11 Evaluación del trabajo realizado, incluyendo la exposición del mismo al resto de alumnos 30
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, o alumno deberá obter unha calificación mínima de 5 sobre 10 no resultado de combinar as calificaciòns da proba obxectiva e as prácticas de laboratorio. Para poder facer a media entre as dúas notas o alumno deberá obter unha nota mínima de 3,5 na proba obxectiva. Se non obtén esta nota mínima, a nota da materia será a correspondente a nota da proba obxectiva.

Criterios particulares de evaluación e asistencia para alumnos con matrícula a tiempo parcial:

A asistencia a prácticas de laboratorio é obrigatoria. En caso de non poder asistir de forma xustificada debe falar co profesor de prácticas para levar a cabo traballo sustitutivo da clase de prácticas e facer unha evaluación dese traballo.

Na segunda oportunidade, mantense a nota obtida nas Prácticas, Traballo tutelado e Sesión Maxistral, non podendo volver a obter nota xa que resulta da evaluación continua do traballo durante os créditos de práctica da materia. O alumno pode voltar a facer o exame da Proba mixta, sendo os criterios para obter a nota total os indicados ó principio deste apartado.


Fontes de información
Bibliografía básica

Raquel Gómez Díaz. La evaluación en recuperación de la información [en linea]. "Hipertext.net", núm. 1, 2003. <http://www.hipertext.net>

C.A. Hert. Understading information retrieval interaction: theoretical and practical implications. Greenwich: Ablex Publishing Corporation, 1997.

F. J. Martínez. Recuperación de Información: Modelos, sistemas y evaluación. 2011. <http://http://eprints.rclis.org/16262/>

Bibliografía complementaria

 


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías