Identifying Data 2019/20
Subject (*) Documentation Techniques Applied to Scientific Research Code 710G02041
Study programme
Grao en Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Fernandez Travieso, Carlota
E-mail
carlota.ftravieso@udc.es
Lecturers
Fernandez Travieso, Carlota
Ruiz Astiz, Javier
E-mail
carlota.ftravieso@udc.es
j.ruiz.astiz@udc.es
Web http://elenaalfaya.org http://pdi.udc.es/es/File/Pdi/4S46G
General description Esta materia céntrase na ciencia e no método científico. Explora as técnicas analíticas, descriptivas y bibliométrico-estadísticas da investigación. Establece especial fincapé na metodoloxía da investigación en Información, Biblioteconomía e Documentación, así como na aplicación de técnicas documentais á investigación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo.
A2 Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información.
A3 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos.
A4 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A7 Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación
A8 Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado
B6 Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información
B7 Capacidade da xestión da información relevante
B9 Habilidades no uso de software xenérico
C1 Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C8 Aprender a aprender
C9 Resolver problemas de forma efectiva
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C11 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
C12 Traballar de xeito colaborativo
C13 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
C14 Comunicarse de xeito efectivo nun contorno de traballo
C15 Capacidade de organización e planificación do traballo propio
C17 Recoñecemento da diversidade y multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Knowledge, comprehension, application and value of the main techniques and methods used for scientific research. A2
A3
A4
A5
A7
A8
B3
B4
B7
C8
C9
C10
C11
C12
C13
C17
Critically value knowledge, technology and information to sort problems out. A1
B3
B4
B6
B7
C10
C11
C14
Value the importance of research for ethics, socioeconomics and culture. A1
A3
A5
B3
B6
B9
C1
C3
C5
C6
C7
C11
C12
C13
C14
C15
C17

Contents
Topic Sub-topic
1. Introduction to science and scientific research - O coñecemento. Características e fontes de coñecemento.
- Métodos de adquisición de coñecementos.
- A ciencia. Noción, definición.
- Características do coñecemento científico.
- Orixe e evolución da ciencia
- A investigación científica, ¿qué é?
- A reciprocidade investigación-teoría
- Importancia da investigación para as disciplinas e as profesións
2. The scientific method -Nocións do método.
-Qué é la metodoloxía, para qué sirve e cómo se usa.
-Os paradigmas de investigación.
-O proceso de investigación.
-A sistematización dos métodos.
-Método Empírico-analítico.
-Método Experimental.
-Método Hermenéutico.
-Método Dialéctico.
-Método Fenomenológico.
-Método Histórico.
-Método Sistémico.
-Método Sintético.
-Método Lóxico.
3. Scientific cuantitative research techniques - Tipos de técnicas de investigación cuantitativa de acordo coa sua finalidade, carácter, natureza e marco temporal.
- Unidades de análise e observación.
- Poboación: definición e tipos.
- A mostra e o muestreo. Definición, requisitos e procedimientos.
- Variables: definición e tipos.
- Seleción de informantes e recollida de datos.
- Métodos de recollida de datos.
- Os cuestionarios.
- Técnicas documentais cuantitativas: modalidades e características.
- Técnicas mediante encuesta: Introdución e muestreo.
- Técnicas mediante encuesta: O cuestionario estandarizado e o traballo de campo.
- Técnicas mediante encuesta: Tratamiento de datos e informe.
- Diseño experimental.
- Bibliometría e estadística.
- Cienciometría e informetría.
4. Scientific cualitative research techniques - Tipos de técnicas de investigación cualitativa de acordo coa sua finalidade, carácter, natureza e marco temporal.
- A observación directa.
- O grupo de discusión ou grupo focal.
- O análise de documentos e de contido: a observación documental.
- A teoría fundamentada ou anclada.
- A entrevista estructurada.
- As historias de vida.
- Outras técnicas: etnografía, etnoloxía, etnometodoloxía, técnica biográfica, o paradigma hermenéutico-interpretativo, etc.
5. Phases in research. Conceptual phase: the design of the research. -Elexir o problema de investigación.
-Tipos de cuestións de investigación.
-Etapas conducentes ao enunciado da cuestión de investigación.
-Formulación do problema de investigación.
-Recensión dos escritos.
-Consulta de bases de datos bibliográficas especializadas en ByD
-Rexistro e organización da información.
-O marco de referencia e o nivel de investigación (Procite).
-O obxetivo da investigación.
-A hipótese.
6. Phases in research. Methodological phase -Definición e finalidade do diseño da investigación.
-Elementos do diseño da investigación.
-Clasificación das investigacións e niveis de coñecementos.
-Conceptos propios do diseño de investigación.
-Seleción de unha técnica documental.
7. Phases in research. Empiric-analytic phase: data collection and analysis - Métodos e técnicas de análise dos datos.
- Presentación e interpretación dos resultados.
- Conclusións e implicacións na investigación.
- Análise crítico dos traballos de investigación.
8. Phases in research. Presentation of results: writing the essay and distribution - Tipos de informes de investigación.
- Redación e presentación do traballo.
- O proceso de redación: esquema e plan de redación, os borradores.
- O estilo da redación: léxico, sintaxis, ortografía.
- Estructura física: soporte, tipografía, presentación formal e espacial dos contidos.
- Estructura lóxica: o formato IMRYD (Introdución, Material e Métodos, Resultados e Discusión).
- O aparato crítico: citas e notas.
- Comunicación, publicación e diseminación da investigación. - Canales formales e informales de publicación: revistas científicas, congresos, informes.
- O proceso de publicación. A ética científica
- A estructura nos informes de investigación.
- Redación do informe de investigación según diferentes modelos editoriales (MLA, APA, UNE)
- Comunicación dos resultados.
- Canales de comunicación científica.
- Análisis crítico dos traballos de investigación.
- A ética científica.
9. Information systems. -Qué é un sistema de información.
-Tipos de Fontes de información.
-A investigación en BeD en España: Facultades e empresas.
-O sistema de información de Bases de Datos CSIC (ICYT; ISOC; IME).
-Asociacións profesionais: FESABYD, SEDIC, ANABAD, AAB, SOCADI.
-CINDOC
-A Biblioteca Nacional; la British Library y Library of Congress.
-As Bibliotecas universitarias
-As bibliotecas públicas.
-Os organismos internacionales: IFLA; FID; CIA; Unesco, Unión Europea, AIESI
-Asociacións profesionais da Gran Bretaña e EEUU: ALA, ASIS, SLA, ACRL, LA, ASLIB.
-Editores, revistas, congresos e foros electrónicos de BeD.
-Editoriais: Elsevier, Spring-Verlag, Blackwells.
-Distribuidores de información: EBSCO, Swets, Faxon, Dawson.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A2 A3 A4 C1 C3 C14 C15 C17 12 38 50
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 B4 B9 C5 C6 C7 C9 21 20 41
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 B3 B6 B7 C5 C10 C11 12 20 32
ICT practicals A1 A4 B6 B7 B9 C6 C7 C10 C11 C12 C13 C14 21 2 23
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects The project´s aim is to apply the concepts and techniques of this subject in an individual way. The pupils are supervised by the teacher. The guidelines for the project are in Moodle. Projects not agreed by the teacher, submitted after the deadline or not following the guidelines indicated by the teacher are failed.
Guest lecture / keynote speech Lecturer´s speech of the subject matters. We will deal with texts, images and diverse support material to help pupils to acquire knowledge and learn. Doubts will be attended.
Attendance to lectures is assessed. Also ethic behaviour with teachers and colleagues is assessed. Inadequate behaviour will be assessed negatively by the teacher.
Pupils have to broaden their knowledge of the subject with the bibliography provided as well as with the bibliography they will find in the University Library Patin.
Objective test Theoretical and practical Test in which pupils have to show that they have studied and learnt.
ICT practicals Practicals supervised by the teacher

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
ICT practicals
Supervised projects
Objective test
Description
Personalized attention in tutorials. These may be used for doubts that may come up during the learning process. Tutorials are relevant for a successful project since it is the way to properly supervise them.
There will be time in lectures to sort doubts out too.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 B4 B9 C5 C6 C7 C9 Theoretical classes to explain the fundamental contents of the subject. Attendance and good behaviour will be possitively assessed.
10
ICT practicals A1 A4 B6 B7 B9 C6 C7 C10 C11 C12 C13 C14 ICT practicals have to be handed in to the teacher in written form once every subject is ended and no later that 10 days after this.
the cover has to indicate: University name, Faculty name, subject name, course, name of topic, date, teacher´s name, pupil´s name and any other relevant data.
The inside back cover needs to include an index of the statements of the practicals.
10
Supervised projects A1 A2 A3 A4 C1 C3 C14 C15 C17 The project has to follow the guidelines provided in Moodle. It has to be agreed by the teacher. To be handed in to the teacher no later than 30 days before the final exam. 40
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 B3 B6 B7 C5 C10 C11 Theoretical and practical test. Assessment of answers provided by pupils; of the presentation; of adequacy; of clarity and of broaden knowledge. 40
 
Assessment comments

There is no difference in assessment in 1st and 2nd opportunity. It is necessary to pass both project and test to pass. A minimum of a 5 is required. It is compulsory to hand in all the ICT practicals in written form. Not handing the ICT practicals, not sitting for the exam or not presenting the project is a fail.


Sources of information
Basic

Alfaya Lamas, E. (2008). La Ley de Zipf y el método de McIntosh como técnicas documentales para la determinación de la procedencia geográfica de manuscritos medievales: Cotton Vespasian aiii.  Actas del I encuentro internacional de investigación en ciencias de la Infomación y Documentación. A Coruña.

Butler-Kisber, L. (2010). Qualitative inquiry: Thematic, narrative and arts-informed perspectives. Thousand Oaks:Sage Publications.

Caelli, K., Ray, L., & Miller, J. (2003). ‘Clear as mud’: Toward greater clarity in generic qualitative research. International Journal of Qualitative Methods, 2(2), 1-13.

Chirban, J. T. (1996). Interviewing in depth: The interactive-relational approach. Thousand Oaks: Sage Publications.

Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3rd ed ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.

Denzin, N. K., & Loncoln, Y. S. (1994). Handbook of qualitative research. Thousand Oaks: Sage Publications.

Harry, B., Sturges, K. M., & Klinger, J. K. (2005). Mapping the process: An exemplar of process and challenge in grounded theory analysis. Educational Researcher, 34(2), 3-13.

Krueger, R. A., & Casey, M. K. (2000). Focus groups: A practical guide for applied research. Thousand Oaks: Sage Publications.

Lingard, L., Albert, M., & Levinson, W. (2008). Grounded theory, mixed methods, and action research. British Medical Journal, 337, 459-461.

Marshall, C., & Rossman, G. B. (2006). Designing qualitative research (4th ed ed.). Londres: Sage Publications.

McCall, G. J., & Simmons, J. L. (Eds.). (1969). Issues in participant observation: A text and reader. Reading: Addison-Wesley.

Morse, J. M., & Stern, P. N. (2009). Developing grounded theory: The second generation. Walnut Creek: Left Coast Press.

Schofield, J. W. (2002). Increasing the generalizability of qualitative research. In A. M. Huberman, & M. B. Miles (eds.), The qualitative researcher’s companion (pp. 171-203). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

Silverman, D. (2010). Qualitative research: Theory, method and practice. Londres: Sage Publications.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Bibliometría/710311203
Statistics/710G02075

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.