Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Xestión da Información Fundamentos e Teoría Código 710G02073
Titulación
Grao en Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Alfaya Lamas, Elena
Correo electrónico
elena.alfaya@udc.es
Profesorado
Alfaya Lamas, Elena
Correo electrónico
elena.alfaya@udc.es
Web
Descrición xeral
Materia que achega unha visión global e introductoria á teoría e xestión da información, e que proporciona os coñecementos e técnicas básicas para a recuperación da información e a súa representación a nivel de usuario.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo.
A2 Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información.
A3 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos.
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A6 Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura
B1 Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da bas da educación secundaria xera, e adoitan encontrare a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamán algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B5 Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información
B7 Capacidade da xestión da información relevante
C1 Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C5 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida
C8 Aprender a aprender
C9 Resolver problemas de forma efectiva
C10 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
C18 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento da realidade nacional e internacional A1
A2
B2
B5
B6
C4
C8
C9
C10
C18
Ser conscientes e aproveitar o impacto que as novas tecnoloxías teñen sobre tódolos procesos e elementos da xestión da información. A5
C5
Recoñecer as necesidades de información e aprender a determinalas e formalizalas. A2
A3
A5
A6
B1
B2
B7
C1
C2
C6

Contidos
Temas Subtemas
1. INTRODUCIÓN Á TEORÍA DA INFORMACIÓN 1.1. Introdución: Dos oríXes á sociedade da información e do coñecemento
1.3. Conceptos principales
2. TIPOLOXÍAS DE BIBLIOTECAS, ARQUIVOS E MUSEOS 2.1 Concepto, funcións e tipoloxía de bibliotecas, centros de documentación, arquivos e museos
2.2 Definición e tipos de documentos
3. MANEXO DE FERRAMIENTAS BIBLIOGRÁFICAS 3.1 Normas e estilos de citación e referencia bibliográfica
3.2 Xestores bibliográficos
3.3 Pautas de elaboración dunha bibliografía para traballos académicos
4. BÚSQUEDA E RECUPERACIÓN DA INFORMACIÓN 4.1. Introdución á seleción, organización, recuperación e evaluación da información
4.2. Estratexias de búsqueda de información
5. XESTIÓN DA INFORMACIÓN NAS ORGANIZACIÓNS 5.1 Introdución: Conceptos, antecedentes e tendencias
5.2 Principios da xestión de información
5.3 Procesos e fases

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A2 A3 A5 A6 B1 B2 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C9 C10 C18 2 20 22
Traballos tutelados A1 A2 A5 C5 C6 C8 2 20 22
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Exame teórico-práctico. Método de evaluación dos coñecemientos adquiridos polo alumnado. Haberá unha proba obxetiva que computará un 50% para a evaluación final.
Traballos tutelados Estarán orientados á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguemiento da docente. Os traballos serán individuales e se elaborarán de acordo coas pautas formales e de contido proporcionadas. 50% da nota.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Realizaranse tutorías individualizadas, nas que se abordarán dudas, interpretacións e outras cuestións vinculadas cos contidos da materia.
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cuales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propoñer as variacións ou modificacións necesarias.
Apoyo directo ás cuestións plantexadas no desenvolvemento das diferentes prácticas.

Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaránse as tutorías presenciales, o correo electrónico e Moodle, a plataforma informática da UDC.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A5 C5 C6 C8 Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desarrolo, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no plazo establecido. Os traballos entregados fora de plazo, non consensuados coa profesora en tutorías e/ou que non sigan as pautas establecidas estarán suspensos. 50
Proba obxectiva A1 A2 A3 A5 A6 B1 B2 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C9 C10 C18 Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas plantexadas, así como a claridade, síntesis e orden na exposición, os coñecementos, a ausencia de erros e a presentación. 50
 
Observacións avaliación

A realización dos traballos tutelados é requisito imprescindible
para presentarse á proba obxetiva. É necesario obter un 4/10 como
mínimo para que se faga a media entre a proba obxetiva e o traballo
tutelado. As instruccións dos traballos atópanse en Moodle.

Non hai diferencia na evaluación entre a primeira e a segunda oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica

CLANCHY, John; BALLARD, Brigid. Cómo se hace un trabajo académico: guía práctica para estudiantes universitarios. 2ª ed. aum. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza, 2000. 198 p.

CORDON GARCÍA, José Antonio et al. Libros electrónicos y contenidos digitales en la sociedad del conocimiento: mercado, servicios y derechos. Madrid: Pirámide, 2012

CRUZ MUNDET, José Ramón. Manual de archivística. 6ª ed. corr. y act. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2005.

LÓPEZ YEPES, José Luís, ed. Diccionario enciclopédico de ciencias de la documentación. Madrid: Síntesis, 2004. 2 v. 

LÓPEZ YEPES, José Luís, coord. Manual de ciencias de la documentación. 2ª ed. Madrid: Pirámide, 2006.

MAGÁN WALS, José Antonio, ed. Tratado básico de biblioteconomía. 5ª ed.  Madrid: Universidad Complutense, 2004.

PONJUÁN DANTE, Gloria. Gestión de información: dimensiones e implementación para el éxito organizacional. Gijón: TREA, 2007. 

RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca. Apuntes sobre representación y organización de la información. Gijón: TREA, 2011.

 

 

Bibliografía complementaria

Revistas especializadas

Anales de Documentación. http://revistas.um.es/analesdoc/index

BiD. http://www.ub.es/biblio/bid/

Boletín de la ANABAD. http://www.anabad.org/boletin/

Pecia Complutense. http://www.ucm.es/BUCM/pecia/

El Profesional de la Información. http://www.elprofesionaldelainformacion.com/

Revista española de documentación científica. http://redc.revistas.csic.es/index.php/redc

Revista general de información y documentación. http://www.ucm.es/BUCM/revistasBUC/portal/modules.php?name=Revistas2&id=RGID

 


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Bibliografía e Fontes de Información/710G02014
Fontes de Información Especializadas/710G02024
Natureza e Evolución das Unidades de Información/710G02031
Fontes de Información en Ciencia e Tecnoloxía/710G02037

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías