Identifying Data 2019/20
Subject (*) Técnicas Historiográficas Code 710G02074
Study programme
Grao en Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Recuero Astray, Manuel Jose
E-mail
manuel.recuero@udc.es
Lecturers
Recuero Astray, Manuel Jose
E-mail
manuel.recuero@udc.es
Web http://guiadocente.udc.es/guia_docent/index.php?centre=710&ensenyament=710G01&assignatura=710G01074&any_academic=2018_19&am
General description Asignatura compartida co Grao en Humanidades. Consulte a súa guía docente no enlace que se amosa no apartado anterior.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo.
A2 Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información.
A4 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
A6 Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía
C1 Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A1
A2
A4
A6
B2
B3
B4
B5
C1

Contents
Topic Sub-topic
PRIMERA PARTE: 1. Ciencias y técnicas historiográficas
2. Evolución de la escritura latina
3. El documento
4. La escritura visigótica
5: La escritura de códices en la Alta Edad Media
6: Documentación altomedieval española
7: La escritura carolina
9: Escritura de códices durante el siglo XII
10: Las Cancillerías reales: el privilegio
11: Las instituciones religiosas y el documento privado
12: Los Privilegios Rodados
13. Diversificación documental: cartas y mandatos
14. La letra gótica
15. Escritura de códices durante el siglo XIII
16. Las cartas plomadas
17: Documentación catalano-aragonesa y navarra
18: Códices y documentos del siglo XIV
SEGUNDA PARTE: 1. Introducción a la Paleografía del siglo XV.
2. La escritura gótica cursiva castellana: escritura cortesana y procesal.
3. La escritura humanística.
4. La escritura en Hispanoamérica.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A1 A2 A4 A6 B2 B3 B4 B5 C1 2 145 147
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Description
Seguimiento a través de tutorías de los alumnos que cursan materias de títulos en extinción y sin docencia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A2 A4 A6 B2 B3 B4 B5 C1 Examen escrito 100
 
Assessment comments

Ejercicios de transcripción y examen documental


Sources of information
Basic

Bibliografía General

BATELLI, G. Lezioni di Paleografía, Cittá del Vaticano, 1949.

BISCHOFF, A. Paläographie des romisches Altertums und des abendländischen Mittelalters, Berlin, 1979, ed. Francesa bajo el título Paleographie de l’Antiquite

romaine et du Moyen Age, Paris, 1985.

CASADO QUINTANILLA, B., Láminas de la cátedra de Paleografía y Diplomática, Madrid, 2000.

MARÍN MARTÍNEZ T. (DIR.), Paleografía y Diplomática, UNED (1997)

MILLARES CARLO, A. Tratado de Paleografía Española, ed.revisada por J.M.Ruiz Asencio, 3 vols., Madrid, 1984.

NÚÑEZ CONTRERAS, Manual de Paleografía, Madrid, 1994

PETRUCCI, A. Lezioni di storia della scrittura latina, Roma, 1985.

RIESCO, A.;RUIZ, E.: DOMÍNGUEZ APARICIO, J.; SÁNCHEZ PRIETO, A.B., Introducción a la Cultura escrita (Material de apoyo: prácticas), Madrid, 1995.

RIESCO , A.(ed): Introducción a la Paleografía y la Diplomática General, Madrid, 1999

 

Bibliografía Tercera Parte

 

Alfaya, E. 2008. La “fit”-technique como técnica documental aplicada a la investigación científica. El Cursor Mundi. La Coruña: Tórculo.

Alfaya, E. 2008. “La técncia de Angus McIntosh y el método Zipf en la investigación documental medieval. Un caso práctico”. En: De la Información al conocimiento: Investigación documental aplicada. La Coruña: Tórculo, pp. 11-40.

Brown, M. P. 2002. A Guide to Western Historical Scripts from Antiquity. Londres: The British Library.

Kamrin, J. 2004. Ancient Egyptian Heroglyphs. A Practical Guide. Cairo: The American University in Cairo Press.

McIntosh, A., M. L. Samuels & M. Benskin. 1986. A Linguistic Atlas of Late Mediaeval English. 4 vols. Aberdeen: Aberdeen University Press.

Munby, L., Hobbs, S. & A. Crosby. 2012. Reading Tudor and Stuart Handwriting. Londres: British Association for Local History.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.