Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Fundamentos de Economía: Industria de la Moda Código 710G03003
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 1º cuatrimestre
Primero Formación básica 6
Idioma
Inglés
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Economía
Coordinador/a
Varela Candamio, Laura
Correo electrónico
laura.varela.candamio@udc.es
Profesorado
Varela Candamio, Laura
Correo electrónico
laura.varela.candamio@udc.es
Web
Descripción general Coñecer os fundamentos básicos das cuestións económicas máis relevantes, tanto na súa vertente macroeconómica como microeconómica. O estudo dos conceptos fundamentais, instrumentos e principios de economía permite comprender as decisións económicas da cidadanía nos seus diferentes roles como consumidores, inversores, votantes, empregadores/empregados, emprendedores, etc. O desenvolvemento desta materia está pensado en última instancia para entender a industria da moda e poder aplicar o aprendido sobre o funcionamento dos mercados (empresas e clientes) e a análise da competencia empresarial ás cuestións e problemáticas desta industria.

Competencias del título
Código Competencias del título
A2 Conocer los aspectos del entorno que influyen en la evolución del mundo de la moda y sus empresas, con especial incidencia en el impacto de las cuestiones económicas y legales.
A7 Conocer la realidad y los condicionantes sociales que influyen en el mundo de la moda, con perspectiva de evolución histórica.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 Capacidad para la cooperación, el trabajo en equipo y el aprendizaje colaborativo en entornos interdisciplinares
B7 Capacidad para analizar tendencias (razonamiento crítico).
B8 Capacidad de planificación, organización y gestión de recursos y operaciones
B9 Capacidad de análisis, diagnóstico y toma de decisiones
C7 Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Comprender o funcionamento real da economía na sociedade contemporánea e mais as interrelacións dos ámbitos empresarial, laboral, financeiro, social e político para acadar unha percepción xeral dos problemas macroeconómicos e microeconómicos en entornos internacionais e globalizados. B1
B2
B3
B4
B5
Capacidade de síntese e de aplicación práctica dos conceptos teóricos para o tratamento e resolución de problemas económicos en xeral (e da industria de moda, en particular) de forma reflexiva, crítica e autónoma. Capacidade de expresión oral e escrita. Capacidade de traballo en equipo. B6
B7
B8
B9
Sensibilización na obriga de todo cidadán de contribuír cos seus coñecementos a tratar de resolver as necesidades humanas individuais e colectivas cunha mellor comprensión da natureza e problemática destas últimas. Desenvolvemento do alumnado na toma de decisións económicas ao longo da súa vida tendo presente o enfoque da economía sostible (vínculos económico-social-ambiental) como fonte de xeración de benestar a longo prazo A2
A7
C7
C8

Contenidos
Tema Subtema
MODULO I. INTRODUCCIÓN 1.1. Presentación da materia
1.2. Principios económicos fundamentais
MÓDULO II. MICROECONOMÍA, MERCADOS E COMPETENCIA 2.1. Os consumidores: teoría do consumo
2.2. A empresa: teoría dA producción e dos costes
2.3. Os mercados competitivos
2.4. A competencia imperfecta: monopolio, competencia monopolítica e oligopolio
2.5. Os mercados de factores: mercado de traballo e desemprego
MÓDULO III. MACROECONOMÍA E FINANZAS 3.1. A demanda agregada: o mercado de bens e servizos (IS) e o mercado de diñeiro (LM)
3.2. A oferta agregada: o mercado de traballo
3.3. O comercio internacional
MÓDULO IV. A INDUSTRIA DA MODA (parte práctica) 4.1. Definición da moda, o luxo e mais os sistemas competitivos complexos e a lóxica empresarial
4.2. Modelos de negocio da industria da moda
4.3. Identidade de estilo e o proceso de desenvolvemento do produto
4.4. Identidade de imaxe e o proceso de comunicación
4.5. Venda ao por menor (retail) e estratexias de distribución

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Sesión magistral B1 B2 B3 B4 B5 60 0 60
Solución de problemas B4 B5 B8 B9 0 30 30
Trabajos tutelados A2 A7 B5 B6 B7 C7 C8 4 18 22
Salida de campo A7 A2 B2 B4 10 0 10
Prueba mixta B1 B2 B3 B4 B5 10 0 10
 
Atención personalizada 18 0 18
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Sesión magistral O profesor explicará cada un dos temas do programa, insistindo nos conceptos fundamentais e as súas interrelacións.
A asistencia a clase ten a consideración de obrigatoria, aínda que non se pasará lista.
Solución de problemas Os alumnos resolverán problemas relacionadas con cada un dos capítulos do temario.
O profesor explicará previamente a metodoloxía que debe seguirse e a orientación bibliográfica
Trabajos tutelados Os traballos tutelados terán como obxectivo principal a aplicación dos coñecementos adquiridos a un estudo de caso dunha empresa particular dentro da industria da moda. Un segundo objetivo será o de profundizar nos temas do curso. Os temas dos traballos serán propostos pola profesora da asignatura. O alumnado presentará as diferentes etapas da elaboración do traballo e, especialmente, os resultados obtidos e mais as principais conclusións.
Salida de campo Asistirase aos eventos suxeridos polo equipo docente que resulten de interés para o alumnado, en relación coa asignatura, como por exemplo conferencias, mesas redondas, exposicións, etc.
Prueba mixta O exame final da materia que de carácter escrito. Optarase preferiblemente por probas tipo test de resposta múltiple aínda que poderá constar tamén de preguntas breves e/ou preguntas de ensaio.

Atención personalizada
Metodologías
Trabajos tutelados
Descripción
A profesora estará dispoñible para a atención personalizada ao alumnado sempre que eles o requiran, para aqueles temas que estimen oportunos en relación co temario da asignatura e, particularmente, para resolver as dúbidas do proceso de elaboración do traballo tutelado.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Trabajos tutelados A2 A7 B5 B6 B7 C7 C8 Terase en conta a resolución do caso de estudo asignado ao alumno/a e a participación activa na elaboración do traballo en conxunto.
30
Prueba mixta B1 B2 B3 B4 B5 Valoraranse os coñecementos e capacidades mostradas polo alumnado nas probas propostas polo equipo docente 70
 
Observaciones evaluación

Os devanditos criterios de
avaliación aplicarán tanto á primeira como á segunda oportunidade.

 Os alumnos que suspendan a
proba mixta (examen) figurarán en actas coa calificación obtida
no mesmo.

Con respecto á cualificación
de non presentado, só
serán cualificados con Non Presentados as persoas que unicamente se presentaron
a actividades que en conxunto supoñan menos do 20% da nota final.

Os alumnos que liberen unha
parte da materia mediante unha proba mixta (parcial), só terá validez para o
curso actual. Se un alumno que ten liberada unha parte non consegue aprobar a
materia no seu conxunto nas oportunidades de xuño ou de xullo, a súa
cualificación final será suspenso, e terá que repetir toda a materia nos
seguintes cursos académicos.

Os alumnos que o desexen
poderán presentarse a subir nota no exame final da materia, previa notificación
ao profesor e autorización por parte deste.

Se houbese un alumno que
queira presentarse á convocatoria adiantada de decembro, para superar esta
materia aplicaránselle os mesmos criterios que na segunda oportunidade. Neste
caso, é dun 70% no exame e 30% da puntuación obtida na avaliación continua.

Está prohibido acceder á aula na que se
desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera dispositivo que
permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.


Fuentes de información
Básica

Krugman, P., Wells, R. & Graddy K. (2014). Essentials of economics. 3rd Edition. Reverté

Krugman, P., Wells, R. & Graddy, K. (2014). Fundamentos de Economía. 3rd Edition.Reverté

Complementária

Pindyck R. S. and Rubinfeld, D. L. (2013). Microeconomics. Pearson

Frank, R.H. (2010). Microeconomics and Behavior. McGraw-Hill

Blanchard, O. (2017). Macroeconomics. 7th Edition. Pearson

Pindyck, R.S. & Rubinfeld, D.L. (2012). Introducción a la Economía: Microeconomía. Pearson. Prentice Hall

Mochón Morcillo, F. (2009). Introducción a la Macroeconomía. Madrid. Mcgraw-Hill


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías