Identifying Data 2018/19
Subject (*) Introduction to Fashion Business Management Code 710G03004
Study programme
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate Yearly
First Obligatory 9
Language
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Rey Ares, Lucía
E-mail
lucia.rey.ares@udc.es
Lecturers
Rey Ares, Lucía
E-mail
lucia.rey.ares@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Conocer los fundamentos básicos de gestión de una empresa de textil/moda, tanto a nivel estratégico como operativo y funcional.
A2 Conocer los aspectos del entorno que influyen en la evolución del mundo de la moda y sus empresas, con especial incidencia en el impacto de las cuestiones económicas y legales.
A7 Conocer la realidad y los condicionantes sociales que influyen en el mundo de la moda, con perspectiva de evolución histórica.
A8 Ser capaz, en base al conocimiento del entorno social, de diseñar y poner en marcha estrategias de marketing eficaces, que contemplen especialmente las variables de comunicación y distribución: mensajes, medios, canales, relación con el cliente, etc, ...
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 Capacidad para la cooperación, el trabajo en equipo y el aprendizaje colaborativo en entornos interdisciplinares
B7 Capacidad para analizar tendencias (razonamiento crítico).
B8 Capacidad de planificación, organización y gestión de recursos y operaciones
B9 Capacidad de análisis, diagnóstico y toma de decisiones
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C4 Desarrollar el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras
C7 Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad
C9 Tener la capacidad de de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas,establecer plazos y cumplirlos.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os conceptos básicos e principios da xestión empresarial A1
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
C5
C9
Analizar a contorna e a realidade empresarial A2
A7
A8
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C4
C5
C7
C8
C9
Coñecer os subsistemas funcionais A1
A8
B1
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B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C7
C8
C9

Contents
Topic Sub-topic
A empresa Concepto e natureza. A empresa como sistema
Funcións e obxectivos empresariais
Empresa e persoa empresaria
Tipos de empresas
A contorna empresarial
O cultura empresarial. A Responsabilidade Social Corporativa
Subsistema directivo As funcións directivas
O deseño da organización e das estruturas organizativas
Administración e xestión de recursos humanos
Subsistema de operacións Sistemas productivos
Loxística e xestión da cadea de suministros
Subsistema comercial ou de marketing Fundamentos do marketing
As variables do marketing mix
Subsistema financeiro A función financeira na empresa
A estrutura económico-financeira
As decisións de investimento
As decisións de financiamento

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A8 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C7 C8 C9 10 40 50
Mixed objective/subjective test A1 A2 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B7 B9 C1 C5 C9 4 35.5 39.5
Case study A1 A2 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C8 0 30 30
ICT practicals B1 B2 B7 B8 B9 C3 C9 8 16 24
Seminar A1 A2 A7 A8 B2 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C9 4 4 8
Field trip A1 A2 A7 A8 B2 B3 B4 C4 C5 C8 3 2 5
Problem solving A1 A8 B3 B5 B7 B8 B9 C8 C9 6 16 22
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A7 B8 B9 C5 31.5 15 46.5
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Análise en grupo dunha empresa a proposta da profesora
Mixed objective/subjective test Exame parcial e exame final
Case study Resolución -individual ou en grupo- dos casos propostos
ICT practicals Resolución de casos prácticos a través de programas informáticos (ex. Excel)
Seminar Realización dun seminario sobre un tema da materia
Field trip Vista a unha empresa de moda (se posible)
Problem solving Resolución de problemas na aula
Guest lecture / keynote speech Presentación dos conceptos teóricos

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Case study
Description
A atención personalizada levarase a cabo no horario de titorías

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A8 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C7 C8 C9 Avaliación do informe e a presentación oral do traballo en grupo proposto 25
Mixed objective/subjective test A1 A2 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B7 B9 C1 C5 C9 Os exames parcial e final terán un peso dun 15 e un 35%, respectivamente, na nota final da materia 50
Case study A1 A2 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C8 Avaliación dos casos propostos e realizados individual ou grupalmente 15
ICT practicals B1 B2 B7 B8 B9 C3 C9 Avaliación das prácticas realizadas na aula e doutras das que se poida solicitar entrega 5
Seminar A1 A2 A7 A8 B2 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C9 Participación activa no seminario organizado e entrega dun informe 5
 
Assessment comments

Para poder aprobar a materia será preciso obter una nota mínima de 3 puntos sobre 10 na parte de proba mixta. En caso de non cumplirse este requisito a cualificación será de suspenso, aínda cando a media de todas as actividades a avaliar outorgase unha nota de aprobado.

O "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" deberá comunicar ao inicio do curso a súa situación á profesora da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC" (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b). Para a súa avaliación non será necesaria a asistencia a clase, pero si deberán facer entrega dos estudos de caso e prácticas realizadas na aula; e o sistema de avaliación será igual ao do resto do alumando.

Os criterios de avaliación indicados serán válidos tanto na primeira como na segunda oportunidade de avaliación.

Con respecto á cualificación de "Non presentado", so serán cualificados con "Non Presentado" as persoas que se presentaron a actividades que en conxunto supoñan menos do 20% da nota final.

O alumnado que supere unha parte da materia mediante unha proba mixta (parcial), so terá validez para o curso actual. Se un/a alumno/a que ten liberada unha parte non consegue aprobar a materia no seu conxunto nas datas oficiais dos exames da avaliación ordinaria e extraordinaria, a súa cualificación final será de suspenso, e terá que repetir toda a materia nos seguintes cursos académicos.

O alumnado que o desexe poderán presentarse a subir nota no exame final da materia, previa notificación á profesora e autorización por parte desta.

Se houbese alumnado que queira presentarse á convocatoria adiantada de decembro, para superar esta materia aplicaránselle os mesmos criterios que na segunda oportunidade. 

Está prohibido acceder á aula na que se desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.


Sources of information
Basic

Bibliografía básica:

BREALEY, R., MYERS, S., ALLEN, F. (2017). Principles of Corporate Finance (12th edition), McGraw Hill. 
CASTILLO A.M.; ABAD, I.Mª.; AGUIRRE, J.M.; GARCÍA, J.; MORENO, F. DE A.; RASTROLLO, Mª.A. (2003). Introducción a la Economía y Administración de Empresas. Pirámide. 
KOTLER, P.T., KELLER, K.L. (2016). Marketing Management (15th edition). Pearson. 
MAYNAR, P., BAÑEGIL, T., GALERA, C. (2008). La economía de la empresa en el espacio de educación superior. McGraw-Hill. 
ROBBINS, S.P., DE CENZO, D.A., COULTER, M.A. (2017). Fundamentals of Management: Essential Concepts and Applications, 10th edition.
TESTA, S., SAVIOLO, S. (2010). La gestión de las empresas de moda. Gustavo Gil. 

A profesora da materia poderá proporcionar bibliografía básica e complementaria para cada un dos temas.

Complementary


Recommendations
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