Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Xestión da Cadea de Subministración de Moda I: Aprovisionamento Código 710G03005
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao Anual
Primeiro Obrigatoria 9
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Crespo Pereira, Diego
Correo electrónico
diego.crespo@udc.es
Profesorado
Crespo Pereira, Diego
Correo electrónico
diego.crespo@udc.es
Web http://http://www.gii.udc.es/
Descrición xeral A xestión da cadea de subministro trata sobre a organización e deseño de todos os procesos necesarios, tanto internos como externos, para que unha empresa produza e entregue os bens e servicios demandados polos seus clientes nas condiciones de lugar, tempo, calidade e custo requiridas. Nesta materia introdúcense os conceptos teóricos básicos e metodoloxías prácticas que permiten a resolución de diversos problemas que xorden na xestión da cadea de subministro da moda.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Desarrollar destrezas para las relaciones interpersonales y la interactuación con agentes del entorno e interno (clientes,proveedores, medios, colaboradores, ... )
A9 Dominar el proceso logístico de una empresa de moda desde una perspectiva global, abarcando desde el aprovisionamiento hasta el proceso productivo y el transporte, con especial incidencia en los procesos principales propios de la industria textil:selección de tejidos y materiales, patronaje, confección, etc, ...
A13 Conocer el impacto de la tecnología en los distintos procesos de la industria textil.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B8 Capacidad de planificación, organización y gestión de recursos y operaciones
B9 Capacidad de análisis, diagnóstico y toma de decisiones
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C7 Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad
C9 Tener la capacidad de de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas,establecer plazos y cumplirlos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os conceptos básicos da xestión da cadea de subministro. A3
A9
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
C3
C7
C8
C9
Coñecer a cadea de subministro da moda. A9
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
C3
C7
C8
C9
Saber resolver problemas da xestión da cadea de subministro. A3
A9
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
C3
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
1. Xestión da Cadea de Subministro. Introdución: operacións, cadea de subministro e loxística.
Estratexia da cadea de subministro.
Deseño da cadea de subministro.
Indicadores de rendemento.
2. Cadea de subministro da moda. Materiais.
Procesos.
Estratexia.
Las cadeas de subministro da moda globais.
3. Previsión e planificación da demanda. Conceptos básicos.
Previsións a corto e longo prazo.
Tendencia e estacionalidade.
Previsión da demanda para novos produtos.
Previsión da demanda para produtos de moda.
9. Distribución. A rede de distribución.
O transporte.
Costes loxísticos.
Indicadores de rendemento.
4. Planificación da produción. Fabricación contra stock e contra pedido.
Niveles de planificación.
Planificación agregada.
Plan maestro de produción.
5. Introducción á xestión de inventarios. Costes de inventario.
Tipos de inventario.
6. Planificación de requirimentos de material. A metodoloxía MRP.
Ordes de produción e compra.
Tamaño de lote.
ERP.
7. Aprovisionamento. Fontes de aprovisionamento.
Selección de proveedores.
Métodos de aprovisionamento.
Procesos de aprovisionamento.
Cantidade económica de pedido.
Contratos de subministro.
Indicadores de rendemento.
8. Manexo de materiais e almacenaxe. Etiquetas e identificación de produtos.
Trazabilidade.
Almacéns.
Sistemas de almacenaxe.
Sistemas de carga e descarga.
Sistemas de transporte interno para produtos téxtiles.
Clasificadores.
Embalaxe.
Tecnoloxías da Industria 4.0.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A3 A9 A13 B1 B2 B3 B5 B8 B9 C8 C9 7.5 12.5 20
Prácticas a través de TIC A9 A13 B1 B2 B3 B5 B8 B9 C3 C8 C9 20 40 60
Traballos tutelados A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C3 C7 C8 C9 1 49 50
Proba mixta A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C3 C8 C9 0 30.5 30.5
Seminario A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C3 C7 C8 C9 3 0 3
Estudo de casos A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C3 C7 C8 C9 0 30 30
Sesión maxistral A3 A9 A13 B1 B2 B3 B5 B8 B9 C3 C8 C9 31.5 0 31.5
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Resolución de problemas na clase.
Prácticas a través de TIC Resolución de problemas prácticos mediante ordenador.
Traballos tutelados Traballo a realizar en grupo a proposta do profesor.
Proba mixta Examen parcial e final da materia.
Seminario Seminario sobre un tema da materia.
Estudo de casos Resolución individual ou en grupo de casos propostos polo profesor.
Sesión maxistral Clases de exposición dos conceptos teóricos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Proba mixta
Estudo de casos
Sesión maxistral
Solución de problemas
Prácticas a través de TIC
Descrición
A atención personalizada farase en horario de titorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C3 C7 C8 C9 Avaliación do traballo en grupo proposto polo profesor. 25
Proba mixta A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C3 C8 C9 Examen parcial (10%), examens prácticos (20%) e examen final da materia (20%). 50
Seminario A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C3 C7 C8 C9 Participación no seminario que se organice. 3
Estudo de casos A3 A9 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C3 C7 C8 C9 Avaliación dos casos propostos polo profesor para a súa resolución individual ou en grupo. 15
Solución de problemas A3 A9 A13 B1 B2 B3 B5 B8 B9 C8 C9 Avaliación dos problemas resoltos en clase. 2
Prácticas a través de TIC A9 A13 B1 B2 B3 B5 B8 B9 C3 C8 C9 Avaliación das prácticas resoltas en clase. 5
 
Observacións avaliación

Para poder aprobar a materia se considerará necesario obter polo menos una nota mínima de 3 sobre 10 na parte de proba mixta. En caso de non cumplirse este requisito a calificación máxima non pasará dun 4, aínda que a sua media sexa máis alta.

O "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" comunicarán ó inicio do curso a súa situación os profesores da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC" (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b). Para a súa avaliación non será necesaria a asistencia a clase pero si deberán entregar igualmente os casos e exercicios feitos en clase e a súa calificación será igual ao resto de alumnos.

Os devanditos criterios de avaliación aplicarán tanto á primeira como á segunda oportunidade.

Con respecto á cualificación de non presentado, só serán cualificados con Non Presentados as persoas que unicamente se presentaron a actividades que en conxunto supoñan menos do 20% da nota final.

Os alumnos que liberen unha parte da materia mediante unha proba mixta (parcial), só terá validez para o curso actual. Se un alumno que ten liberada unha parte non consegue aprobar a materia no seu conxunto nas oportunidades de xuño ou de xullo, a súa cualificación final será suspenso, e terá que repetir toda a materia nos seguintes cursos académicos.

Os alumnos que o desexen poderán presentarse a subir nota no exame final da materia, previa notificación ao profesor e autorización por parte deste.

Se houbese un alumno que queira presentarse á convocatoria adiantada de decembro, para superar esta materia aplicaránselle os mesmos criterios que na segunda oportunidade. 

Está prohibido acceder á aula na que se desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.


Fontes de información
Bibliografía básica Ronald H. Ballou (2004). Business Logistics Management. Pearson
Rajkishore Nayak and Rajiv Padhye (2015). Garment Manufacturing Technology. Woodhead Publishing
Bureau veritas formación (2011). Logística Integral. FC EDITORIAL
Rohit Verma, Kenneth K. Boyer (2010). Operations & Supply Chain Management. World class theory and practice.. South-WEstern CENGAGE Learning
Collier, Evans (2011). Operations Management. South-WEstern CENGAGE Learning
Robert M. Monczka, Robert B. Handfield, (2015). Purchasing and Supply Chain Management. South-WEstern CENGAGE Learning

Bibliografía complementaria Sridhar Tayur, Ram Ganeshan & Michael Magazine (1999). Quantitative Models for Supply Chain Management. Kluwer Academic Publishers


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Na páxina de Moodle da materia atoparanse os materiais docentes da mesma e as actividades de entrega.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías