Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Tendencias Globais en Moda: Transformación Dixital e Sustentabilidade Código 710G03008
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Empresa
Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Rey García, Marta
Correo electrónico
marta.reyg@udc.es
Profesorado
Moré Corral, María Paloma
Rey García, Marta
Correo electrónico
paloma.more@udc.es
marta.reyg@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Ser capaz, en base al conocimiento del entorno social, de diseñar y poner en marcha estrategias de marketing eficaces, que contemplen especialmente las variables de comunicación y distribución: mensajes, medios, canales, relación con el cliente, etc, ...
A13 Conocer el impacto de la tecnología en los distintos procesos de la industria textil.
A14 Tener una perspectiva clara del papel de las personas en la organización, y conocer las herramientas de gestión de recursos humanos necesarias para conseguir de las mismas la máxima implicación y rendimiento.
A15 Conocer y asumir la perspectiva ética y los valores imprescindibles en los que debe descansar el mundo de la moda y sus empresas.
A16 Incorporar criterios de sostenibilidad en los procesos de toma de decisión de la empresa (y por extensión a los mercados de moda).
A17 Saber implantar programas de Responsabilidad Social corporativa (en los mercados de moda).
A18 Conocer los lenguajes plásticos y visuales en el ámbito del diseño de la industria de la moda, para entender e interpretar las creaciones artísticas de prendas de moda.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 Capacidad para la cooperación, el trabajo en equipo y el aprendizaje colaborativo en entornos interdisciplinares
B7 Capacidad para analizar tendencias (razonamiento crítico).
B8 Capacidad de planificación, organización y gestión de recursos y operaciones
B9 Capacidad de análisis, diagnóstico y toma de decisiones
B10 Capacidad de comprensión de la dimensión social e histórico-artística del diseño y la industria de la moda, vehículo para la creatividad y la búsqueda de soluciones nuevas y efectivas.
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C4 Desarrollar el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras
C6 Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables
C7 Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad
C9 Tener la capacidad de de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas,establecer plazos y cumplirlos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Coñecer as tendencias globais que están a transformar a cadea de valor da moda A14
A15
A16
A17
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
- Comprender a importancia de cumplir coa regulación e autorregulación na industria da moda A14
A15
A16
A17
B6
B7
B8
B9
B10
C7
- Coñecer os mecanismos e ferramentas que poden mellorar a trazabilidade e a transparencia nas cadeas de suministro de moda A13
B8
B9
C3
C8
- Coñecer a importancia da experiencia de cliente en moda, os seus antecedentes a as suas consecuencias A8
B7
B8
B9
C3
- Comprender os efectos da transformación dixital da distribución de moda para aproveitar as suas oportunidades A13
B3
C3
C8
Comprender as transformaciones en curso na industria da moda B2
B4
B5
B6
B7
Comprender novas formas de xestión, especialmente na industria da moda A14
A15
A16
A17
B3
B6
B7
B8
B9
C3
C4
C7
C8
Comprender as novas tendencias en automatización e disrupción dixital A8
A13
B6
B7
Comprender novas formas de comercialización e comportamento do consumidor A8
A13
A15
A16
B2
B3
B7
B8
B9
C3
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Globalización e complexidade na cadea de valor da moda Definición de cadea de valor da moda
Globalización da producción e consumo de moda
Complexidade: externalización e deslocalización
Sustentabilidade social e medioambiental: consumo responsable e responsabilidade social corporativa (RSC) Conceptos clave
Modelos de negocio sustentables en moda
Consumo responsable
Cumprimento normativo: regulación e autorregulación na industria da moda Definición e orixe do cumprimento normativo
Hard law vs soft law na industria da moda
Alianzas, normas e estándares internacionais
Trazabilidade da cadea de suministro da moda Trazabilidade e transparencia na cadea de suministro
Ferramentas e mecanismos para a trazabilidade para a sustentabilidade
Experiencia de cliente Definición de experiencia de cliente
Repensando a experiencia do cliente de moda: omnicanalidade e nova viaxe de cliente
Transformación dixital das tendas físicas O novo papel da tenda física no paradigma omnicanal
Aplicacións dixitais nas tendas físicas
Economía colaborativa e economía circular Conceptos clave
Aplicacións prácticas de economía colaborativa en moda
Aplicacións prácticas de economía circular en moda
Disrupción dixital, intelixencia artificial e automatización Conceptos clave
Novos retos da transformación dixital para as empresas de moda
Novos paradigmas e grupos de interés
Customización Definición, orixe e evolución
From "just in case" a "just in time": a gran transformación na producción e consumo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A13 A14 A15 A16 A17 A18 B1 B7 B9 C2 C3 12 24 36
Seminario B9 C5 C6 C9 8 16 24
Proba de resposta múltiple A8 B10 3 21 24
Sesión maxistral A14 A15 A16 A17 B2 B3 B4 B5 B6 B8 C4 C7 C8 21 42 63
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Se utilizarán diferentes materiais (casos prácticos, materiais audiovisuais, lecturas) tanto na aula para complementar a docencia teórica e teórico-práctica (prácticas individuais), como fora da aula para preparar os proxectos prácticos en equipo que constitúen o obxeto da avaliación continua, e que poderán versar sobre organizacións reais.
Seminario A asistencia a todas as sesións da asignatura, incluidos os seminarios, as presentacións de todos os proxectos prácticos de equipo e as conferencias invitadas, é obligatoria dado o seu carácter evaluable.
Proba de resposta múltiple Examen tipo test de resposta múltiple donde unha sola opción é correcta e as respostas incorrectas penalizan.
Sesión maxistral Se explicarán na aula os fundamentos dos contidos da asignatura utilizando apoios audiovisuais, discusións dirixidas, casos prácticos e outras metodoloxías interactivas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Se facilitará atención personalizada para resolver dúbidas específicas sobre os contidos da asignatura, recomendar recursos bibliográficos e documentais adicionais para o estudo de casos, e dar seguemento ó proxecto práctico en equipo. Igualmente nos seminarios se poden atender dúbidas individualmente, ademais de ter lugar unha aprendizaxe colaborativa.

Na plataforma virtual da UDC se depositarán e/ou indicarán os casos e demáis material docente imprescindible para facilitar ó alumnado o seguemento das sesións de docencia teórica ou interactiva, co seu calendario. O material será comentado e ampliado na aula cos alumnos asistentes de xeito interactivo, e os casos e demáis materias prácticos asignados serán, primeiro, presentados polos equipos de alumnos responsables, e despóis, obxeto de discusión dirixida en plenario. Por tanto se recomenda a tódolos alumnos tanto a asistencia como a lectura dos devanditos materiais con antelación á sesión que corresponda. Asimesmo se recomenda ós alumnos a asistencia as tutorías para resolver de modo personalizado cualquera dúbida sobre os casos e demáis traballos susceptibles de avaliación continua.

O obxectivo da atención personalizada consistirá en resolver dúbidas relativas á preparación dos proxectos e casos prácticos, tanto no caso dos alumnos matriculados en réximen de dedicación a tempo completo como no caso de alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A13 A14 A15 A16 A17 A18 B1 B7 B9 C2 C3 A calificación obtida nos proxectos prácticos de equipo ponderará 30% da calificación final. Todos os participantes de cada equipo obterán a mesma calificación 30
Seminario B9 C5 C6 C9 A asistencia a tódalas sesións é obligatoria, incluidos seminarios e conferencias, e será debidamente avaliada. A asistencia ás sesións suporá un máximo do 10% da calificación final.
10
Proba de resposta múltiple A8 B10 Realizaráse un examen tipo test, donde solo unha opción é correcta. As respostas incorrectas penalizan. É estrictamente necesario aprobar o examen (esto é, obter unha calificación igual ou superior a 5, nunha escala de 0-10) para aprobar a materia.

Todos os materiais e contidos tratados na aula ou recomendados en moodle, ben a través de seminarios e conferencias ou a través de sesións interactivas (sexan discusións de casos, plenarias ou en equipo, ou seminarios), incluidas as discusións de prácticas individuais ou as presentacións de proxectos de equipo, son susceptibles de ser preguntados no examen.

É importante que os estudantes se preparen individualmente para o examen utilizando todos os materiais dispoñibles na plataforma virtual (diapositivas, lecturas, materiais multimedia) e as notas que tomen na aula para comprender os exemplos reais utilizados para ilustrar os contidos do curso e desenvolver os seus propios pensamento crítico e criterio profesional.

É crucial que os estudantes complementen estes materiais coa revisión individual das lecturas suxeridas, e así aclarar calquera dúbida.
60
 
Observacións avaliación
A participación en seminarios, conferencias e sesións ordinarias (ata 10% da calificación final) poderá controlarse aleatoriamente-

Os criterios de avaliación aplicaránse tanto á primeira como á segunda oportunidade, incluidos estudantes Erasmus e de intercambio.

Os estudantes matriculados a tempo parcial e con "dispensa académica de exención de asistencia" terán as seguintes ponderacións: 40% virá dos proxectos prácticos en equipo e 60% do examen.

Os estudantes que suspendan o examen de test recibirán a calificación do examen como calificación final.

As calificacións obtidas polos estudantes nos proxectos prácticos en equipo (ata 30%) e asistencia (ata 10%) serán válidos solo durante o curso académico en cuestión.

Está prohibido o acceso ás aulas de examen con calquer dispositivo de transmisión e/ou almacenamento de datos (teléfonos móviles, reloxes intelixentes, etc.).

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Rey-García, M., Regueiro Otero, A., Mato-Santiso, V. (2018). "The Challenges of Digital Transformation for Fast-Fashion Brands: A Proposal for an Operational Tool to Measure Omni-Channel Integration. Advances in National Brand and Private Label Marketing, Springer, 95-103
Ellen MacArthur Foundation (2017). A New Textiles Economy: Redesigning fashion’s future.
Stewart, R., Niero, M. (2018). Circular economy in corporate sustainability strategies: A review of corporate sustainability reports in the fast-moving consumer goods sector. Business Strategy and the Environment
Garcia-Torres, S., Rey-Garcia, M. and Albareda-Vivo, L. (2017). Effective Disclosure in the Fast-Fashion Industry: from Sustainability Reporting to Action.. Sustainability, 9(12), pp. 2256.
Karamchandani, A Kubzansky, M, Frandano, P. (2009). Emerging Markets, Emerging Models. MARKET-BASED SOLUTIONS TO THE CHALLENGES OF GLOBAL POVERTY. Monitor Company Group
Caro, F., and Martínez-De-Albéniz, V. (2014). How fast fashion works: Can it work for you, too. IESE Insight, 21(21), 58-65.
REY-GARCIA, M. Y FOLGUEIRA SUÁREZ, T. (2019). http://www.catedrafundacionarecesdcuniovi.es/publicaciones-libros-publicados-es.html. El reto de la moda sostenible
(). http://www.claraavilac.com/.
McKinsey & Company (2019). https://cdn.businessoffashion.com/reports/The_State_of_Fashion_2019.pdf. The state of fashion 2019.
(). https://www.40defiebre.com/.
Revista internacional de referencia (). https://www.businessoffashion.com. Acceso via Biblioteca Casa do Patín UDC
Fuente nacional de referencia (). https://www.modaes.es. Acceso contenidos premium vía convenio UDC
Battilana, J; Lee, M.; Walker, J. Y Dorsey; Ch. (2012). In search of the Hybrid Ideal. Stanford Social Innovation Review, pp.51-55
Rey-Garcia, M., Lirola-Walton, E. & Mato-Santiso, V. (2017). La transformación digital de la distribución comercial: la tienda física, de caja brick and mortar a nodo omnicanal”. En Trespalacios Gutiérrez, J. A.; Vázquez Casielles, R.; Estrada Alonso, E. y González Mieres, C. (e
Aitken, Sally (). Seduction in the City: The birth of shopping. .
Deloitte (2016). The Deloitte Consumer Review. CX marks the spot: Rethinking the consumer experience to win..
Prahalad, C.K., Hart, S.L. (2002). The fortune at the bottom of the Pyramid. Strategy+Business, issue 26
Fogliatto, F.S.m, da Silveira, J.C, Borenstein, D. (2012). The mass customization decade: An updated review of the literature . International Journal of Production Economics Volume 138, Issue 1, pp 14-25
(). The True Cost.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos de Economía: Industria da Moda/710G03003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Xestión Sustentable da Cadea de Valor da Moda/710G03018

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías