Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Deseño de Moda Código 710G03010
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Muñiz Núñez, Patricia
Correo electrónico
patricia.muniz@udc.es
Profesorado
Blanco Lorenzo, Enrique Manuel
Muñiz Núñez, Patricia
Correo electrónico
enrique.blanco@udc.es
patricia.muniz@udc.es
Web http://ddm.materias.udc.gal/
Descrición xeral Aproximación xeral ó deseño de moda. Do proceso de investigación e experimentación creativa, ao proxecto, a expresión gráfica, o prototipado básico de prendas e a técnica.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Conocer y manejar las herramientas necesarias para la realización, conceptualización y lanzamiento de colecciones.
A18 Conocer los lenguajes plásticos y visuales en el ámbito del diseño de la industria de la moda, para entender e interpretar las creaciones artísticas de prendas de moda.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B7 Capacidad para analizar tendencias (razonamiento crítico).
B8 Capacidad de planificación, organización y gestión de recursos y operaciones
B9 Capacidad de análisis, diagnóstico y toma de decisiones
B10 Capacidad de comprensión de la dimensión social e histórico-artística del diseño y la industria de la moda, vehículo para la creatividad y la búsqueda de soluciones nuevas y efectivas.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e manexar as ferramentas para a realización, conceptualización e lanzamento de coleccións. A6
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
C3
C8
Coñecer as linguaxes plásticas e visuais no ámbito do deseño da industria da moda, para entender e interpretar as creacións artísticas de prendas de moda. A6
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
C3
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Iniciación ó deseño en moda
2. O proceso creativo
3. Os elementos estéticos
4. A procura da identidade
5. A inspiración
6. O concepto
7. A experimentación
8. Técnicas de deseño experimental

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 C3 C8 20 20 40
Obradoiro A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 C8 C3 18 45 63
Traballos tutelados A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 C3 3 24 27
Proba obxectiva A18 A6 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B10 C8 C3 2 16 18
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases teóricas e exposicións orais complementadas co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó alumnado as bases fundamentais dos coñecementos e facilitar a súa aprendizaxe.
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Traballos tutelados Como complemento ás clases expositivas e interactivas, e có obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantado desenvolverá continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela do profesorado.
Proba obxectiva Plantexaranse cuestións sobre o temario para ser respondidas en papel tanto de forma escrita en formato test, extenso ou gráfico

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Para o seguemento e supervisión das actividades non presenciais vinculadas ós traballos tutelados

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A18 A6 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B10 C8 C3 Plantexaranse cuestións sobre o temario para ser respondidas en papel tanto de forma escrita en formato test, extenso ou gráfico 50
Traballos tutelados A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 C3 Como complemento das clases expositivas e das interactivas, e co obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantado desenvolverá continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela do profesorado. 50
 
Observacións avaliación

1. Asistir ó 80% das clases. (Asistencia supón unha participación activa nas clases e seminarios da materia)

2. Realizar o 80% dos traballos nas datas indicadas.

3. Realizar o traballo grupal nas datas indicadas.

4. Respostar todas as pregunas na proba obxectiva.

En
caso de non cumprir algún dos primeiros tres puntos, o estudiante
obterá a calificación de "NP" (non presentado) en nas oportunidades de
Xaneiro e Xullo.

Se o estudante non asiste á primeira oportunidade (Xaneiro) e cumpre os tres primeiros requisitos, obterá un "NP" (Xaneiro)

A
segunda oportunidade (Xullo) únicamente consistirá na realización da
proba obxectiva. Os mesmos requisitos serán esixidos que na primeira
oportunidade, polo que estarán nas situacións: 1. cumprir os 4
requisitos previos indicados e obter unha calificación por debaixo de 5
na primeira proba obxectiva ou, 2: cumprir os tres primeiros requisitos e
non ter realizado a primeira proba obxectiva.

Os estudiante que se matriculen có curso xa iniciado:

1. Asistirán a non menos do 90% das clases presenciais.

2. Completarán todos os traballos individuais e grupais nas datas esixidas -tras a súa matrícula-

3. Os traballos xa realizados previos á sua matrícula serán esixidos e realizados segundo as instrucións do profesorado.

O
resto de regras que non entren en contradición coas anteriores
seranlles de aplicación do mesmo xeito que ó resto de estudantes.

Aqueles estudantes que participen programas de mobilidade saínte ou entrante
adaptaranse ás mesmas normas que o resto do estudantado.          

No
caso de alumnado matriculado a tempo parcial a porcentaxe
correspondente aos traballos individuais manténse nun 25%, elimínase a
obriga de entregar traballo grupal, polo que a porcentaxe da proba
obxectiva ascende ao 75%.


Fontes de información
Bibliografía básica

Díaz Sánchez, Julián. Arte, diseño y moda: confluencias en el sistema artístico. (Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2012).

Meadows, Toby. Crear y gestionar una marca de moda. (Barcelona: Blume 2009)

Renfrew,C. Renfrew, E. Creación de una coleccion de moda. (Mexico: GG 2010)

Seivewright, Simón. Diseño e investigación. (Mexico: GG 2013)

Smith, Alison. Confección de prendas de vestir. (Barcelona: Blume, 2013)

Sorger, Richard and Udale, Jenny. The fundamentals of fashion design. (Bloomsbury Academic, 2017)

Steel, Valerie and Menkes, Suzi. Fashion Designers A-Z. (Taschen, 2018)

Viaseca, Estel. Desfiles de moda. Diseño, organización y desarrollo. (Barcelona: Promopress, 2010)

Volpintesta, Laura. Fundamentos del diseño de moda: los 26 principios que todo diseñador de moda debe conocer (Barcelona: Promopress, 2015).

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Debuxo e Expresión Gráfica Aplicados á Moda/710G03006
Fundamentos de Deseño Artístico da Moda/710G03002

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Estética, Estilismo e Padronaxe/710G03016

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías