Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Deseño de Moda Código 710G03010
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Muñiz Núñez, Patricia
Correo electrónico
patricia.muniz@udc.es
Profesorado
Muñiz Núñez, Patricia
Correo electrónico
patricia.muniz@udc.es
Web http://ddm.materias.udc.gal/
Descrición xeral Aproximación xeral ó deseño de moda, dende a historia e a cultura, con referentes adecuadamente contextualizados, ata as novas tendencias. Análise do proceso de investigación i experimentación creativa, do desenrolo do proxecto, da expresión gráfica, o prototipado básico de prendas e as diferentes técnicas.
Plan de continxencia PLAN DE CONTINXENCIA
DOCUMENTO MARCO ÁREA DE COMPOSICIÓN

No caso de que se produzan circunstancias excepcionais motivadas pola pandemia que impidan a docencia presencial prevista, plantéxase o paso desta á modalidade docente non presencial baseada no soporte TIC proporcionado pola Universidade.
Utilizarase o conxunto de ferramentas TIC, posto a disposición pola Universidade, especialmente a plataforma Moodle, Teams e o correo electrónico para a comunicación có estudantado.

1. Modificacións nos contidos.
No caso de continxencia adoptaranse as medidas necesarias para garantir a calidade do ensino e a integridade dos contidos. Non se realizan cambios nos contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Mantense o conxunto das metodoloxías docentes empregadas, pasando a docencia a desenvolverse de xeito non presencial, total ou parcialmente.
*Metodoloxías docentes que se modifican:
Non está previsto modificar metodoloxías docentes

3. Mecanismos de atención personalizada al alumnado.
Os mecanismos de atención personalizada ó estudantado utilizarán as plataformas sinaladas con anterioridade postas a disposición pola Universidade: Moodle, Microsoft Teams y el Correo electrónico institucional.
Temporalización: a establecida segundo o calendario e horario académicos fixados polo centro ó comezo do curso.

4. Modificacións na avaliación
Suprimiranse aqueles criterios que impliquen asistencia e presencialidade. Este principio terá validez temporalmente dende o momento no que exista instrución de aplicación do presente Plan de Continxencia.
Mantéñense o resto dos criterios de avaliación.
Para o alumnado con dificultades xustificadas para realizar probas ou entregas, poderanse prever solucións alternativas personalizadas.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Mantense a bibliografía proposta para a asignatura. Subiranse aos soportes de intercambio de arquivos institucionais aqueles textos, fragmentos de textos ou outro material, cuxo coñecemento é imprescindible para superar a materia.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Coñecer e manexar as ferramentas necesarias para a realización, conceptualización e lanzamento de coleccións.
A18 Coñecer as linguaxes plásticas e visuais no ámbito do deseño da industria da moda, para entender e interpretar as creacións artísticas de prendas de moda.
B1 Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B7 Capacidade para analizar tendencias (razoamento crítico).
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
B10 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórico-artística do deseño e a industria da moda, vehículo para a creatividade e a busca de solucións novas e efectivas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e manexar as ferramentas para a realización, conceptualización e lanzamento de coleccións. A6
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
C3
C8
Coñecer as linguaxes plásticas e visuais no ámbito do deseño da industria da moda, para entender e interpretar as creacións artísticas de prendas de moda. A6
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
C3
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Iniciación ó deseño en moda
- Deseño: funcións, técnicas, actitudes, ideas e valores
- A linguaxe da moda. A moda como sistema de comunicación non verbal e soporte de comunicación social.
- Referentes e contextos determinantes
2. O proceso creativo - A inspiración
- Moodboard/ mapas conceptuais
- Bosquexos e debuxo en detalle
- Aproximación a cores e materiais
- Documentos técnicos
- Prototipado
- Confección final
3. Identidade - Procesos de configuración de identidade
- Identidade cultural a través da moda e o seu poder transformador
4. Cores - Psicoloxía da cor
- Teorías. Círculo cromático e harmonías
- Carta de cores
- Aplicación á moda
5. Materiais - Tecidos e técnicas. Estilo, estética, ergonomía, funcionalidade, durabilidade, psicoloxía e posibilidades expresivas.
- Innovación e tecnoloxía
6. Reciclaxe e sustentabilidade - A influencia dos procesos de deseño e produción na sustentabilidade da moda. Fast fashion / Slow fashion. Zero waste.
7.Técnicas de deseño experimental - Deconstrucción e transformación de volumes - Uso de novos materiais - FabTextiles- Cultura dixital experimental. Ferramentas de fabricación dixital.
8. Contextos interdisciplinais

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 C8 C3 21 20 41
Obradoiro A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 C3 C8 10 30 40
Traballos tutelados A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 C3 10 40 50
Proba obxectiva A6 A18 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B10 C3 C8 2 15 17
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases teóricas e exposicións orais complementadas co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó alumnado as bases fundamentais dos coñecementos e facilitar a súa aprendizaxe.
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Traballos tutelados Como complemento ás clases expositivas e interactivas, e có obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantado desenvolverá continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela do profesorado.
Proba obxectiva Plantexaranse cuestións sobre o temario para ser respondidas en papel tanto de forma escrita en formato test, extenso ou gráfico

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Para o seguemento e supervisión das actividades non presenciais vinculadas ós traballos tutelados

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A6 A18 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B10 C3 C8 Plantexaranse cuestións sobre o temario para ser respondidas en papel tanto de forma escrita en formato test, extenso ou gráfico 30
Traballos tutelados A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 C3 Como complemento das clases expositivas e das interactivas, e co obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantado desenvolverá continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela do profesorado. 70
 
Observacións avaliación

1. Asistir ó 80% das clases. (Asistencia supón unha participación activa nas clases e seminarios da materia)

2. Realizar o 80% dos traballos nas datas indicadas.

3. Realizar o traballo grupal nas datas indicadas.

4. Obter como mínimo unha calificación de 50/100 na proba obxectiva 

En
caso de non cumprir algún dos primeiros tres puntos, o estudiante
obterá a calificación de "NP" (non presentado) en nas oportunidades de
Xaneiro e Xullo.

Se o estudante non asiste á primeira oportunidade (Xaneiro) e cumpre os tres primeiros requisitos, obterá un "NP" (Xaneiro)

A
segunda oportunidade (Xullo) únicamente consistirá na realización da
proba obxectiva. Os mesmos requisitos serán esixidos que na primeira
oportunidade, polo que estarán nas situacións: 1. cumprir os 4
requisitos previos indicados e obter unha calificación por debaixo de 5
na primeira proba obxectiva ou, 2: cumprir os tres primeiros requisitos e
non ter realizado a primeira proba obxectiva.

Os estudiante que se matriculen có curso xa iniciado:

1. Asistirán a non menos do 90% das clases presenciais dende a formalización da matrícula.

2. Completarán todos os traballos individuais e grupais nas datas esixidas -tras a súa matrícula-

3. Os traballos xa realizados previos á sua matrícula serán esixidos e realizados segundo as instrucións do profesorado.

O
resto de regras que non entren en contradición coas anteriores
seranlles de aplicación do mesmo xeito que ó resto de estudantes.

Aqueles estudantes que participen programas de mobilidade saínte ou entrante
adaptaranse ás mesmas normas que o resto do estudantado.          


Fontes de información
Bibliografía básica

Díaz Sánchez, Julián. Arte, diseño y moda: confluencias en el sistema artístico. (Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2012).

Jenkyn Jones, Sue. Diseño de moda. (Barcelona: Blume SL, 2013)

Lurie, Alison. El lenguaje de la moda. (Barcelona: Paidos Iberica 2013)

Meadows, Toby. Crear y gestionar una marca de moda. (Barcelona: Blume 2009)

Renfrew,C. Renfrew, E. Creación de una coleccion de moda. (Mexico: GG 2010)

Seivewright, Simón. Diseño e investigación. (Mexico: GG 2013)

Smith, Alison. Confección de prendas de vestir. (Barcelona: Blume, 2013)

Sorger, Richard and Udale, Jenny. The fundamentals of fashion design. (Bloomsbury Academic, 2017)

Sposito, Stefanella. Los tejidos y el diseño de moda. Guía de referencia, características y uso delos principales tejidos. (Barcelona: Hoaki Books, SL)

Steel, Valerie and Menkes, Suzi. Fashion Designers A-Z. (Taschen, 2018)

Udale, Jenny. Diseño textil. Tejidos y técnicas. (Barcelona: Gustavo Gili SL, 2008, 2014)

Viaseca, Estel. Desfiles de moda. Diseño, organización y desarrollo. (Barcelona: Promopress, 2010)

Volpintesta, Laura. Fundamentos del diseño de moda: los 26 principios que todo diseñador de moda debe conocer (Barcelona: Promopress, 2015).

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Debuxo e Expresión Gráfica Aplicados á Moda/710G03006
Fundamentos de Deseño Artístico da Moda/710G03002

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Estética, Estilismo e Padronaxe/710G03016

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías