Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Coñecer e manexar as ferramentas necesarias para a realización, conceptualización e lanzamento de coleccións. |
A18 |
Coñecer as linguaxes plásticas e visuais no ámbito do deseño da industria da moda, para entender e interpretar as creacións artísticas de prendas de moda. |
B1 |
Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B7 |
Capacidade para analizar tendencias (razoamento crítico). |
B8 |
Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións. |
B9 |
Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións. |
B10 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórico-artística do deseño e a industria da moda, vehículo para a creatividade e a busca de solucións novas e efectivas. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e manexar as ferramentas para a realización, conceptualización e lanzamento de coleccións. |
A6 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10
|
C3 C8
|
Coñecer as linguaxes plásticas e visuais no ámbito do deseño da industria da moda, para entender e interpretar as creacións artísticas de prendas de moda. |
A6 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10
|
C3 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Iniciación ó deseño en moda
|
- Deseño: funcións, técnicas, actitudes, ideas e valores
- A linguaxe da moda. A moda como sistema de comunicación non verbal e soporte de comunicación social.
- Referentes e contextos determinantes
|
2. O proceso creativo |
- A inspiración
- Moodboard/ mapas conceptuais
- Bosquexos e debuxo en detalle
- Aproximación a cores e materiais
- Documentos técnicos
- Prototipado
- Confección final
|
3. Identidade |
- Procesos de configuración de identidade
- Identidade cultural a través da moda e o seu poder transformador
|
4. Cores |
- Psicoloxía da cor
- Teorías. Círculo cromático e harmonías
- Carta de cores
- Aplicación á moda
|
5. Materiais |
- Tecidos e técnicas. Estilo, estética, ergonomía, funcionalidade, durabilidade, psicoloxía e posibilidades expresivas.
- Innovación e tecnoloxía
|
6. Reciclaxe e sustentabilidade |
- A influencia dos procesos de deseño e produción na sustentabilidade da moda. Fast fashion / Slow fashion. Zero waste. |
7.Técnicas de deseño experimental |
- Deconstrucción e transformación de volumes - Uso de novos materiais - FabTextiles- Cultura dixital experimental. Ferramentas de fabricación dixital. |
8. Contextos interdisciplinais |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 C8 C3 |
21 |
20 |
41 |
Obradoiro |
A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 C3 C8 |
10 |
30 |
40 |
Traballos tutelados |
A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 C3 |
10 |
40 |
50 |
Proba obxectiva |
A6 A18 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B10 C3 C8 |
2 |
15 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas e exposicións orais complementadas co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó alumnado as bases fundamentais dos coñecementos e facilitar a súa aprendizaxe. |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Traballos tutelados |
Como complemento ás clases expositivas e interactivas, e có obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantado desenvolverá continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela do profesorado. |
Proba obxectiva |
Plantexaranse cuestións sobre o temario para ser respondidas en papel tanto de forma escrita en formato test, extenso ou gráfico |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para o seguemento e supervisión das actividades non presenciais vinculadas ós traballos tutelados |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A6 A18 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B10 C3 C8 |
Plantexaranse cuestións sobre o temario para ser respondidas en papel tanto de forma escrita en formato test, extenso ou gráfico |
30 |
Traballos tutelados |
A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 C3 |
Como complemento das clases expositivas e das interactivas, e co obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantado desenvolverá continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela do profesorado. |
70 |
|
Observacións avaliación |
1. Asistir ó 80% das clases. (Asistencia supón unha participación activa nas clases e seminarios da materia) 2. Realizar o 80% dos traballos nas datas indicadas. 3. Realizar o traballo grupal nas datas indicadas. 4. Obter como mínimo unha calificación de 50/100 na proba obxectiva En
caso de non cumprir algún dos primeiros tres puntos, o estudiante
obterá a calificación de "NP" (non presentado) en nas oportunidades de
Xaneiro e Xullo. Se o estudante non asiste á primeira oportunidade (Xaneiro) e cumpre os tres primeiros requisitos, obterá un "NP" (Xaneiro) A
segunda oportunidade (Xullo) únicamente consistirá na realización da
proba obxectiva. Os mesmos requisitos serán esixidos que na primeira
oportunidade, polo que estarán nas situacións: 1. cumprir os 4
requisitos previos indicados e obter unha calificación por debaixo de 5
na primeira proba obxectiva ou, 2: cumprir os tres primeiros requisitos e
non ter realizado a primeira proba obxectiva. Os estudiante que se matriculen có curso xa iniciado: 1. Asistirán a non menos do 90% das clases presenciais dende a formalización da matrícula. 2. Completarán todos os traballos individuais e grupais nas datas esixidas -tras a súa matrícula- 3. Os traballos xa realizados previos á sua matrícula serán esixidos e realizados segundo as instrucións do profesorado. O
resto de regras que non entren en contradición coas anteriores
seranlles de aplicación do mesmo xeito que ó resto de estudantes. Aqueles estudantes que participen programas de mobilidade saínte ou entrante
adaptaranse ás mesmas normas que o resto do estudantado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Díaz Sánchez, Julián. Arte, diseño y moda: confluencias en el sistema artístico. (Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2012). Jenkyn Jones, Sue. Diseño de moda. (Barcelona: Blume SL, 2013) Lurie, Alison. El lenguaje de la moda. (Barcelona: Paidos Iberica 2013) Meadows, Toby. Crear y gestionar una marca de moda. (Barcelona: Blume 2009) Renfrew,C. Renfrew, E. Creación de una coleccion de moda. (Mexico: GG 2010) Seivewright, Simón. Diseño e investigación. (Mexico: GG 2013) Smith, Alison. Confección de prendas de vestir. (Barcelona: Blume, 2013) Sorger, Richard and Udale, Jenny. The fundamentals of fashion design. (Bloomsbury Academic, 2017) Sposito, Stefanella. Los tejidos y el diseño de moda. Guía de referencia, características y uso delos principales tejidos. (Barcelona: Hoaki Books, SL) Steel, Valerie and Menkes, Suzi. Fashion Designers A-Z. (Taschen, 2018) Udale, Jenny. Diseño textil. Tejidos y técnicas. (Barcelona: Gustavo Gili SL, 2008, 2014) Viaseca, Estel. Desfiles de moda. Diseño, organización y desarrollo. (Barcelona: Promopress, 2010) Volpintesta, Laura. Fundamentos del diseño de moda: los 26 principios que todo diseñador de moda debe conocer (Barcelona: Promopress, 2015). |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Debuxo e Expresión Gráfica Aplicados á Moda/710G03006 | Fundamentos de Deseño Artístico da Moda/710G03002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Estética, Estilismo e Padronaxe/710G03016 |
|
|