Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Márketing e Investigación de Mercados de Moda Código 710G03012
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao Anual
Segundo Obrigatoria 9
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Escourido Calvo, Manuel
Correo electrónico
manuel.escourido@udc.es
Profesorado
Escourido Calvo, Manuel
Correo electrónico
manuel.escourido@udc.es
Web http://http://gradoindustrialmoda.udc.gal/
Descrición xeral O obxectivo principal desta materia é que os estudantes aprendan a aplicar os principios do marketing e os fundamentos da investigación de mercado á industria da moda.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos CONTIDOS: NON:

2. Modificacións na METODOLOXÍA.

CLASES MAXISTRAIS: online en plataforma MS Teams (mesmo horario).
PRESENTACIÓNS ORAIS: online en plataforma MS Teams.
TEST OPCION MULTIPLE: online en platafoma UDC Moodle.
TITORÍAS: online en plataforma MS Teams (estudante as solicitará de forma previa, suxerindo 3/4 opcións de día/hora).

3. Modificacións na AVALIACIÓN.

ASISTENCIA: A asistencia (10%) que se terá en conta é a realizada entre o dia 1 do curso e o último día de clase presencial. No se terá en conta a asistencia online.

Outros cambios poderían ter lugar, se a UDC así o indica.

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Ser capaz, con base no coñecemento do contorno social, de deseñar e pór en marcha estratexias de márketing eficaces, que consideren especialmente as variables de comunicación e distribución: mensaxes, medios, canles, relación co cliente etc...
A19 Capacidade para a recollida, selección e análise de fluxos de información, integración destes nos sistemas e procesos de xestión da información da empresa, e aplicación á toma de decisións estratéxicas e operativas, sempre desde unha perspectiva ética.
B1 Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativa en contornos interdisciplinares.
B7 Capacidade para analizar tendencias (razoamento crítico).
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender a importancia do marketing como área de coñecemento nas ciencias sociais e a súa relevancia para outras áreas de coñecemento. Comprender a importancia do marketing como área funcional da empresa e a súa relación con outras áreas funcionais da organización, así como cos seus obxectivos e funcións. A8
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C7
C8
C9
Analizar o ambiente, a competencia e o comportamento dos consumidores, así como elementos que deben considerarse na comercialización para a toma de decisións estratéxicas e operativas. Comprender e analizar as variables dun mix de mercadotecnia e o seu desenvolvemento operativo por parte das organizacións. Enfoque no concepto de mercadotecnia en liña e as súas repercusións na comunicación empresarial actual. A8
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I. Introdución ao marketing. 01. Introdución e principios de marketing.
PARTE II. Marketing estratéxico. 02. Entorno de marketing e competencia.
03. Comportamento do consumidor.
04. Investigación de mercado: introdución.
05. Investigación de mercado: investigación cualitativa.
06. Investigación de mercado: investigación cuantitativa.
07. Segmentación e posicionamento.
08. Estratexia de marketing.
PARTE III. Marketing operativo. 09. Marketing-Mix: Produto e marca.
10. Marketing-Mix: Distribución.
11. Marketing-Mix: Prezo.
12. Marketing-Mix: Promoción/Comunicación.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C7 C9 15 35 50
Eventos científicos e/ou divulgativos A8 A19 B3 B7 C2 C4 5 0 5
Lecturas A8 B1 B5 B9 C1 C2 C5 C8 10 20 30
Proba de resposta múltiple B1 B5 B9 C2 2 28 30
Sesión maxistral A19 B3 B7 C2 C4 C5 C8 25 75 100
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Nas clases prácticas, o grupo designado polo profesor deberá presentar as actividades sinaladas e o traballo / proxecto correspondente en grupo. Os membros do grupo deberán responder ás preguntas formuladas.
Eventos científicos e/ou divulgativos Para familiarizarse cos estudos de caso presentados por profesionais da materia, os estudantes tamén deben asistir a actividades prácticas complementarias (conferencias, seminarios, talleres, etc.). Deberían reflexionar sobre o contido e producir unha análise, que será sometida a avaliación.
Lecturas Para complementar as conferencias, facilitaranse análises, textos e lecturas e / ou tarefas prácticas baseadas nunha variedade de temas. Os estudantes deben traballar en grupo para responder a preguntas establecidas.
Proba de resposta múltiple Proba individual ou proba de elección múltiple. Cada resposta incorrecta diminuirá a puntuación da proba.
Sesión maxistral Os contidos do programa teórico da materia presentaranse en sesións maxistrais, normalmente coa axuda de medios audiovisuais. As diapositivas utilizadas poranse a disposicón dos estudantes. O profesor supervisará a asistencia á sesión. A asistencia regular é unha obriga no procedemento de avaliación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Lecturas
Descrición
Os estudantes poderán facer calquera pregunta mentres traballan nos estudos de caso ou nas lecturas que deben presentar. Tamén poden facer preguntas sobre temas explicados na clase. O profesor ten asignada dispoñibilidade para realizar tutorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A19 B3 B7 C2 C4 C5 C8 ASISTENCIA: 10% da nota final.
A asistencia ás sesións maxistrais, así como a clases prácticas, representarán o 10% da nota final.
10
Presentación oral B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C7 C9 LECTURAS E PRESENTACIÓN ORAL: 40% da nota final.
Presentaranse informes orais sobre as lecturas, análises bibliográficas e traballos prácticos, así como a realización dun proxecto final ou traballo. Faranse en grupo.
Os criterios de avaliación inclúen comprobar a inclusión e aplicación da parte teórica, a calidade e claridade da presentación, a precisión e calidade das respostas, a calidade das fontes primarias e secundarias utilizadas e a revisión da literatura correspondente.
40
Proba de resposta múltiple B1 B5 B9 C2 PROBA DE OPCIÓNS MÚLTIPLES: 50% da nota final.
Test ou proba de elección individual (catro opcións). Cada resposta incorrecta reducirá a puntuación final.
50
 
Observacións avaliación
ESTUDANTES CON DISPENSA DE ASISTENCIA A CLASE E EN SEGUNDA OPORTUNIDAD.

PROBA DE ELECCIÓN MÚLTIPLE. A nota obtida significará o 100% da calificación final da asignatura.

Test ou prueba de elección individual múltiple (catro opcións). Cada resposta incorrecta baixará a puntuación da proba.

Fontes de información
Bibliografía básica

Kotler, P. and Armstrong. G. (2018): “Principles of Marketing”, Pearson, 17th Ed.

Mitterfellner, O. (2019): “Fashion Marketing and Communication: Theory and Practice Across the Fashion Industry”, Routledge, 1st Ed.

Posner, H. (2.015): “Marketing Fashion. Strategy, Branding and Promotion”, Laurence King Publishing Ltd., London. 

Bibliografía complementaria

Aaker, D. (1991). “Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name”, Free Press, New York.

Chevalier, M. and Mazzavolo, G. (2008): “Luxury Brand Management: A World od Privilege”, Jhon Willey and Sons, Singapore.

Jackson, T. and Shaw, D. (2006): “The Fashion Handbook”, Routledge, London.

Lea-Greenwood, G. (2013): “Fashion Marketing Communications”, Wiley, 1st Ed.

Lee, S. and Preez, W. du (2007): “Fashioning the Future: Tomorrow’s Wardrobe”, Thames & Hudson, London.

Merino , M. J. (coord.) (2015): “Introduccción a la investigación de mercados”, ESIC, Madrid, 2a Ed.

Ries, A. and Trout, J. (2001): “Positioning: The Battle for Your Mind”, McGraw-Hill Education.

Ryan, D. (2014): “Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation”, Kokan Page, London.

Santesmases, M. (2011): “Fundamentals of Marketing”, Pirámide, Madrid.

Tungate, M. (2008): “Fashion Brands”, Kogan Page, London, 3rd Ed.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos de Xestión da Empresa de Moda/710G03004
Fundamentos de Economía: Industria da Moda/710G03003
Tendencias Globais en Moda: Transformación Dixital e Sustentabilidade/710G03008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Ética e Deontoloxía Profesional da Industria da Moda/710G03011

Materias que continúan o temario
Estratexias de Promoción na Moda II: Publicidade e Relacións Públicas/710G03027
Estratexias de Promoción en Moda I: Comunicación/710G03021

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías