Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Estética, Estilismo e Padronaxe Código 710G03016
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Blanco Lorenzo, Enrique Manuel
Correo electrónico
enrique.blanco@udc.es
Profesorado
Blanco Lorenzo, Enrique Manuel
Fuertes Dopico, Óscar
Correo electrónico
enrique.blanco@udc.es
oscar.fuertes@udc.es
Web http://eep.materias.udc.gal
Descrición xeral Conceptos estéticos. Historia, teoría e crítica estética. Deseño e significado na cultura contemporánea.
Patronaxe industrial: terminoloxía é técnicas de patronaxe industrial. Elaboración de patróns base axustados a deseños sinxelos e transformacións, escalados e industrialización dos mesmos. Iniciación ó software CAD/CAM de patronaxe industrial.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Conocer y manejar las herramientas necesarias para la realización, conceptualización y lanzamiento de colecciones.
A9 Dominar el proceso logístico de una empresa de moda desde una perspectiva global, abarcando desde el aprovisionamiento hasta el proceso productivo y el transporte, con especial incidencia en los procesos principales propios de la industria textil:selección de tejidos y materiales, patronaje, confección, etc, ...
A13 Conocer el impacto de la tecnología en los distintos procesos de la industria textil.
A18 Conocer los lenguajes plásticos y visuales en el ámbito del diseño de la industria de la moda, para entender e interpretar las creaciones artísticas de prendas de moda.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B7 Capacidad para analizar tendencias (razonamiento crítico).
B8 Capacidad de planificación, organización y gestión de recursos y operaciones
B9 Capacidad de análisis, diagnóstico y toma de decisiones
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer y manejar las herramientas necesarias para la realización, conceptualización y lanzamiento de colecciones. A6
A9
A13
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
C3
C8
Dominar el proceso logístico de una empresa de moda desde una perspectiva global, abarcando desde el aprovisionamiento hasta el proceso productivo y el transporte, con especial incidencia en los procesos principales propios de la industria textil:selección de tejidos y materiales, patronaje, confección, etc, ... A6
A9
A13
A18
B1
B2
B3
B8
B9
C3
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Historia, cultura e estética
2. O corpo humano
3. Introducción ó deseño de patróns
4. Introducción ó deseño CAD/CAM.
5. Prototipado

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 A9 A13 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 C8 C3 20 20 40
Obradoiro A6 A9 A13 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 C3 C8 18 45 63
Traballos tutelados A18 A6 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 C3 3 24 27
Proba obxectiva A6 B1 B3 B4 B5 B7 B9 C3 C8 2 16 18
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases teóricas e exposicións orais complementadas co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó alumnado as bases fundamentais dos coñecementos e facilitar a súa aprendizaxe.
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Traballos tutelados Como complemento ás clases expositivas e interactivas, e có obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantado desenvolverá continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela do profesorado.
Proba obxectiva Plantexaranse cuestións sobre o temario para ser respondidas en papel tanto de forma escrita en formato test, extenso ou gráfico

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Para o seguemento e supervisión das actividades non presenciais vinculadas ós traballos tutelados

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A18 A6 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 C3 Como complemento das clases expositivas e das interactivas, e co obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantado desenvolverá continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela do profesorado. 50
Proba obxectiva A6 B1 B3 B4 B5 B7 B9 C3 C8 Plantexaranse cuestións sobre o temario para ser respondidas en papel tanto de forma escrita en formato test, extenso ou gráfico 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Donato, Antonio. Tecnicas de Patronaje de moda Vol.1. (Barcelona: Promopress 2014)

Donato, Antonio. Tecnicas de Patronaje de moda Vol.2. (Barcelona: Promopress 2014)

Fischer, Anett. Construccion de prendas.(Barcelona: GG 2010)

López López, Ana M. Diseño digital de moda. (Madrid: Anaya, 2018)

Munari, Bruno. Desing as Art. (Nueva York: Penguin Books 2008)

Nakamichi, Tomoko. Pattern Magic: la magia del patronaje. (Barcelona: GG 2012)

Paris, Pat. Fundamentos del patronaje creativo. La arquitectura de la moda. (Barcelona: Promopress 2015)

Smith, Alison. Gran libro de la costura. (Barcelona: Drac 2009)

Soriau, Etienne. Diccionario de estética. (Ed. Akal, 2010)

Tatarkiewicz, Wladyslaw. Historia de la estética I-III. (Ed. Akal, 1991)

Tatarkiewicz, Wladyslaw. Historia de seis ideas: arte, belleza, forma, creatividad, mímesis, experiencia estética. (Tecnos, 2002)

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño de Moda/710G03010
Debuxo e Expresión Gráfica Aplicados á Moda/710G03006
Fundamentos de Deseño Artístico da Moda/710G03002

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías