Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Estética, Estilismo e Padronaxe Código 710G03016
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Fuertes Dopico, Óscar
Correo electrónico
oscar.fuertes@udc.es
Profesorado
Fuertes Dopico, Óscar
Correo electrónico
oscar.fuertes@udc.es
Web http://eep.materias.udc.gal
Descrición xeral Conceptos estéticos. Historia, teoría e crítica estética. Deseño e significado na cultura contemporánea.
Patronaxe industrial: terminoloxía é técnicas de patronaxe industrial. Conceptos básicos de debuxo e representación. Elaboración de patróns base axustados a deseños sinxelos e transformacións e escalados dos mesmos. Iniciación ó software CAD/CAM de patronaxe industrial.
Plan de continxencia No caso de que se produzan circunstancias excepcionais, que impidan a docencia presencial prevista, plantéxase o paso desta á modalidade docente non presencial baseada no soporte TIC proporcionado pola Universidade.

Utilizarase o conxunto de ferramentas TIC, posto a disposición pola Universidade, especialmente a plataforma Moodle, Teams e o correo electrónico para a comunicación có estudantado.


1. Modificacións nos contidos
No caso de continxencia adoptaranse as medidas necesarias para garantir a calidade do ensino e a integridade dos contidos. Non se realizan cambios nos contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Se mantiene el conjunto de las metodologías docentes empleadas, pasando el modo docente a desarrollarse de manera no presencial, total o parcialmente.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Non está previsto modificar metodoloxías docentes

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Os mecanismos de atención personalizada ó alumnado utilizarán as plataformas sinaladas con anterioridade postas a disposición pola Universidade: Moodle, Microsoft Teams e o Correo electrónico institucional.
Temporalización: a establecida segundo o calendario e horario académicos fixados polo centro ao comezo do curso.


4. Modificacións na avaliación
Suprimiranse aqueles criterios que impliquen asistencia e presencialidade. Este principio terá validez temporalmente dende o momento no que exista instrución de aplicación do presente Plan de Continxencia.
Mantéñense o resto dos criterios de avaliación.
Para o alumnado con dificultades xustificadas para realizar probas ou entregas, poderanse prever solucións alternativas personalizadas.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Mantense a bibliografía exposta para a materia. Subiranse aos soportes de intercambio de arquivos institucionais, aqueles textos, fragmentos de textos ou outro material, cuxo coñecemento é imprescindible para superar a materia.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Coñecer e manexar as ferramentas necesarias para a realización, conceptualización e lanzamento de coleccións.
A9 Dominar o proceso loxístico dunha empresa de moda desde unha perspectiva global, abarcando desde o aprovisionamento ata o proceso produtivo e mais o transporte, con especial incidencia nos procesos principais propios da industria téxtil: selección de tecidos e materiais, padronaxe, confección etc....
A13 Coñecer o impacto da tecnoloxía nos distintos procesos da industria téxtil.
A18 Coñecer as linguaxes plásticas e visuais no ámbito do deseño da industria da moda, para entender e interpretar as creacións artísticas de prendas de moda.
B1 Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B7 Capacidade para analizar tendencias (razoamento crítico).
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer y manejar las herramientas necesarias para la realización, conceptualización y lanzamiento de colecciones. A6
A9
A13
A18
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
C3
C8
Dominar el proceso logístico de una empresa de moda desde una perspectiva global, abarcando desde el aprovisionamiento hasta el proceso productivo y el transporte, con especial incidencia en los procesos principales propios de la industria textil:selección de tejidos y materiales, patronaje, confección, etc, ... A6
A9
A13
A18
B1
B2
B3
B8
B9
C3
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción
2. Historia e estética
3. Deseño na cultura contemporánea
4. Introducción ó deseño de patróns 4.1 O cuerpo: estrutura e forma.
4.2 O patrón: pensamento construtivo.
4.3 Debuxo técnico: Principios e conceptos básicos.
4.4 Representación gráfica: función e construción.
5. Introducción ó deseño CAD/CAM.
6. Prototipado

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 A9 A13 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 C3 C8 20 20 40
Obradoiro A6 A9 A13 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 C3 C8 18 45 63
Traballos tutelados A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 C3 3 24 27
Proba obxectiva A6 B1 B3 B4 B5 B7 B9 C3 C8 2 16 18
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases teóricas e exposicións orais complementadas co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó alumnado as bases fundamentais dos coñecementos e facilitar a súa aprendizaxe.
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Traballos tutelados Como complemento ás clases expositivas e interactivas, e có obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantado desenvolverá continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela do profesorado.
Proba obxectiva Plantexaranse cuestións sobre o temario para ser respondidas en papel tanto de forma escrita en formato test, extenso ou gráfico

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Para o seguemento e supervisión das actividades non presenciais vinculadas ós traballos tutelados

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A6 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 C3 Como complemento das clases expositivas e das interactivas, e co obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal. Os estudantado desenvolverá continuadamente traballos prácticos de tipo analítico en diversos formatos baixo a tutela do profesorado. 60
Proba obxectiva A6 B1 B3 B4 B5 B7 B9 C3 C8 Plantexaranse cuestións sobre o temario para ser respondidas en papel tanto de forma escrita en formato test, extenso ou gráfico 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica VV.AA (2013). Historia y estilos de Moda.. DK

Donato, Antonio. Tecnicas de Patronaje de moda Vol.1. (Barcelona: Promopress 2014)

Donato, Antonio. Tecnicas de Patronaje de moda Vol.2. (Barcelona: Promopress 2014)

Fischer, Anett. Construccion de prendas.(Barcelona: GG 2010)

López López, Ana M. Diseño digital de moda. (Madrid: Anaya, 2018)

Munari, Bruno. Desing as Art. (Nueva York: Penguin Books 2008)

Nakamichi, Tomoko. Pattern Magic: la magia del patronaje. (Barcelona: GG 2012)

Paris, Pat. Fundamentos del patronaje creativo. La arquitectura de la moda. (Barcelona: Promopress 2015)

Smith, Alison. Gran libro de la costura. (Barcelona: Drac 2009)

Soriau, Etienne. Diccionario de estética. (Ed. Akal, 2010)

Tatarkiewicz, Wladyslaw. Historia de la estética I-III. (Ed. Akal, 1991)

Tatarkiewicz, Wladyslaw. Historia de seis ideas: arte, belleza, forma, creatividad, mímesis, experiencia estética. (Tecnos, 2002)

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño de Moda/710G03010
Debuxo e Expresión Gráfica Aplicados á Moda/710G03006
Fundamentos de Deseño Artístico da Moda/710G03002

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías