Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Xestión da Cadea de Subministración de Moda II: Xestión de Operacións Código 710G03017
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Rey Ares, Lucía
Correo electrónico
lucia.rey.ares@udc.es
Profesorado
Crespo Pereira, Diego
Rey Ares, Lucía
Correo electrónico
diego.crespo@udc.es
lucia.rey.ares@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Desarrollar destrezas para las relaciones interpersonales y la interactuación con agentes del entorno e interno (clientes,proveedores, medios, colaboradores, ... )
A9 Dominar el proceso logístico de una empresa de moda desde una perspectiva global, abarcando desde el aprovisionamiento hasta el proceso productivo y el transporte, con especial incidencia en los procesos principales propios de la industria textil:selección de tejidos y materiales, patronaje, confección, etc, ...
A13 Conocer el impacto de la tecnología en los distintos procesos de la industria textil.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B8 Capacidad de planificación, organización y gestión de recursos y operaciones
B9 Capacidad de análisis, diagnóstico y toma de decisiones
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C7 Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad
C9 Tener la capacidad de de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas,establecer plazos y cumplirlos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os conceptos básicos da xestión de operacións A3
A9
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
C2
C7
C8
Saber resolver problemas relacionados coa xestión de operacións A9
A13
B1
B2
B3
B4
B8
B9
C3
C7
C9
Familiarización coas tecnoloxías empregadas para a xestión de operacións A3
A9
A13
B2
B3
B8
B9
C2
C3
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
Deseño de procesos e planficación da capacidade Introducción á estratexia de operacións. Productividade. Capacidade e utilización. Planificación da capacidade a longo prazo. Modelos de colas.
Métodos cuantitativos para a xestión de operacións Optimización lineal. Problemas non lineais. Solver. Metaheurística. Modelado e simulación.
Xestión de inventarios Conceptos principais. Tipos. Clasificación ABC.
Custes de inventario Custes de mantemento. Custes de pedido. Custes de oportunidade.
Modelos de inventario Métodos baseados na cantidade económica de pedido. Stocks de seguridade. Políticas de revisión continua e periódica. Métodos baseados no modelo 'Newsvendor'.
Xestión de proxectos Tarefas. Recursos. Custes.
Planificación Planificación dun solo servidor. Servidores paralelos. Flow line scheduling. Prioridades
Lean enterprise Just in Time. Lean manufacturing. Tipos de desperdicios. Métodos para evitar desperdicios. Metodoloxía 5S.
Xestión da calidade ISO 9001. Metodoloxía six-sigma.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A9 B2 B3 B4 B8 B9 C2 C7 C9 1.5 15 16.5
Prácticas a través de TIC A13 A9 B1 B3 B4 B8 B9 C3 C8 C9 15 20.5 35.5
Estudo de casos A9 A3 B2 B3 B4 B8 B9 C2 C7 C8 3 12 15
Proba práctica A9 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 0 15 15
Proba mixta A3 A9 A13 B1 B2 B3 B5 B9 C2 C9 0 15 15
Seminario A3 A9 A13 B3 B4 B9 C8 3 1 4
Solución de problemas A9 B3 B4 B8 B9 C3 C7 C9 5 10 15
Sesión maxistral A13 A9 B2 B1 C8 C3 21 10 31
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Traballo a realizar en grupo a proposta do profesorado
Prácticas a través de TIC Resolución de problemas prácticos mediante ordenador
Estudo de casos Resolución individual ou en grupo de casos propostos polo profesorado
Proba práctica Exame da parte práctica da materia realizado mediante ordenador
Proba mixta Examen sobre os contidos da materia
Seminario Seminario sobre un tema da materia
Solución de problemas Resolución de problemas na aula
Sesión maxistral Clases de exposición dos conceptos teóricos da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
En horario de titorías, o alumnado poderá reunirse co profesorado para aclarar as dúbidas da materia, así como dos traballos tutelados propostos

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A13 A9 B2 B1 C8 C3 Asistencia e participación activa nas clases e seminarios 5
Traballos tutelados A9 B2 B3 B4 B8 B9 C2 C7 C9 Avaliación do traballo en grupo proposto polo profesorado 20
Estudo de casos A9 A3 B2 B3 B4 B8 B9 C2 C7 C8 Avaliación dos casos propostos polo profesorado para a súa resolución individual ou en grupo 10
Proba práctica A9 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 Exame sobre os contidos prácticos da materia 35
Proba mixta A3 A9 A13 B1 B2 B3 B5 B9 C2 C9 Exame sobre os contidos teóricos da materia 30
 
Observacións avaliación

Para poder aprobar a materia será necesario obter una nota mínima de 3 puntos sobre 10 nas proba mixta e práctica. En caso de non cumplirse este requisito, a calificación máxima non pasará de 4 puntos, aínda cando a media das diferentes activiades outorgue unha puntuación superior. 

O "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" comunicará ao inicio do curso a súa situación ao profesorado da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC" (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b). Para a súa avaliación non será necesaria a asistencia ás clases presenciais, pero si deberán entregar igualmente os casos e exercicios feitos na clase e a súa calificación será igual á do resto do alumnado.

Os devanditos criterios de avaliación aplicarán tanto á primeira como á segunda oportunidade de avaliación.

Con respecto á cualificación de 'Non presentado', só serán cualificados con Non Presentados as persoas que unicamente se presentaron a actividades que en conxunto supoñan menos do 20% da nota final.

O alumnado que libere unha parte da materia mediante unha proba mixta (parcial), só terá validez para o curso actual. Se un/ha alumno/a que ten liberada unha parte non consegue aprobar a materia no seu conxunto na primeira ou na segunda oportunidade, a súa cualificación final será 'Suspenso', e terá que repetir toda a materia nos seguintes cursos académicos.

O alumnado que o desexe poderá presentarse a subir nota no exame final da materia, previa notificación ao profesorado e autorización por parte deste.

Se houbese alumnado que queira presentarse á convocatoria adiantada de decembro, para superar esta materia aplicaránselle os mesmos criterios que na segunda oportunidade. 

Está prohibido acceder á aula na que se desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.


Fontes de información
Bibliografía básica Londrigan, Michael P. (2018). Fashion supply chain management. Bloomsbury Publishing Inc
Collier, D.A., Evans, J.R. (2017). OM: Operations and supply chain management. Boston: Centage Learning
Verma, Boyer (2010). Operations & Supply Chain Management. World class theory and practice.. Pearson
Heizer, J., Render, B. (2013). Operations Management. Pearson
Slack, Nigel; Chambers, Stuart; Johnston, Robert (2007). Operations Management. Pearson

O profesorado da materia proporcionará bibliografía específica para cada un dos temas.

Bibliografía complementaria Heizer, J., Render, B. (2015). Dirección de la producción y de operaciones. Decisiones estratégicas. Prentice Hall
Alessandra Vecchi (2017). Advanced Fashion Technology and Operations Management. Business Science Reference


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xestión da Cadea de Subministración de Moda I: Aprovisionamento/710G03005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Xestión da Cadea de Subministración de Moda III: Loxística e Transporte/710G03019

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", fomentarase, na medida do posible, que a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia sexa en formato virtual e/ou soporte informático, a través de Moodle e sen necesidade de imprimilos.

No caso de ser necesaria a entrega en papel seguiranse as seguintes pautas:

  1. Non se empregarán plásticos
  2. Realizaranse impresións a dobre cara
  3. Empregrase papel reciclado
  4. Evitarase a impresión de borradores


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías