Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Xestión da Cadea de Subministración de Moda II: Xestión de Operacións Código 710G03017
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Crespo Pereira, Diego
Correo electrónico
diego.crespo@udc.es
Profesorado
Crespo Pereira, Diego
Mato Santiso, Vanessa
Correo electrónico
diego.crespo@udc.es
vanessa.mato@udc.es
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos: No se modifican

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen: todas, pero todas pasan a no presenciales.
*Metodoloxías docentes que se modifican: ninguna

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
Por correo electrónico a los profesores
Mediante el equipo creado en TEAMS para la asignatura.

4. Modificacións na avaliación: no se modifican, exceptuando que el examen se hará por teams en caso de no poder ser realizado presencialmente.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: no se modifica la bibliografía. El alumno dispone de apuntes en TEAMS y de bibliografía ya suministrada en Internet.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Desenvolver destrezas para as relacións interpersoais e a interactuación con axentes do contorno e interno (clientes, provedores, medios, colaboradores...).
A9 Dominar o proceso loxístico dunha empresa de moda desde unha perspectiva global, abarcando desde o aprovisionamento ata o proceso produtivo e mais o transporte, con especial incidencia nos procesos principais propios da industria téxtil: selección de tecidos e materiais, padronaxe, confección etc....
A13 Coñecer o impacto da tecnoloxía nos distintos procesos da industria téxtil.
B1 Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os conceptos básicos da xestión de operacións A3
A9
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
C2
C7
C8
Saber resolver problemas relacionados coa xestión de operacións A9
A13
B1
B2
B3
B4
B8
B9
C3
C7
C9
Familiarización coas tecnoloxías empregadas para a xestión de operacións A3
A9
A13
B2
B3
B8
B9
C2
C3
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
Deseño de procesos e planficación da capacidade Introducción á estratexia de operacións. Productividade. Capacidade e utilización. Planificación da capacidade a longo prazo. Modelos de colas.
Métodos cuantitativos para a xestión de operacións Optimización lineal. Problemas non lineais. Solver. Metaheurística. Modelado e simulación.
Xestión de inventarios Conceptos principais. Tipos. Clasificación ABC.
Custes de inventario Custes de mantemento. Custes de pedido. Custes de oportunidade.
Modelos de inventario Métodos baseados na cantidade económica de pedido. Stocks de seguridade. Políticas de revisión continua e periódica. Métodos baseados no modelo 'Newsvendor'.
Xestión de proxectos Tarefas. Recursos. Custes.
Planificación Planificación dun solo servidor. Servidores paralelos. Flow line scheduling. Prioridades
Lean enterprise Just in Time. Lean manufacturing. Tipos de desperdicios. Métodos para evitar desperdicios. Metodoloxía 5S.
Xestión da calidade ISO 9001. Metodoloxía six-sigma.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A9 B2 B3 B4 B8 B9 C2 C7 C9 1 36 37
Prácticas a través de TIC A9 A13 B1 B3 B4 B8 B9 C3 C8 C9 12 28 40
Proba mixta A3 A9 A13 B1 B2 B3 B5 B9 C9 C2 1 19 20
Solución de problemas A9 B3 B4 B8 B9 C3 C7 C9 8 12 20
Sesión maxistral A9 A13 B1 B2 C3 C8 20 10 30
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Traballo a realizar en grupo a proposta do profesorado
Prácticas a través de TIC Resolución de problemas prácticos mediante software (Excel, ProjectLibre, Flexsim, QuantumXL)
Proba mixta Examen sobre os contidos da materia
Solución de problemas Resolución de problemas na aula
Sesión maxistral Clases de exposición dos conceptos teóricos da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
En horario de titorías, o alumnado poderá reunirse co profesorado para aclarar as dúbidas da materia, así como dos traballos tutelados propostos

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A9 B2 B3 B4 B8 B9 C2 C7 C9 Avaliación do traballo en grupo proposto polo profesorado 35
Prácticas a través de TIC A9 A13 B1 B3 B4 B8 B9 C3 C8 C9 Proba práctica usando o software visto na materia. 35
Proba mixta A3 A9 A13 B1 B2 B3 B5 B9 C9 C2 Exame sobre os contidos teóricos da materia 30
 
Observacións avaliación

O "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" comunicará ao inicio do curso a súa situación ao profesorado da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC" (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b). Para a súa avaliación non será necesaria a asistencia ás clases presenciais, pero si deberán entregar igualmente os casos e exercicios feitos na clase e a súa calificación será igual á do resto do alumnado.

Os devanditos criterios de avaliación aplicarán tanto á primeira como á segunda oportunidade de avaliación.

Con respecto á cualificación de 'Non presentado', só serán cualificados con Non Presentados as persoas que unicamente se presentaron a actividades que en conxunto supoñan menos do 20% da nota final.

O alumnado que libere unha parte da materia mediante unha proba mixta (parcial), só terá validez para o curso actual. Se un/ha alumno/a que ten liberada unha parte non consegue aprobar a materia no seu conxunto na primeira ou na segunda oportunidade, a súa cualificación final será 'Suspenso', e terá que repetir toda a materia nos seguintes cursos académicos.

O alumnado que o desexe poderá presentarse a subir nota no exame final da materia, previa notificación ao profesorado e autorización por parte deste.

Se houbese alumnado que queira presentarse á convocatoria adiantada de decembro, para superar esta materia aplicaránselle os mesmos criterios que na segunda oportunidade. 

Está prohibido acceder á aula na que se desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.


Fontes de información
Bibliografía básica Londrigan, Michael P. (2018). Fashion supply chain management. Bloomsbury Publishing Inc
Collier, D.A., Evans, J.R. (2017). OM: Operations and supply chain management. Boston: Centage Learning
Verma, Boyer (2010). Operations & Supply Chain Management. World class theory and practice.. Pearson
Heizer, J., Render, B. (2013). Operations Management. Pearson
Slack, Nigel; Chambers, Stuart; Johnston, Robert (2007). Operations Management. Pearson

O profesorado da materia proporcionará bibliografía específica para cada un dos temas.

Bibliografía complementaria Heizer, J., Render, B. (2015). Dirección de la producción y de operaciones. Decisiones estratégicas. Prentice Hall
Alessandra Vecchi (2017). Advanced Fashion Technology and Operations Management. Business Science Reference


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xestión da Cadea de Subministración de Moda I: Aprovisionamento/710G03005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Xestión da Cadea de Subministración de Moda III: Loxística e Transporte/710G03019

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", fomentarase, na medida do posible, que a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia sexa en formato virtual e/ou soporte informático, a través de Moodle e sen necesidade de imprimilos.

No caso de ser necesaria a entrega en papel seguiranse as seguintes pautas:

  1. Non se empregarán plásticos
  2. Realizaranse impresións a dobre cara
  3. Empregrase papel reciclado
  4. Evitarase a impresión de borradores


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías