Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Recursos Humanos e Habilidades de Xestión en Empresas de Moda Código 710G03020
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Profesorado
Alonso Seoane, Maria Jesus
Mato Santiso, Vanessa
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
vanessa.mato@udc.es
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Sen modificacións.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Se manteñen as metodoloxías: sesión maxistral; discusión dirixida; atención personalizada.

*Metodoloxías docentes que se modifican
O proxecto e partes prácticas poderían ser sustituidas por lecturas adicionais que poderán expoñerse á clase mediante vídeo subido a moodle ou en teams.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado.
E-mail: semanalmente, en días de clase. Para pedir aclaracións ou titorías.
Teams: para titorías.
Moodle: semanalmente, en días de clase. Para subir materiais.

4. Modificacións na avaliación
*Observacións de avaliación:
Manterase á mesa porcentaxxe de puntuación (50% para o exame de teoría e 50% para as prácticas que fose posible facer, ou a presentación das lecturas.)
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificacións na bibliografía

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Desenvolver destrezas para as relacións interpersoais e a interactuación con axentes do contorno e interno (clientes, provedores, medios, colaboradores...).
A5 Desenvolver as necesarias habilidades para a xeración de ideas creativas e innovadoras.
A12 Ter os coñecementos básicos de inglés necesarios para as relacións internacionais de negocio (acreditando nivel mínimo B1).
A14 Ter unha perspectiva clara do papel das persoas na organización, e coñecer as ferramentas de xestión de recursos humanos necesarias para conseguir delas a máxima implicación e rendemento.
A15 Coñecer e asumir a perspectiva ética e os valores imprescindibles en que debe descansar o mundo da moda e as súas empresas.
A16 Incorporar criterios de sostibilidade nos procesos de toma de decisión da empresa (e por extensión aos mercados de moda).
A19 Capacidade para a recollida, selección e análise de fluxos de información, integración destes nos sistemas e procesos de xestión da información da empresa, e aplicación á toma de decisións estratéxicas e operativas, sempre desde unha perspectiva ética.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativa en contornos interdisciplinares.
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
B10 Capacidade de comprensión da dimensión social e histórico-artística do deseño e a industria da moda, vehículo para a creatividade e a busca de solucións novas e efectivas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A3
A5
A12
A14
A15
A16
A19
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
B10
C1
C2
C5
C4
C7
C9

Contidos
Temas Subtemas
Introducción á xestión de RRHH Estratexias e funcións do Departamento de RRHH
Principais formas de xestionar RRHH hoxe
Xestión por competencias versus xestión por obxetivos (diferencias e ventaxas)
Clases de competencias: core competencias e competencias técnicas.
Perfil de competencias: construcción da herramienta e utilidades.
Análise de postos de traballo Cómo obter a información: Métodos de investigación
Utilidades do perfil en DpO e en DpC
Cómo presentar a información
Reclutamiento e Selección Vías
Métodos
Proceso
Planificación da carreira profesional Planificación e as suas ferramientas
Formación e desenrrolo
Promoción baseada en competencias e a sua avaliación
Xestión da motivación Liderado efectivo
Intelixencia emocional
Coaching e mentoring
Recompensa e salario Racionalización e diseño de salarios baseados na avaliación APT
Tipos de recompensa.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A14 A15 A16 21 0 21
Aprendizaxe colaborativa A19 B6 B8 B9 C7 5 10 15
Proba de ensaio C1 C2 4 0 4
Investigación (Proxecto de investigación) B2 B3 C9 8 32 40
Discusión dirixida B10 C4 C5 2 2 4
Presentación oral B4 2 2 4
Análise de fontes documentais B5 3 9 12
Proba de completar A12 5 0 5
Lecturas A3 A5 6 24 30
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación de conceptos e prácticas na clase
Aprendizaxe colaborativa Traballo en equipo
Elaboración de perfís de competencias
Proba de ensaio Examen da parte teórica con preguntas de desenvolvemento longo ou medio
Investigación (Proxecto de investigación) Análise de postos de traballo
Discusión dirixida Discusión acerca das lecturas e/ ou os traballos prácticos
Presentación oral Presentación pública á clase do seu traballo de campo e das ferramentas elaboradas pra xestionar as funcións de Recursos Humáns

Análise de fontes documentais Exercizos e estudos de casos
Proba de completar Exercizos de lingua inglésa específicos sobre RRHH.
A parte do speaking relacionase coa discusión dirixida.
Lecturas Lecturas recomendadas complementarias.

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Aprendizaxe colaborativa
Discusión dirixida
Descrición
Darase apoio a cada equipo de traballo para que sente as bases para traballar eficientemente canto antes.
Tamén se tutorizará a cada equipo individualmente no deseño dos seus traballos de campo e presentacións.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Investigación (Proxecto de investigación) B2 B3 C9 Diseño dun cuestionario ou entrevista para recoller información, traballo de campo e presentación do resultado para o seu uso.
Forma parte da mesma nota de prácticas (50%) da totalidade de entregables xunto coa aprendizaxe colaborativa e todos os aspectos avaliables.
25
Aprendizaxe colaborativa A19 B6 B8 B9 C7 Traballos prácticos feitos polo grupo: proxecto de análise de postos de traballo, elaboración de perfís de competencias, etc.
25
Proba de ensaio C1 C2 Proba de resposta media ou longa a desenvolver no exame 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Sandford, G (2011). Cambridge English for Human Resources. Cambridge Profesional English
Hay Group (). Core Competencies Projetc: Competency Dictionary. . Hay Group
Arengo, E (2019). Future of Fashion. Worker-Led Strategies for corporate accountability in the global apparel industry. International Labor Rights Forum
Lado, A. A., & Wilson, M. C (1994). Human Resource Systems and Sustained Competitive Advantage: A Competency-based Perspective.. Academy of Management Review, 19(4),
Dunford, B. B., Snell, S. A. & Wright, P. M (2001). Human resources and the resource based view of the firm . CAHRS Working Paper 01-03
Keeley, T.D. (2001). International Human Resource Management in Japanese Firms. Palgrave Mac Millan.
Kasahara, Tamiko (). Issues of IHRM in japanese multinational corporations: from a perspective of HRM system reform. IFEAMA SPSCP vol 2
Soleas, E. (2020). Leader strategies for motivating innovation in individuals: a systematic review. Journal of innovation and entrepreneurship, 9 (1)
Sumetzberger, W (2005). Managing human resources in a multinational context. Journal of European Industrial Training, Vol. 29 No. 8
Barney, J. B. & Wright, P. M. (1997). On becoming a strategic partner: The role of human resources in gaining competitive advantage. CAHRS Working Paper 97-09
Goleman, D. Boyatzis, R and McKee, A. (2004). Primal lidership: learning to lead with emotional intelligence. Harvard Bussiness school press
Preece, D. Iles, P. and Chuai Xin (2010). Talent management as a management fashion in HRD: Towards a research agenda.. Human Resource Developmen , Vol 13, No, 2
Marcus Adam (2018). The Role of Human Resources Management (HRM) for the implementation of Sustainable Product- Service System (PSS) – An análisis of Fashion Retailers. Sustainability, 10
Vuletich, C. (2011). We are disruptive: New practices for textile/ fashion designers in the supply chain. 10th European Academy of Design Conference - Crafting the future

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Dirección Estratéxica da Empresa de Moda/710G03030
Ética e Deontoloxía Profesional da Industria da Moda/710G03011
Márketing e Investigación de Mercados de Moda/710G03012
Fundamentos de Economía: Industria da Moda/710G03003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Taller 1: Plan de Empresa de Moda/710G03032
Internacionalización da Empresa de Moda/710G03025
Xestión Sustentable da Cadea de Valor da Moda/710G03018
Estratexias de Promoción en Moda I: Comunicación/710G03021

Materias que continúan o temario
Prácticas Externas/710G03037
Traballo Fin de Grao/710G03038

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías