Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Tecnoloxía: Tecidos e Materiais Código 710G03023
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Artiaga Diaz, Ramon Pedro
Correo electrónico
ramon.artiaga@udc.es
Profesorado
Artiaga Diaz, Ramon Pedro
López Beceiro, Jorge José
Correo electrónico
ramon.artiaga@udc.es
jorge.lopez.beceiro@udc.es
Web
Descrición xeral Materiais empregados na fabricación téxtil. Polímeros naturais sintéticos e naturais. Características físicas e mecánicas. Estruturas téxtiles. Métodos de fabricación. Aditivos. Tecnoloxías emerxentes.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos.

O contido non se modifica.

2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen

Sesión maxistral (a través de Teams)
Seminario (en liña)
Análise de fontes documentais (a través de Teams)
Traballos tutelados (tutelados a través de equipos ou correo electrónico)
Presentación oral (a través de Teams)
Proba mixta (en liña a través de Moodle ou Teams)

* Metodoloxías de ensino que cambian

Prácticas de laboratorio. Substitúese por sesións de análise de fontes documentais orientadas á práctica.

3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes.

- Correo electrónico: todos os días. Útil para realizar consultas, solicitar reunións virtuais para responder a preguntas e facer un seguimento do traballo supervisado.
- Microsoft Teams: titoría personalizada de estudantes e intercambio de documentación.
- Moodle: empregarase como depósito adicional a Teams da documentación proporcionada aos estudantes e como plataforma para a realización da proba mixta.

4. Modificacións na avaliación.

Análise das fontes documentais 10%.
- Entrega do resumo de análise de fontes documentais.
30% obras supervisadas.
- Entrega do informe do traballo supervisado asignado.
Presentación oral 30%.
-Exposición oral do traballo supervisado e resposta ás preguntas que se formulan.
Proba mixta 30%.
- Preguntas sobre todo o tratado no curso (incluído o traballo supervisado presentado polos estudantes).

* Observacións de avaliación: -

5. Modificacións da bibliografía ou webografía.

Sen modificacións

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 Dominar o proceso loxístico dunha empresa de moda desde unha perspectiva global, abarcando desde o aprovisionamento ata o proceso produtivo e mais o transporte, con especial incidencia nos procesos principais propios da industria téxtil: selección de tecidos e materiais, padronaxe, confección etc....
A13 Coñecer o impacto da tecnoloxía nos distintos procesos da industria téxtil.
A18 Coñecer as linguaxes plásticas e visuais no ámbito do deseño da industria da moda, para entender e interpretar as creacións artísticas de prendas de moda.
B1 Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Domina o proceso loxístico dunha empresa de moda desde unha perspectiva global, que vai dende o aprovisionamento ata o proceso de produción e o transporte, facendo especial fincapé nos principais procesos da industria téxtil: selección de tecidos e materiais, confección de patróns, roupa, etc. ... A9
B3
B5
B8
B9
C3
C9
Coñecer o impacto da tecnoloxía e como se aplica nos diferentes procesos da industria téxtil. A13
B1
B3
B5
C8
Coñecer e aplicar linguaxes plásticas e visuais no campo do deseño da industria da moda, para comprender e interpretar as creacións artísticas das prendas de moda A18
B1
B2
B4
C3

Contidos
Temas Subtemas
Elementos materiais para o deseño en moda Materiais e estruturas textiles
Tipos de materiais
Estruturas tecidas e non tecidas
Materiais utilizados na manufactura textil Polímeros sintéticos
Polímeros naturais
Peles naturais e sintéticas
Aditivos
Propiedades físicas e mecánicas
Métodos de fabricación Fibras
Tecidos e punto
Estruturas textiles non tecidas
Impresión 3D
Tratamentos do coiro
Peles sintéticas e outras estruturas utilizadas na industria da moda
Tecnoloxías actuais e emerxentes Tecidos intelixentes
Fabricación respetuosa co medio ambiente
Tratamentos superficiais para resistencia a sustancias diversas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A9 A13 A18 C8 12 36 48
Seminario A9 A13 A18 C8 2 6 8
Prácticas de laboratorio A9 A13 A18 B1 B3 B9 C3 3 12 15
Análise de fontes documentais A9 A13 A18 B1 B3 B9 C3 3 12 15
Traballos tutelados A9 A13 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B8 C3 C9 4 28 32
Presentación oral B1 B2 B3 B4 C3 C9 7 14 21
Proba mixta A9 A13 A18 B4 1 0 1
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral A clase maxistral tamén se coñece como "conferencia", "método expositivo" ou "clase maxistral". Esta última modalidade adoita reservarse a un tipo de lección especial dado por un profesor en ocasións especiais, cun contido que implica elaboración orixinal e baseado no uso case exclusivo da palabra como xeito de transmitir información á audiencia.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a preparación de documentos e as conclusións que todos os compoñentes do seminario teñen que chegar.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite aos estudantes aprender de xeito eficaz a través de actividades prácticas, como demostracións, exercicios, experimentos e investigación
Análise de fontes documentais Técnica metodolóxica que implica o uso de documentos audiovisuais e / ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes ou películas documentais, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática con actividades específicamente. deseñado para a súa análise. Pódese usar como introdución xeral a un tema, como instrumento para aplicar estudos de caso, para explicar procesos que non se poden observar directamente, para presentar situacións complexas ou como síntese de contido teórico ou práctico.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en contextos variados (académicos e profesionais). Preocúpase principalmente de aprender "como facer as cousas". É unha opción baseada na asunción por parte dos estudantes de responsabilidade sobre a súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe por parte do profesor-titor
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseados na exposición verbal a través dos cales alumnos e profesores interactúan de xeito ordenado, plantexando preguntas, aclarando e expoñendo temas, obras, conceptos, feitos ou principios de xeito dinámico.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo test estándar e preguntas tipo test obxectivas.
En canto a preguntas ensaísticas, recolla preguntas abertas. Ademais, como preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de elección múltiple, clasificación, resposta curta, discriminación, realización e / ou asociación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Presentación oral
Análise de fontes documentais
Traballos tutelados
Seminario
Descrición
Aclaración de dúbidas que xorden despois das sesións maxistrais e fundamentalmente explicacións, comentarios e resolución de dúbidas que se presenten durante o desenvolvemento das clases en xeral.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A9 A13 A18 B1 B3 B9 C3 Entrega do informe de prácticas 5
Presentación oral B1 B2 B3 B4 C3 C9 Exposición oral do traballo supervisado e resposta ás preguntas que se formulan 30
Proba mixta A9 A13 A18 B4 Inclúe preguntas sobre todo o tratado no curso (incluído o traballo supervisado presentado polos estudantes)
30
Análise de fontes documentais A9 A13 A18 B1 B3 B9 C3 Entrega do resumo de análise de fontes documentais 5
Traballos tutelados A9 A13 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B8 C3 C9 Entrega do informe de traballo supervisado asignado 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica
Notas e documentación proporcionada en clase ou a través de Moodle ou a plataforma Microsoft UDC.
Bibliografía complementaria Alexandr A. Berlin, DSc, Roman Joswik, PhD, and Nikolai I. Vatin, DSc (2016). ENGINEERING TEXTILES Research Methodologies, Concepts, and Modern Applications. CRC Press, Apple Academic Press, Inc
Radostina A. Angelova (2016). Textiles and Human Thermophysiological Comfort in the Indoor Environment. CRC Press
Kim Gandhi (2020). Woven Textiles. Principles, Technologies and Applications. Second Edition. Elsevier (Woodhead)


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías