Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Distribución Omnicanle de Moda Código 710G03024
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Crespo Pereira, Verónica
Correo electrónico
veronica.crespo@udc.es
Profesorado
Crespo Pereira, Verónica
Membiela Pollán, Matías Enrique
Correo electrónico
veronica.crespo@udc.es
matias.membiela@udc.es
Web http://humanidades.udc.es/estudos/gim
Descrición xeral As empresas deben analizar a súa posición no mercado, as relacións cos clientes e os recursos existentes para crear o mellor escenario posible que agrege valor ao negocio. Ofrecer unha experiencia omnicanal convincente é un requisito necesario para a supervivencia no negocio da moda. Os compradores de hoxe demandan novas formas de comprar. A maioría dos consumidores xa non pensan en termos de canles tradicionais como un proceso estanco, senón nas compras basadas en experiencias fluidas onde non existen límites entre os canais de compra. Esta asignatura está estructurada para proporcionar un coñecemento polédrico das experiencias omnicanal, así como para profundizar na implementación de estratexias de venta minorista en canles múltiples na industria da moda.

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Ser capaz, con base no coñecemento do contorno social, de deseñar e pór en marcha estratexias de márketing eficaces, que consideren especialmente as variables de comunicación e distribución: mensaxes, medios, canles, relación co cliente etc...
B1 Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B6 Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativa en contornos interdisciplinares.
B7 Capacidade para analizar tendencias (razoamento crítico).
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Apreciar a importancia da xestión do canle de marketing para o éxito das firmas de moda A8
B4
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
C7
C8
C9
Identificar as diferenzas entre as estratexias onmicanle e multicanle A8
B1
B7
B9
C3
C5
C8
Identificar e describir as tendencias que dan forma ao cambio de estratexias omnicanle no mercado da moda A8
B6
B7
C3
C5
C8
Diseñar estratexias omnicanle retallistas para a industria da moda A8
B2
B3
B4
B6
B7
B8
B9
C3
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
Parte I. Canles de distribución na industria da moda 1.1. Introducción á distribución comercial textil-moda
1.2. Marketing de canle único no campo da moda
1.3. Da estratexia de canle único á multicanle no campo da moda
1.4. Da estratexia multicanle á omnicanle no campo da moda
1.5. Canle de distribución comercial online e offline no campo da moda: formatos retallistas
Parte II. Estratexias da canle de distribución: aproximación omnicanle na industria da moda 2.1. Comportamento do consumidor no campo da moda e buyer persona profile
2.2. Explorando a extratexia omnicanle retallista no campo da moda
2.3. Integración do canle tradicional e dixital: mapa para a creación e implementación da estratexia omnicanle retallista no campo da moda (Customer journey map)
2.4. O novo papel da tenda física nas estratexias de retail offline e online.
Parte III. Aplicación das tácticas omnicanles na industria da moda 3.1. Plataformas e marketplace na industria de moda
3.2. Dixitalización da experiencia de compra na moda
3.3 Tecnoloxía para a tenda intelixente para o campo da moda

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A2 A7 B7 B10 C2 1 19 20
Presentación oral A8 B1 B2 B3 B4 B6 B8 C1 C3 C4 C7 C8 C9 2 8 10
Sesión maxistral A1 A2 B2 B10 C2 C5 21 20 41
Proba de resposta múltiple A1 A8 1 29 30
Obradoiro A5 B9 C3 C5 C7 C8 20 25 45
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Estudio de casos reais sobre estratexias onmicanle en firmas de moda
Presentación oral Os alumnos realizarán, de forma grupal, un traballo final que deberán presentar tanto oralmente como por escrito ó final do curso. A defensa oral do traballo, que terá a súa correspondente parte por escrito, realizarase na derradeira semana de clases e será evaluable.
Sesión maxistral Expondranse en clase os fundamentos teóricos da materia mediante o uso de apoio visual e audiovisual.
Proba de resposta múltiple Exame tipo test de resposta múltiple onde só unha opción é correcta. As respostas incorrectas penalizarán.
Obradoiro Nos obradoiros os alumnos recibirán instrucións por parte do docente para guiar o traballo práctico. Deberán elaborar, por grupos, un traballo final que será feito tanto na aula (sesión interactiva) coma fora dela (traballo autónomo) y evidenciarase por medio dun traballo escrito ó final do curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Sesión maxistral
Descrición
Si se presenta alguna dúbida relativa ó material explicado na clase, hai horas de tutoría a tal efecto. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase un horario específico de tutorías, compatible coa dedicación.

Doutra banda, os diferentes membros do grupo poderán consultar as dúbidas correspondientes ó desarrollo dos casos prácticos/lecturas que deberán presentar o expoñer en esta parte da materia.

ATENCIÓN Á DIVERSIDADE:

A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise a adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Humanidades

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A5 B9 C3 C5 C7 C8 Por grupos, os alumnos deberán presentar un traballo final. Este se desenvolverá tanto na clase práctica como fora de ela (traballoo autónomo). O traballo será presentado por escrito ó final do curso. Este deberá respetar os criterios de avaliación socializados na clase. O trabajo escrito supón un 40% da calificación final. Todos os miembros do grupo obterán a mesma puntaxe. Para superar o traballo práctico, débese acumular unha puntaxe igual ou superior a 2,5 puntos sobre 5, resultante da suma do traballo escrito (40%) e a súa su presentación oral (10%). 40
Presentación oral A8 B1 B2 B3 B4 B6 B8 C1 C3 C4 C7 C8 C9 Todos os membros do grupo deberán presentar oralmente o traballo final. Na parte oral, os alumnos deberán defender adecuadamente os principais puntos do traballo e demostrar coñecemento do tema, así como responder correctamente ás preguntas formuladas polo el docente no caso de habelas. A avaliación será conxunta no tocante ao contido da presentación e individual na parte oratoria. Ademáis, nesta parte da avaliación terase en conta a asistencia e participación na clase durante todo o curso cun máximo de 0,5 puntos.
A calificación máxima ponderará o 10% da calificación final.
10
Proba de resposta múltiple A1 A8 Proba individual de elección múltiple cunha soa resposta correcta. As respostas incorrectas penalizarán.
Tódolos materiais e contidos impartidos a tratados na aula, xa sea virtual como presencialmente, poderán formar parte das preguntas do exame. O exame, de carácter individual, deberá prepararse empregando todos os materiais na plataforma virtual, é dicir, non só facer uso das diapositivas senón tamén das lecturas, materiais audiovisuais e notas que se tomen na aula.
50
 
Observacións avaliación

Primeira oportunidade

Para aprobar a materia os alumnos deberán aprobar tanto o exame final coma o
traballo final cun mínimo de 2,5 sobre 5 para cada unha das partes mencionadas.
O mínimo para aprobar é de 5 puntos resultante da suma das dúas partes. 
No caso de suspender algunha das dúas partes, na acta reflexarase a nota da
parte suspensa avaliada aplicando unha escala de 0 a 10.

Segunda oportunidade

A parte suspensa na primeira convocatoria será repetida na segunda convocatoria.
Os criterios de avaliación para a segunda oportunidade serán os mesmos que a da
primera.

Convocatoria
adiantada

De acordó coa
normativa de condicións de avaliación da oportunidade adiantada, esta avaliarase
por medio dunha proba de reposta múltiple que supondrá o 100 % da calificación
final.

Calificación
de non presentado

Corresponde
ó alumno, cando sólo participe de actividades de avaliación que teñan unha
ponderación inferior ó 20% sobre a calificación final, con independencia da
calificación alcanzada.

Estudiantes
con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia

Os alumnos con "dispensa académica de exención de
asistencia" requeriráselle unha presentación oral (10% da puntaxe), un
traballo escrito final (40% da puntaxe) e un exame (40% da puntaxe). O
traballo práctico deberase traballar de forma autónoma. Para superar a
asignatura deberase acadar no exame final un mínimo de 2,5 puntos sobre 5, así
como na parte práctica (presentación oral e traballo escrito) un mínimo de 2,5
puntos sobre 5. O mínimo para pasar a materia é de 5 puntos. 

Otras pautas

Para o exame prohíbese a introdución de cualquera
dispositivo tecnolóxico na aula.
Calificarase cun suspenso (0) na materia na súa totalidade no caso de fraude en
probas e exámenes.


Fontes de información
Bibliografía básica Cabigiosu, A. (2020). Digitalization in the luxury fashion industry. Springer
Piotrowicz, W., Cuthbertson, R. (2019). Exploring omnichannel retailing . Oxford: Springer
Ozuem, W., Pattern,E., Azemi, Y. (2020). Harnessing omnichannel marketing strategies for fashion and luxury brands. Boca Ratón: Brown Walker Press/Universal Publishers
Ozuem, W., Pattern,E., Azemi, Y. (2020). Harnessing omnichannel marketing strategies for fashion and luxury brands. Boca Ratón: Brown Walker Press/Universal Publishers
Diserhan, T. (2020). Managing customer experiences in an omnichannel world. Business science reference
Palmatier, W., Sivadas, E., Stern, L.W. (2020). Marketing channel strategy: an onmichannel approach. New York: Routledge
Ramadan, S. (2017). Omnichannel marketing . CreateSpace Independent Publishing Platform

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Márketing e Investigación de Mercados de Moda/710G03012
Tendencias Globais en Moda: Transformación Dixital e Sustentabilidade/710G03008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías