Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Modelos e Técnicas de Simulación Empresarial: Xogo de Empresa Código 710G03026
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Mato Santiso, Vanessa
Correo electrónico
vanessa.mato@udc.es
Profesorado
Mato Santiso, Vanessa
Correo electrónico
vanessa.mato@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo principal deste curso é ensinar aos estudantes a resolver problemas xerais e globais relacionados coa dirección e xestión de empresas, así como a tomar decisións en equipo de forma creativa e innovadora. Para conseguilo, os estudantes, organizados en equipos de traballo, adoptarán o papel de xestores de empresas do sector téxtil / moda, que competirán nun ambiente simulado. Os equipos deben tomar decisións en aspectos como: estratexias, produtos, deseño, marca e posicionamento, políticas de prezos, canles, comunicación, contratación, custos, investimentos, financiamento, etc., e analizar os resultados dos mesmos, como resultado da interacción dos diferentes equipos.
Plan de continxencia 1. Modificacións dos contidos
Non se farán cambios

2. Metodoloxías
* Metodoloxías docentes que se manteñen
- Sesión maxistral (realizarase de forma virtual, preferiblemente a través de Teams)
- Sesións interactivas para o desenvolvemento e presentación dos avances do proxecto de simulación empresarial (realizaranse virtualmente, preferiblemente a través de Teams)
- Proba de respostas múltiples (realizarase de forma virtual, preferiblemente a través de Moodle)

* Metodoloxías docentes que se modifican
- O requisito de asistencia presencial elimínase da suspensión da actividade presencial

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Moodle: para consultar os materiais do curso, solicitar titorías e facer un seguimento do proxecto de simulación.
- Teams: sesións para titorías individuais ou en pequeno grupo

4. Modificacións na avaliación
Non se farán cambios

* Observacións de avaliación:
Mantéñense os mesmos que aparecen nesta guía, agás no cálculo da presenza

1. SITUACIÓNS:
Mantéñense os mesmos que aparecen na guía docente.

2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
Mantéñense os mesmos que aparecen na guía docente.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se farán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer os fundamentos básicos de xestión dunha empresa de téxtil/moda, tanto a nivel estratéxico como operativo e funcional.
A2 Coñecer os aspectos da contorna que inflúen na evolución do mundo da moda e as súas empresas, con especial incidencia no impacto das cuestións económicas e legais.
A3 Desenvolver destrezas para as relacións interpersoais e a interactuación con axentes do contorno e interno (clientes, provedores, medios, colaboradores...).
A5 Desenvolver as necesarias habilidades para a xeración de ideas creativas e innovadoras.
A8 Ser capaz, con base no coñecemento do contorno social, de deseñar e pór en marcha estratexias de márketing eficaces, que consideren especialmente as variables de comunicación e distribución: mensaxes, medios, canles, relación co cliente etc...
A9 Dominar o proceso loxístico dunha empresa de moda desde unha perspectiva global, abarcando desde o aprovisionamento ata o proceso produtivo e mais o transporte, con especial incidencia nos procesos principais propios da industria téxtil: selección de tecidos e materiais, padronaxe, confección etc....
A10 Ter os fundamentos económico-financeiros necesarios para coñecer o estado dunha empresa de moda e xestionala adecuadamente desde unha tripla perspectiva de liquidez, solvencia e rendibilidade.
A11 Ter unha perspectiva internacional do sector da moda e dominar ferramentas de planificación e xestión das estratexias de internacionalización posibles.
A13 Coñecer o impacto da tecnoloxía nos distintos procesos da industria téxtil.
A14 Ter unha perspectiva clara do papel das persoas na organización, e coñecer as ferramentas de xestión de recursos humanos necesarias para conseguir delas a máxima implicación e rendemento.
A15 Coñecer e asumir a perspectiva ética e os valores imprescindibles en que debe descansar o mundo da moda e as súas empresas.
A19 Capacidade para a recollida, selección e análise de fluxos de información, integración destes nos sistemas e procesos de xestión da información da empresa, e aplicación á toma de decisións estratéxicas e operativas, sempre desde unha perspectiva ética.
B1 Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativa en contornos interdisciplinares.
B7 Capacidade para analizar tendencias (razoamento crítico).
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Poñer en práctica os coñecementos teóricos e conceptuais adquiridos noutras materias relacionadas coa xestión da empresa (investimento, financiamento, recursos humanos, operacións, loxística, mercadotecnia e comunicación, desenvolvemento e comercialización de produtos, prezos, etc.). A1
A2
A3
A5
A8
A9
A10
A11
A13
A14
A15
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
Comprender a importancia de saber adaptarse e facer fronte a situacións imprevistas e situacións novas, achegándose aos contextos de información incompleta, incerteza, movementos estratéxicos entre competidores, posibles conflitos derivados do traballo en equipo, entre outros. A1
A2
A3
A5
A8
B1
B2
B7
B8
B9
C3
C4
C5
C7
Comprender a importancia de analizar, avaliar e seleccionar as estratexias máis axeitadas en todo momento, tendo en conta a situación cambiante da empresa de moda e o seu contorno (macro e micro). A5
A8
A14
A15
B3
B5
B7
B8
B9
C3
C4
C5
C7
Comprender a importancia de identificar axeitadamente as principais variables de decisión nas distintas áreas operativas da empresa de moda, así como as súas interrelacións. A1
A2
A3
A8
A10
A11
A14
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C3
C4
C5
C7
C9
Coñecer a importancia de realizar unha análise adecuada dos problemas, realizar un diagnóstico da situación, propor accións correctoras e detectar oportunidades de mellora na administración e xestión da empresa. A2
A3
A8
A13
A14
A15
B1
B2
B3
B7
C4
C7
C8
C9
Desenvolver habilidades como capacidade de xestión, traballo en equipo, pensamento crítico, adaptación ao cambio, capacidade para innovar, resolución de problemas, etc., fundamentais para a realidade do mundo empresarial. A3
A5
A8
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C6
C7
C9

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I: Toma de decisións estratéxicas e tácticas na empresa de moda Análise estratéxica na empresa de moda
Toma de decisións (produción, comercial, recursos humanos, financeiros, etc.).
Desenvolvemento de capacidades
Valoración de situacións
PARTE II: Introdución á simulación empresarial no sector da moda Características do contorno
Análise da información
Avaliación de alternativas
Selección e implementación de estratexias
PARTE III: Desenvolvemento e etapas dunha simulación empresarial no sector da moda Executar e desenvolver unha simulación empresarial
Análise dos resultados obtidos na simulación empresarial
Establecemento de accións correctoras
Facer un informe final

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A2 A3 A5 A8 B1 B2 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C6 10 30 40
Traballos tutelados A1 A2 A3 A5 A8 A9 A10 A11 A19 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C5 C9 20 40 60
Proba de resposta múltiple A8 C1 C2 2 10 12
Presentación oral A5 B1 B2 B3 B4 B5 B9 C1 C2 7 13 20
Sesión maxistral A1 A13 A14 A15 B2 B3 B4 B5 B6 B8 C4 C7 C8 5 10 15
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Esta metodoloxía baséase no traballo en pequenos grupos, onde estudantes con diferentes niveis de habilidade usan unha variedade de actividades de aprendizaxe para mellorar a comprensión dun tema.
Traballos tutelados Os estudantes traballarán en equipo e deberán tomar decisións sobre aspectos como: estratexias, produtos, deseño, marca e posicionamento, políticas de prezos, canles, comunicación, contratación, custos, investimentos, financiamento, etc., e analizar os resultados das mesmas, froito da interacción dos diferentes equipos.
Proba de resposta múltiple Os estudantes participarán en titorías presenciais onde recibirán atención personalizada para a súa preparación, que requirirá traballo tutelado na aula e traballo autónomo fóra dela.
A presentación das distintas fases da simulación empresarial será presencial e plenaria.
Presentación oral Proba tipo test de resposta múltiple onde só unha opción é correcta e as respostas incorrectas penalizan.
Sesión maxistral Os equipos de estudantes farán presentacións sobre as decisións estratéxicas tomadas na simulación empresarial.
Na aula explicaranse as bases teóricas e conceptuais necesarias para realizar unha simulación empresarial no sector da moda.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Axudar aos alumnos no tratamento e resolución de problemas, na preparación dos traballos supervisados e na presentación oral, tanto na aula en persoa como mediante titorías síncronas realizadas virtualmente a través da plataforma Teams (tanto no caso de estudantes matriculados en réxime de dedicación a xornada completa, como no caso de estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica). Os estudantes con exención académica terán que realizar o traballo supervisado cun equipo, pero a súa presenza na aula non se controlará, agás cando o equipo faga a presentación final do traballo. A presentación do traballo pode ser presencial ou virtual (a través de Teams).

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A5 A8 A9 A10 A11 A19 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C5 C9 A calificación obtida no traballo tutelado en equipo pesará o 30% da nota final, tendo en conta a natureza eminentemente práctica da materia. Teranse en conta as seguintes variables:
- Os resultados acadados na simulación empresarial da empresa de moda, en cada unha das sesións de toma de decisións.
- A participación activa de todos os membros do equipo.
- A presenza na aula é obrigatoria para as sesións interactivas (excepto por causa xustificada), polo tanto, levarase a cabo un control de asistencia.

Todos os membros de cada equipo obterán a mesma calificación para os resultados obtidos na simulación empresarial (debe haber consenso nas decisións tomadas no equipo). Pero a asistencia avaliarase individualmente (os membros do mesmo equipo poden obter unha nota diferente para a asistencia ás aulas).
30
Proba de resposta múltiple A8 C1 C2 Haberá un exame tipo test de resposta múltiple (presencial ou virtual administrada a través de Moodle), onde só unha opción é correcta. As respostas incorrectas penalizan un tercio do valor das correctas.

Para aprobar a materia é estritamente necesario aprobar o exame (é dicir, obter unha nota igual ou superior a 5, nunha escala de 0-10).
50
Presentación oral A5 B1 B2 B3 B4 B5 B9 C1 C2 Todos os equipos deben facer unha exposición oral ao final do curso para expoñer as decisións estratéxicas que tomaron e implementaron no traballo de simulación empresarial. A asistencia é obrigatoria para todos os membros do equipo e representará un máximo do 20% da nota final.

Se un estudiante non realiza a presentación oral, non poderá aprobar a materia.
20
 
Observacións avaliación

O control da asistencia dos alumnos ás sesións interactivas presenciais pódese levar a cabo aleatoriamente.

Os criterios de avaliación aplicaranse tanto á primeira como á segunda oportunidade, incluíndo estudantes Erasmus e de intercambio. A "exención académica da exención de asistencia" terá as seguintes ponderacións: o 30% procederá da realización do traballo en equipo supervisado (resultados acadados, pero sen contar a asistencia á aula), o 20% procederá da exposición oral e o 50 % procederá do exame.

As cualificacións obtidas polos alumnos na avaliación continua como resultado do traballo supervisado realizado en equipo e a presentación oral (ata o 50%) só serán válidas durante o curso académico en cuestión.

Está prohibido o acceso ás salas de exames con calquera dispositivo de transmisión e / ou almacenamento de datos (teléfonos móbiles, reloxos intelixentes, etc.).


Fontes de información
Bibliografía básica

Thompson, A.A., Stappenbeck, G.J. y Reidenbach, M.A. (2020): The business strategy game. Competing in a global Marketplace (Players Guide). Editorial McGraw-Hill Education.

Estallo, M. D. L. A. G., & De la Fuente, F. G. (2013). Cómo crear y hacer funcionar una empresa. Esic Editorial.

Graeml, F. R., Graciá, V. B., & Yiannaki, S. M. (2010). La integración de diferentes campos del conocimiento en juegos de simulación empresarial. REDU. Revista de Docencia Universitaria, 8(2), 29.

Chamorro Mera, A., Gracia Gallego, J. M., & Miranda González, F. J. (2015). Los simuladores de empresa como instrumentos docentes: un análisis de su aplicación en el ámbito de la dirección de marketing. REDU. Revista de Docencia Universitaria, 13(3), 54-72.

Urda, B. S., Hernández, Y. B., de Pablo López, I., & Borrajo, F. (2010). Innovación en docencia virtual: los simuladores de gestión empresarial. RELADA-Revista Electrónica de ADA-Madrid, 4(2).

Regaliza, J. C. P., Gual, J. C., & Val, P. A. (2016). Simulación como herramienta de ayuda para la toma de decisiones empresariales. Un caso práctico. Revista de Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa, 21, 188-204.

Bibliografía complementaria

Navas López, J.E. y GuerrasMartín, L.A. (2012): Fundamentos de dirección estratégica de la empresa, Ed.Civitas–Thomson Reuters; Madrid.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xestión da Cadea de Subministración de Moda I: Aprovisionamento/710G03005
Xestión da Cadea de Subministración de Moda II: Xestión de Operacións/710G03017
Márketing e Investigación de Mercados de Moda/710G03012
Xestión Contable e Financeira na Empresa de Moda/710G03015
Fundamentos de Economía: Industria da Moda/710G03003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Internacionalización da Empresa de Moda/710G03025
Xestión da Cadea de Subministración de Moda III: Loxística e Transporte/710G03019
Recursos Humanos e Habilidades de Xestión en Empresas de Moda/710G03020

Materias que continúan o temario
Dirección Estratéxica da Empresa de Moda/710G03030
Taller 1: Plan de Empresa de Moda/710G03032

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías