Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Taller 5: Xestión de Tendencias e Coleccións Código 710G03036
Titulación
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Rey García, Marta
Correo electrónico
marta.reyg@udc.es
Profesorado
Rey García, Marta
Correo electrónico
marta.reyg@udc.es
Web http://http://gradoindustrialmoda.udc.gal/
Descrición xeral No Obradoior de Xestión de coleccións e Tendencias de Moda, o estudante traballará nas fases iniciais da creación dunha colección de moda. A partir da busca e interpretación de tendencias, pasando pola creación de moodboards, cores, harmonías, conceptualización e deseño de pezas específicas, o alumnado traballará na identificación, busca e transformación de tendencias, conceptos e ideas para obter como produto final unha colección de prendas definidas e cohesionadas.
A orientación práctica do obradoiro significa unha metodoloxía didáctica dinámica baseada, en gran medida, no traballo en equipo, de xeito que cada grupo debe preparar unha colección cápsula (en formato de esquema e fichas técnicas) e facer unha presentación final onde se explicará o proceso, desde a orixe da colección (inspiración, tendencias) ata o propósito, detalle e características das pezas.

DOCENTE: MERITXELL VILALTA REDÓ. Licenciada en Deseño Téxtil pola ESDI, iniciou a súa carreira profesional na Cooperativa Textil Teixidors, S.C.C.L, traballando un tempo despois no Grupo Inditex (Zara), onde desenvolveu a maior parte da súa carreira. En Inditex, traballou como deseñadora para o departamento de mallas de Zara Man, na oficina de Compras de Shanghai (onde se encargou do abastecemento, xestión da calidade e seguimento da produción de Zara Man) e, de volta en Arteixo, asumiu o departamento de Calidade Transversal de Zara Man, rematando a súa etapa en Inditex no departamento de Sostibilidade Corporativa. Actualmente é formadora en varias escolas de deseño.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Coñecer os aspectos da contorna que inflúen na evolución do mundo da moda e as súas empresas, con especial incidencia no impacto das cuestións económicas e legais.
A4 Dominar os fundamentos do deseño en xeral e do deseño da moda en particular, e enmarcalos no seu contexto histórico particular e xeral.
A5 Desenvolver as necesarias habilidades para a xeración de ideas creativas e innovadoras.
A6 Coñecer e manexar as ferramentas necesarias para a realización, conceptualización e lanzamento de coleccións.
A7 Coñecer a realidade e os condicionantes sociais que inflúen no mundo da moda, con perspectiva de evolución histórica.
A8 Ser capaz, con base no coñecemento do contorno social, de deseñar e pór en marcha estratexias de márketing eficaces, que consideren especialmente as variables de comunicación e distribución: mensaxes, medios, canles, relación co cliente etc...
A19 Capacidade para a recollida, selección e análise de fluxos de información, integración destes nos sistemas e procesos de xestión da información da empresa, e aplicación á toma de decisións estratéxicas e operativas, sempre desde unha perspectiva ética.
B1 Que o estudantado demostrase posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 Que o estudantado desenvolvera aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativa en contornos interdisciplinares.
B7 Capacidade para analizar tendencias (razoamento crítico).
B8 Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos e operacións.
B9 Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer o proceso de concepción, deseño, fabricación, comunicación e lanzamento de coleccións de moda que anticipan e / ou crean tendencias no sector / mercado. A2
A4
A5
A6
A7
A8
A19
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
C5
C7
C8
C9
Coñecer as técnicas e ferramentas que o permitirán os alumnos analizan e anticipan os cambios nos estilos de vida e preferencias de consumidores, para que poidan identificar as tendencias actuais e emerxentes e incluso converterse en creadores de tendencias. A2
A4
A5
A6
A7
A8
A19
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
C5
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
1. Creatividade, innovación, tendencias e Design&Visual Thinking. - Conceptos de creatividade e innovación centrados na creación de coleccións de moda.

- Introdución aos principios do Design Thinking como guía e soporte durante as diferentes etapas do proceso de creación dunha colección.

Punto de partida- : enfoque para comezar a recollida, análise de situación e contexto, definición de necesidades e obxectivos, programación de proxectos.
2. Introdución á análise de tendencias e coolhunting na industria da moda. - Que é Coolhunting: de onde vimos e onde estamos.

- Innovación, grupos obxectivo, trazabilidade, estilo de rúa e puntos urbanos de moda.

- Tendencias e contexto. Tipos de tendencias.

- Obxectivo da busca de Tendencias: recursos, fontes e ferramentas.
3. Design Thinking e Coolhunting. - Pensamento centrado no usuario. A empatía como ferramenta básica para a innovación.

- O moodboard: obxectivos, para que serve, quen traballará con el, cando se usará.

- Cómo transferir Tendencias a Moodboard.

- Tipos de Moodboard; representar e explicar ideas sobre diferentes aspectos (atmosfera, cor, materiais, texturas, siluetas, etc.)
4. Metodoloxías de análise de tendencias. - Detectar, identificar e analizar Tendencias.

- Deseño, redacción e presentación dun informe Coolhunting.

- Estruturación de ideas e información para a presentación de propostas iniciais de coleccións segundo a análise de tendencias realizadas.
5. Ferramentas de Coolhunting. - Selección de recursos de inspiración: onde buscar fontes e ferramentas inspiradoras para o traballo creativo.

- Fontes, contornos e experiencias especializadas.

- Recursos offline e online.

- Ferramentas sociais: influencers e xestión de contidos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais B1 C5 C7 C9 7 0 7
Sesión maxistral A2 A4 A5 A6 A7 A8 A19 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C8 25 25 50
Proba obxectiva B4 B7 B8 B9 3 25 28
Traballos tutelados A2 A4 A5 A6 A7 A8 A19 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C7 C8 C9 10 40 50
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Sesións de coordinación, presentación de profesionais e establecemento da planificación da materia (horarios, contidos, prácticas, etc.).
Sesión maxistral Os contidos do programa teórico da asignatura introdúcense nunha conferencia formal, a través de medios audiovisuais. As diapositivas non se entregarán aos alumnos. O profesor supervisará a asistencia ás conferencias; A asistencia regular é un requisito no procedemento de avaliación.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode combinar distintos tipos de preguntas: de resposta múltiple con erros penalizadores (formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta con varias opcións ou alternativas de resposta das que só unha de las é válida), de ensaio (preguntas de certa amplitude por escrito nas que se valora que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.). Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Traballos tutelados Traballos individuais e en grupo, onde se poñen en práctica e aplican os coñecementos teóricos adquiridos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Actividades iniciais
Proba obxectiva
Descrición
Os estudantes poderán facer calquera pregunta mentres traballan nos estudos de caso ou nas lecturas que deben presentar. Tamén poden facer preguntas sobre temas explicados na clase. Os docentes e o profesor coordiandor teñen asignadas dispoñibilidades para realizar tutorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A2 A4 A5 A6 A7 A8 A19 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C8 ASISTENCIA e PARTICIPACIÓN: 10% da nota final.
A participación e asistencia ás clases maxistrais, así como ás clases prácticas, representarán o 10% da nota final.
10
Traballos tutelados A2 A4 A5 A6 A7 A8 A19 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C7 C8 C9 Realización, entrega e presentación de traballos e proxectos onde se aplican contidos e aprendizaxes adquiridos. Os criterios de avaliación inclúen a comprobación da inclusión e aplicación da parte teórica, a calidade e a claridade dos traballos e a súa presentación.
No caso de esixencia de exposición oral, valorarase a claridade, a calidade, a creatividade e suxección ao tempo da presentación, así como a defensa ante as preguntas que se realizan.
50% da notal final.
60
Proba obxectiva B4 B7 B8 B9 40% da nota final. Proba obxectiva individual. No caso dunha proba de opción múltiple, cada resposta incorrecta podería reducir a puntuación final. 30
 
Observacións avaliación

Avaliación 1ª
Oportunidade.

No desenvolvemento da
parte práctica (traballos en equipo / proxectos) (60% da nota final) avaliarase:
aplicación das bases teóricas, calidade de presentación, precisión e claridade
de exposición e calidade das respostas, fontes primarias e secundarias utilizadas
e revisión bibliográfica.

Para a avaliación da
parte teórica empregarase o exame (30% da nota final), combinando o modelo de
tipo test (opción múltiple, onde os erros poden reducir a nota) con preguntas
de desenvolvemento.

Dedicación a tempo
parcial e exención académica (exención de asistencia)
: non se
contempla esta posibilidade. O taller é presencial, polo que a asistencia é
obrigatoria.

O proceso de
avaliación da 2ª oportunidade esixe a entrega dun proxecto final
individualizado (60% de nota final) e a realización dunha proba obxectiva (40% de nota final) que combina preguntas
tipo test e de desenvolvemento.

En caso de
convocatoria extraordinaria, esixe a entrega dun proxecto final individualizado (60% de nota final) e a realización dunha proba obxectiva (40% de nota final) que combina preguntas tipo test e de desenvolvemento.

Considerase “Non presentado” (NP) ao estudante que, estando matriculado, non teña participado
nas distintas actividades de avaliación (continua/práctica  e/ou exame/proba) que se estableza para o ano
académico.

PLAXIO / COPIA. A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará
directamente a cualificación de suspenso (0) na materia na convocatoria
correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as
actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.

A asistencia a
todas as sesións do obradoiro é obrigatoria. Requirirase un mínimo de
asistencia do 90% das horas impartidas. Este requisito será condición necesaria
para superala materia.


Fontes de información
Bibliografía básica
Harriet Posner. Marketing de moda. 2a edición. Barcelona: Editorial Gustavo Gili, SL, 2016

Alison Gwilt. Moda Sostenible. Barcelona: Editorial Gustavo Gili, SL, 2014.
Bibliografía complementaria

Fashionary International LtdFashionary. Fashionpedia, the visual dictionary of fashion design. Hong Kong, 2017.

Toby Meadows. How to set up & run a Fashion Label. London: Laurence King Publishing, 2009.

WEBs

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xestión Sustentable da Cadea de Valor da Moda/710G03018
Márketing e Investigación de Mercados de Moda/710G03012
Fundamentos de Deseño Artístico da Moda/710G03002

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Xestión da Innovación Industrial en Moda/710G03029
Dirección Estratéxica da Empresa de Moda/710G03030

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías