Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Organización e Xestión do Coñecemento Código 710G04003
Titulación
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Ruiz Astiz, Javier
Correo electrónico
j.ruiz.astiz@udc.es
Profesorado
Ruiz Astiz, Javier
Correo electrónico
j.ruiz.astiz@udc.es
Web http://http://pdi.udc.es/es/File/Pdi/PB79E
Descrición xeral Esta materia tiene como objetivos específicos
Conocer y dominar los fundamentos de la gestión del conocimiento.
Distinguir la diferencias entre gestión documental de información y de conocimientos.
Identificar los rasgos y fundamentos de la organización del conocimiento.
Analizar los factores que intervienen en la organización y gestión del conocimiento

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional
A3 CE3 - Coñecer a realidade e os condicionantes sociais que inflúen na xestión da información
A7 CE7 - Planificar e deseñar un sistema de xestión da información, incluíndo os fluxos de información, tanto nun contexto institucional como empresarial
B1 CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
B5 CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo
B6 CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa
B7 CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico
B8 CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións
B9 CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións
B10 CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional
B11 CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC
C3 CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero
C6 CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible
C7 CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer y dominar los fundamentos de la gestión del conocimiento. Distinguir la diferencias entre gestión documental de información y de conocimientos. Identificar los rasgos y fundamentos de la organización del conocimiento. Analizar los factores que intervienen en la organización y gestión del conocimiento A1
A3
A7
B2
B4
B5
B6
Aplicar los conocimientos al entorno B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
Mantener una actitud universitaria comprometida con la sociedad C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Unidad I. Fundamentos 1.1. Conocimiento, Información y documento. 1.2. El proceso de generación del conocimiento. 1.3. Conceptos organización del conocimiento y gestión del conocimiento. 1.4 Evaluació histórica.
Unidad II. La gestión del conocimiento 2.1. Gestión del conocimiento y gestión de la información. 2.2. La gestión del conocimiento en las organiziones. 2.3. Herramientas para la gestión del conocimiento. 2.4. El aspecto humano.
Unidad III. La organización del conocimiento 3.1. Los sistemas clásicos de organización del conocimiento. 3.2. Nuevas formas de organización del conocimiento en el entorno digital. 3.3. Las medios de organización del conocimiento. 3.4. La organización del conocimiento de recursos de información digital.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A7 B1 21 20 41
Prácticas a través de TIC B2 B3 B11 21 0 21
Lecturas A1 A7 B1 B4 B5 B6 20 20 40
Proba obxectiva A1 B1 B2 B3 B4 B9 2 0 2
Traballos tutelados B7 B8 B9 B10 C3 C6 C7 20 22 42
Actividades iniciais A1 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Se explican los contenidos teóricos, las bases y fundamentos de la materia
Prácticas a través de TIC Se realiza prácticas en clases mediante el uso de ordenadores e Internet para el manejo de fuentes de información, búsqueda documental, etc.
Lecturas Lecturas sobre la materia impartida para profundizar en diversos aspectos.
Proba obxectiva Método de evaluación de los conocimientos adquiridos por los alumnos. Habrá una prueba final en la que el alumnado será evaluado sobre 5, siendo preciso aprobar el examen para superar la materia.
Traballos tutelados El trabajo será individual y se elaborarán de acuerdo con las pautas formales y de contenido proporcionadas en clase. Las pautas estarán en Moodle para que el alumnado pueda seguirlas fácilmente.
Actividades iniciais Actividad que sirve como introducción a la disciplina De carácter práctico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
La atención personalizada es necesaria para aclarar dudas que se prevén serán más signifcativas en metodologías novedosas para estudiantes de primer curso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B7 B8 B9 B10 C3 C6 C7 Computará la adecuación a las pautas marcadas (contenido y presentación), la aplicación de los conocimientos adquiridos, la coherencia entre la propuesta y su desarrollo, las iniciativas, la resolución de problemas, fuentes y bibliografía utilizada.
20
Lecturas A1 A7 B1 B4 B5 B6 Se evaluará la entrega en la fecha establecida, la capacidad de síntesis del alumnado y su reflexión personal. 10
Prácticas a través de TIC B2 B3 B11 Se realizarán actividades que utilizarán las TICs, siendo imprescindible la asistencia a clase. 20
Proba obxectiva A1 B1 B2 B3 B4 B9 Se valorará la adecuación de las respuestas a las preguntas planteadas, los conocimientos, la ausencia de errores, la aportación personal, así como la claridad, síntesis y orden en la exposición. Se necesita aprobar el examen para que el resto de metodologías hagan media. 50
 
Observacións avaliación

Los estudiantes que no puedan asistir a clases de forma regular o bien tengan matrícula parcial deberán contactar con el docente para acordar el modo de evaluación de las prácticas, lecturas y trabajo tutelado.

Fontes de información
Bibliografía básica

Ackoff, R. L. (1989). From data to wisdom. Journal of applied systems analysis, 16(1), 3-9.

Al-Hawamdeh, S. (2002). Knowledge management: re-thinking information management and facing the challenge of managing tacit knowledge. Information research, 8(1), paper no. 143.http://InformationR.net/ir/8-1/paper143.html Accessed 15 May 2018.

Bates, M.J. (2005). Information and knowledge: an evolutionary framework for information science. Information Research, 10(4), paper 239. Available at http://InformationR.net/ir/10-4/paper239.htmlAccessed 15 May 2018.

Bouthillier, F., & Shearer, K. (2002). Understanding knowledge management and information management: the need for an empirical perspective. Information research, 8(1), 8-1. Available at:http://InformationR.net/ir/8-1/paper141.html Accessed 13 August 2018.

Davenport, T. H., & Marchand, D. (1999). Is KM just good information management? The Financial Times Mastering Series: Mastering Information Management, 2-3.

Prabha Singh, S. (2007). What are we managing–knowledge or information?. Vine, 37(2), 169-179.

Risso, V. G. (2012). Aproximación teórica a la relación entre los términos gestión documental, gestión de información y gestión del conocimiento. Revista Española de Documentación Científica,35(4), 531.

Rowley, J. (2007). The wisdom hierarchy: representations of the DIKW hierarchy. Journal of information science, 33(2), 163-180.

Schlögl, C. (2005). Information and knowledge management: dimensions and approaches. Information Research, 10(4) paper 235. http://InformationR.net/ir/10-4/paper235.html Accessed 15 May 2018.

?wigo?, M. (2013). Personal knowledge and information management–conception and exemplification. Journal of Information Science, 39(6), 832-845.

Bibliografía complementaria

La bibliografía complementaria se facilitará durante el curso para la preparación de las diferentes actividades.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Deseño e Xestión de Sitios Web/710G04028

Observacións

Los estudiantes Erasmus o de movilidad internacional deberán ponerse en contacto con la docente en la primera semana de clases del segundo cuatrimestre,



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías