Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A3 |
CE3 - Coñecer a realidade e os condicionantes sociais que inflúen na xestión da información |
A7 |
CE7 - Planificar e deseñar un sistema de xestión da información, incluíndo os fluxos de información, tanto nun contexto institucional como empresarial |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
B7 |
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
B8 |
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
B9 |
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
B10 |
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
B11 |
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C6 |
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
C7 |
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecemento dos fundamentos teóricos e metodolóxicos para a organización e xestión do coñecemento. |
A1
|
B6 B7 B9 B10
|
C6 C7
|
Coñecemento de instrumentos e ferramentas para a organización e xestión de coñecemento |
A7
|
B3 B8
|
|
Coñecemento e aplicación de técnicas e estratexias para a organización e xestión do coñecemento en organizacións e sistemas de información
|
A3
|
B2 B4 B5 B11
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución á organización do coñecemento |
1.1. A sociedade do coñecemento e a xestión da información
1.2. Modelos e estratexias para a organización e xestión do coñecemento.
1.3.Fundamentos e teorías da ciencia epistemolóxica.
1.4.A abstracción da realidade: modelos conceptuais e representación do coñecemento. |
Tema 2. Ontoloxías e taxonomías |
2.1. Ontoloxías: elementos constitutivos e formalización.
2.2. Introdución a Protege
2.3. Taxonomías
2.4. Folksonomías e etiquetaxe social |
Tema 3. Normas e instrumentos para a estandarización de dominios de coñecemento |
3.1. Introdución ás linguas, estándares e ferramentas para a modelaxe do coñecemento e creación e validación de ontoloxías.
3.2. O modelo FRBR
3.3. O modelo de datos SKOS |
Tema 4. Xestión do coñecemento. |
4.1. Introdución á xestión do coñecemento e á intelixencia competitiva.
4.2. Modelos e estratexias para a xestión do coñecemento.
4.3 creación e implementación de procesos para a xestión do coñecemento nas corporacións. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A7 B1 |
21 |
20 |
41 |
Prácticas a través de TIC |
B2 B3 B11 |
21 |
0 |
21 |
Proba obxectiva |
A1 B2 B3 B4 B9 |
3 |
0 |
3 |
Estudo de casos |
B5 B6 |
20 |
10 |
30 |
Portafolios do alumno |
B7 |
11 |
0 |
11 |
Traballos tutelados |
B7 B8 B9 B10 C3 C6 C7 |
20 |
22 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais necesarias celebraranse para a exposición dos contidos teóricos que compoñen o contido da materia, así como de todas as cuestións teórico-prácticas necesarias para o desenvolvemento e resolución dos estudos de caso propostos. |
Prácticas a través de TIC |
Desenvolveranse unha serie de prácticas dirixidas a coñecer e xestionar software e ferramentas para a creación, formalización e validación de ontoloxías e modelos conceptuais. |
Proba obxectiva |
Haberá unha proba obxectiva de carácter teórico-práctico dirixida a verificar o nivel de consecución da materia por parte do alumnado que levará ao debate e á reflexión crítica desta na clase unha vez feito isto. A participación neste debate conxunto constituirá un elemento máis para a avaliación e cualificación do desempeño nesta área. |
Estudo de casos |
Os estudantes enfrontaranse ao estudo e resolución de casos prácticos relacionados coa abstracción e representación de coñecementos asociados a certo dominio e o deseño experimental dos elementos constitutivos dun proxecto de ontoloxía asociado. |
Portafolios do alumno |
Os alumnos serán os encargados de facer e manter o rexistro documental das preguntas prácticas desenvolvidas na materia, incorporando as reflexións críticas suscitadas na súa realización e posterior debate na clase. Así mesmo, elaborarase un dossier que inclúa a análise crítica dos textos e materiais propostos polo profesor. |
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo tutelado nun grupo que implicará investigación sobre un tema relacionado co tema, escollido entre unha serie delas proposta polo profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Manterase un contacto permanente cos estudantes a través das titorías pertinentes (presenciais ou virtuais) que sexan necesarias para resolver, ampliar ou discutir calquera cuestión relacionada co desenvolvemento óptimo do proceso de ensino / aprendizaxe, deixando ao profesor a disposición do estudante. especifique estes tutoriales mediante comunicación por correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
B5 B6 |
Avaliación do desenvolvemento e resolución dos casos propostos na materia. Considerarase especialmente o compoñente crítico-reflexivo e o grao de innovación proposto polo estudante na resolución dos problemas plantexados. |
30 |
Traballos tutelados |
B7 B8 B9 B10 C3 C6 C7 |
Calculará a adaptación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, as fontes e a bibliografía empregada. |
20 |
Prácticas a través de TIC |
B2 B3 B11 |
Computarase a asistencia ás prácticas e o grao de competencia adquirido nas tarefas. |
10 |
Proba obxectiva |
A1 B2 B3 B4 B9 |
Avaliarase o grao de coñecemento teórico e crítico acadado polos estudantes en relación coa materia. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Los estudiantes que no puedan asistir a clases de forma regular o bien tengan matrícula parcial deberán contactar con el docente para acordar el modo de evaluación de las prácticas, lecturas y trabajo tutelado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Ackoff, R. L. (1989). From data to wisdom. Journal of applied systems analysis, 16(1), 3-9. Al-Hawamdeh, S. (2002). Knowledge management: re-thinking information management and facing the challenge of managing tacit knowledge. Information research, 8(1), paper no. 143.http://InformationR.net/ir/8-1/paper143.html Accessed 15 May 2018. Bates, M.J. (2005). Information and knowledge: an evolutionary framework for information science. Information Research, 10(4), paper 239. Available at http://InformationR.net/ir/10-4/paper239.htmlAccessed 15 May 2018. Bouthillier, F., & Shearer, K. (2002). Understanding knowledge management and information management: the need for an empirical perspective. Information research, 8(1), 8-1. Available at:http://InformationR.net/ir/8-1/paper141.html Accessed 13 August 2018. Davenport, T. H., & Marchand, D. (1999). Is KM just good information management? The Financial Times Mastering Series: Mastering Information Management, 2-3. Prabha Singh, S. (2007). What are we managing–knowledge or information?. Vine, 37(2), 169-179. Risso, V. G. (2012). Aproximación teórica a la relación entre los términos gestión documental, gestión de información y gestión del conocimiento. Revista Española de Documentación Científica,35(4), 531. Rowley, J. (2007). The wisdom hierarchy: representations of the DIKW hierarchy. Journal of information science, 33(2), 163-180. Schlögl, C. (2005). Information and knowledge management: dimensions and approaches. Information Research, 10(4) paper 235. http://InformationR.net/ir/10-4/paper235.html Accessed 15 May 2018. ?wigo?, M. (2013). Personal knowledge and information management–conception and exemplification. Journal of Information Science, 39(6), 832-845. |
Bibliografía complementaria
|
|
La bibliografía complementaria se facilitará durante el curso para la preparación de las diferentes actividades. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Deseño e Xestión de Sitios Web/710G04028 |
|
Observacións |
Los estudiantes Erasmus o de movilidad internacional deberán ponerse en contacto con la docente en la primera semana de clases del segundo cuatrimestre, |
|