Identifying Data 2020/21
Subject (*) Knowledge Organization and Management Code 710G04003
Study programme
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Amenedo Costa, Mónica María
E-mail
monica.amenedo@udc.es
Lecturers
Amenedo Costa, Mónica María
E-mail
monica.amenedo@udc.es
Web http://http://pdi.udc.es/es/File/Pdi/PB79E
General description Esta materia tiene como objetivos específicos
Conocer y dominar los fundamentos de la gestión del conocimiento.
Distinguir la diferencia entre gestión documental de información y de conocimientos.
Identificar los rasgos y fundamentos de la organización del conocimiento.
Analizar los factores que intervienen en la organización y gestión del conocimiento
Contingency plan 1. Cambios de contido

Mantéñense os contidos propostos, contemplando a eventual redución da súa extensión en virtude do desenvolvemento e evolución da materia e as conxunturas eventuais que se poidan producir.

2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen

Todas as metodoloxías propostas mantéñense sen prexuízo da súa adaptación e / ou modificación nos aspectos necesarios que se requiran para adaptala ás particularidades da situación.

* Metodoloxías de ensino que se modifican

Considérase a posibilidade de modificar as metodoloxías propostas segundo o desenvolvemento do suxeito e as necesidades ou conxunturas que presente a situación.

3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes

A posibilidade de articular titorías virtuais estará habilitada a través do recurso que se considere máis adecuado (Equipos, Google Meet, etc.) logo de acordo co profesor mediante solicitude por correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación

O carácter da proba mixta modifícase para avaliar o grao de coñecemento e competencia respecto dos contidos da materia. Isto farase a través dos medios telemáticos axeitados e prevese a posibilidade de incluír unha entrevista co profesor para establecer unha discusión crítica sobre o contido da materia.

* Observacións de avaliación:

Contémplase a posibilidade de adaptar os pesos e os criterios de avaliación ás situacións xurdidas no desenvolvemento da materia.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Mantéñense os mesmos recursos bibliográficos previstos para a materia sen prexuízo de que poidan ampliarse segundo as necesidades que xurdan no desenvolvemento da materia ou para satisfacer as necesidades particulares dos estudantes.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Know and understand the theoretical and methodological principles of information and documentation management to apply them in their professional activity
A3 CE3 - Knowing the reality and the social conditioning factors that influence the management of information
A7 CE7 - Plan and design an information management system, including information flows, both in an institutional and business context
B2 CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study
B3 CB3 - Be able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments
B4 CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way
B5 CB5 - Possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous
B6 CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning
B7 CG2 - Capacity for reflection and critical reasoning
B8 CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations
B9 CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making
B10 CG5 - Ability to work in an international and global context
B11 CG6 - Ability to understand the importance, value and function of the Digital Information and Documentation Management in the current ICT society
C3 CT3 - Develop oneself for the exercise of a citizenship that respects democratic culture, human rights and the gender perspective
C6 CT6 - Develop the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams, to offer proposals that contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development
C7 CT7 - Assess the importance of research, innovation and technological development in the socio-economic and cultural progress of society

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento dos fundamentos teóricos e metodolóxicos para a organización e xestión do coñecemento. A1
B6
B7
B9
B10
C6
C7
Coñecemento de instrumentos e ferramentas para a organización e xestión de coñecemento A7
B3
B8
Coñecemento e aplicación de técnicas e estratexias para a organización e xestión do coñecemento en organizacións e sistemas de información A3
B2
B4
B5
B11
C3

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Introdución á organización do coñecemento 1.1. A sociedade do coñecemento e a xestión da información
1.2. Modelos e estratexias para a organización e xestión do coñecemento.
1.3.Fundamentos e teorías da ciencia epistemolóxica.
1.4.A abstracción da realidade: modelos conceptuais e representación do coñecemento.
Tema 2. Ontoloxías e taxonomías
2.1. Ontoloxías: elementos constitutivos e formalización.
2.2. Introdución a Protege
2.3. Taxonomías
2.4. Folksonomías e etiquetaxe social
Tema 3. Normas e instrumentos para a estandarización de dominios de coñecemento 3.1. Introdución ás linguas, estándares e ferramentas para a modelaxe do coñecemento e creación e validación de ontoloxías.
3.2. O modelo FRBR
3.3. O modelo de datos SKOS
Tema 4. Xestión do coñecemento. 4.1. Introdución á xestión do coñecemento e á intelixencia competitiva.
4.2. Modelos e estratexias para a xestión do coñecemento.
4.3 creación e implementación de procesos para a xestión do coñecemento nas corporacións.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 A7 B1 21 20 41
ICT practicals B2 B3 B11 21 0 21
Objective test A1 B2 B3 B4 B9 3 0 3
Case study B5 B6 20 10 30
Student portfolio B7 11 0 11
Supervised projects B7 B8 B9 B10 C3 C6 C7 20 22 42
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech As sesións maxistrais necesarias celebraranse para a exposición dos contidos teóricos que compoñen o contido da materia, así como de todas as cuestións teórico-prácticas necesarias para o desenvolvemento e resolución dos estudos de caso propostos.
ICT practicals Desenvolveranse unha serie de prácticas dirixidas a coñecer e xestionar software e ferramentas para a creación, formalización e validación de ontoloxías e modelos conceptuais.
Objective test Haberá unha proba obxectiva de carácter teórico-práctico dirixida a verificar o nivel de consecución da materia por parte do alumnado que levará ao debate e á reflexión crítica desta na clase unha vez feito isto. A participación neste debate conxunto constituirá un elemento máis para a avaliación e cualificación do desempeño nesta área.
Case study Os estudantes enfrontaranse ao estudo e resolución de casos prácticos relacionados coa abstracción e representación de coñecementos asociados a certo dominio e o deseño experimental dos elementos constitutivos dun proxecto de ontoloxía asociado.
Student portfolio Os alumnos serán os encargados de facer e manter o rexistro documental das preguntas prácticas desenvolvidas na materia, incorporando as reflexións críticas suscitadas na súa realización e posterior debate na clase. Así mesmo, elaborarase un dossier que inclúa a análise crítica dos textos e materiais propostos polo profesor.
Supervised projects Realizarase un traballo tutelado nun grupo que implicará investigación sobre un tema relacionado co tema, escollido entre unha serie delas proposta polo profesor.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Description

Manterase un contacto permanente cos estudantes a través das titorías pertinentes (presenciais ou virtuais) que sexan necesarias para resolver, ampliar ou discutir calquera cuestión relacionada co desenvolvemento óptimo do proceso de ensino / aprendizaxe, deixando ao profesor a disposición do estudante. especifique estes tutoriales mediante comunicación por correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study B5 B6 Avaliación do desenvolvemento e resolución dos casos propostos na materia. Considerarase especialmente o compoñente crítico-reflexivo e o grao de innovación proposto polo estudante na resolución dos problemas plantexados. 30
Supervised projects B7 B8 B9 B10 C3 C6 C7
Calculará a adaptación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, as fontes e a bibliografía empregada.
20
ICT practicals B2 B3 B11
Computarase a asistencia ás prácticas e o grao de competencia adquirido nas tarefas.
10
Objective test A1 B2 B3 B4 B9 Avaliarase o grao de coñecemento teórico e crítico acadado polos estudantes en relación coa materia. 40
 
Assessment comments

Los estudiantes que no puedan asistir a clases de forma regular o bien tengan matrícula parcial deberán contactar con el docente para acordar el modo de evaluación de las prácticas, lecturas y trabajo tutelado.

Sources of information
Basic

Ackoff, R. L. (1989). From data to wisdom. Journal of applied systems analysis, 16(1), 3-9.

Al-Hawamdeh, S. (2002). Knowledge management: re-thinking information management and facing the challenge of managing tacit knowledge. Information research, 8(1), paper no. 143.http://InformationR.net/ir/8-1/paper143.html Accessed 15 May 2018.

Bates, M.J. (2005). Information and knowledge: an evolutionary framework for information science. Information Research, 10(4), paper 239. Available at http://InformationR.net/ir/10-4/paper239.htmlAccessed 15 May 2018.

Bouthillier, F., & Shearer, K. (2002). Understanding knowledge management and information management: the need for an empirical perspective. Information research, 8(1), 8-1. Available at:http://InformationR.net/ir/8-1/paper141.html Accessed 13 August 2018.

Davenport, T. H., & Marchand, D. (1999). Is KM just good information management? The Financial Times Mastering Series: Mastering Information Management, 2-3.

Prabha Singh, S. (2007). What are we managing–knowledge or information?. Vine, 37(2), 169-179.

Risso, V. G. (2012). Aproximación teórica a la relación entre los términos gestión documental, gestión de información y gestión del conocimiento. Revista Española de Documentación Científica,35(4), 531.

Rowley, J. (2007). The wisdom hierarchy: representations of the DIKW hierarchy. Journal of information science, 33(2), 163-180.

Schlögl, C. (2005). Information and knowledge management: dimensions and approaches. Information Research, 10(4) paper 235. http://InformationR.net/ir/10-4/paper235.html Accessed 15 May 2018.

?wigo?, M. (2013). Personal knowledge and information management–conception and exemplification. Journal of Information Science, 39(6), 832-845.

Complementary

La bibliografía complementaria se facilitará durante el curso para la preparación de las diferentes actividades.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Website Design and Management/710G04028

Other comments

Los estudiantes Erasmus o de movilidad internacional deberán ponerse en contacto con la docente en la primera semana de clases del segundo cuatrimestre,



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.