Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Comportamento Informacional Código 710G04005
Titulación
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Alfaya Lamas, Elena
Correo electrónico
elena.alfaya@udc.es
Profesorado
Alfaya Lamas, Elena
Correo electrónico
elena.alfaya@udc.es
Web
Descrición xeral Materia na que se estudian as necesidades de información dos usuarios e o xeito en que procuran e fan uso da mesma en diferentes contextos. Veremos o comportamento humán tanto individual como colaborativo- frente ás fontes e canles de información, incluindo a búsqueda tanto de forma activa, como pasiva e o uso da información.
Plan de continxencia ADAPTACIÓNS que se levarán a cabo na docencia e evaluación si nos enfrentamos a un escenario de non presencialidade ou semi-presencialidade:
1. Modificacións nos contidos: non hai. Se verán os mesmos temas.
2. Metodoloxías
- Proba mixta presencial: Se sustitue por unha evaluación síncrona on line, por medio da plataforma Moodle e a través de vídeo-conferencia con Microsoft Teams. Os alumnos/as que non poidan realizar aa proba a través de estos medios deben comunicarllo á profesora con antelación ofrecendo unha motivación xustificada. Para causas debidamente justificadas, se podrá, organizar un sistema de evaluación alternativo (ejemplo: examen oral via telefónica).
- Sesión maxistral (presenciais): se substitue por docencia non presencial síncrona e asíncrona. Se reforzarán as comunicacións a través do foro de moodle, e haberá dispoñibilidade on line para consultas e seguimento do alumnado.
- Traballos tutelados: As dudas e titorías se resolverán mediante a plataforma Teams e o correo electrónico.
- Prácticas TIC: Se incorpora a posibilidade de realizar dentro de esta metodoloxía tests en Moodle para controlar o seguimento do temario.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
-Correo electrónico: se responderán en horarios de titoría. Se podrán solicitar entrevistas en Teams ou facer consultas.
-Moodle: en horarios de titoría.
-Teams: sesiones fixadas individuales ou en grupo para resolver dudas; para impartir as sesións maxistrales no horario fixado no horario do Centro e para o seguimiento dos traballos tutelados.
4. Modificacións na evaluación: non se modifica.
*Observacións de evaluación: Non hai.
5. Modificacións da bibliografía: Non se realizan cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional
A3 CE3 - Coñecer a realidade e os condicionantes sociais que inflúen na xestión da información
A4 CE4 - Dominar os fundamentos do comportamento dos individuos na busca, recuperación e uso da información, tomando como punto de referencia os aspectos de motivación, contorna e contexto
B2 CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
B5 CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo
B6 CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa
B7 CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico
B8 CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións
B9 CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións
B10 CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional
C3 CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero
C6 CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender para xestionar A1
A3
A4
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C3
C6
Capacidade de reflexión, planificación e análise A1
A3
A4
B2
B5
B6
B7
Integrar o coñecemento A1
A3
A4
B4
B9
B10
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución ¿Qué é o comportamento informacional?
A Visión interdisciplinar
As Teorías que influen nos estudos de comportamento informacional
2. Bases teóricas para estudiar o comportamento informacional Paradigmas, teorías e modelos
Estudos sobre comportamento informacional
A evolución dos paradigmas
O paradigma tradicional
O paradigma alternativo
O paradigma social
As novas teorías
Tecnoloxía e comportamento informacional
3. Os sistemas de información Definicións
Elementos
Os Centros de Documentación
LOs Sistemas de Información das organizacións internacionais
4. Fontes e recursos de información Os principais:
Referencia Xeral
Persoas
Noticias e artigos
Bibliografías
Fontes de información especializadas
Fontes especializadas en Humanidades e Ciencias Sociais
Fontes de información en empresas e organizacións
BBDD especializadas
As BBDD da Unión Europea
5. Competencias informacionais e dixitais en educación superior Introdución
Formación en educación superior
Universidade e sociedade do coñecemento
Redes sociais
Programas de alfabetización
Bibliotecas universitarias
Competencias de información a través das aulas virtuais

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A3 B4 B5 B7 B8 B9 1 20 21
Sesión maxistral A1 A3 A4 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C6 C3 21 21 42
Traballos tutelados A1 A3 A4 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C6 8 20 28
Portafolios do alumno A1 A3 A4 B2 B3 B7 B9 B10 C6 C3 12 37 49
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Examen teórico-práctico sobre os contidos da materia
Sesión maxistral Sesiós explicativas dos contidos da materia
Traballos tutelados Os traballos tutelados son individuais e deben seguir as pautas fixadas pola profesora na plataforma Moodle e na clase.
Portafolios do alumno Os/as alumnos/as deben entregar un dossier con portada, índice e paxinado; debidamente ordenado. Debe incluir as prácticas realizadas ao longo do curso así como un un esquema-resumen de cada tema de non más de 2 folios por resumen. As reseñas das lecturas de clase deben ir incluidas en este portafolio.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Descrición
Se fixará un horario de titorías que, seguindo as directrices da UDC para este curso académico, serán online. Nas titorías se atenderán asuntos relativos ás metodoloxías empregadas nesta materia.
Se realizarán titorías individualizadas nas que se abordarán dudas, interpretacións e outras cuestións vinculadas cos contidos da materia e os traballos.
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Apoio directo ás cuestións plantexadas no desenvolvemento das diferentes prácticas.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, e si a situación o permite, se utilizarán as titorías presenciais ou on line, o correo electrónico, Teams e Moodle.
De maneira específica, as medidas de dedicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” son as que seguen:

-Os/as alumnos/as deben poñerse de acordo coa profesora para fixar varias tutorías coa fin de seguir a materia con efectividade.

-Deben asistir a clase o mínimo de horas fixadas no reglamento.

-Deben realizar tanto o examen como as prácticas, as lecturas, portafolios e traballo.

-As datas de entregas oficiais fixadas para os/as alumnos/as que asisten a clase non aplican para estos/as alumnos/as quenes entregarán todo o que haia que entregar como muy tarde 15 días antes do exame oficial.

Aqueles alumnos/as que dispoñan de algún tipo de dispensa oficial para asistir a clase deben comunicarllo á profesora ao inicio do curso e asistir a titorías previamente acordadas para que poidan facer un bon seguimento da materia. É imprescindibel que estos/as alumnos/as asistan ao mínimo de clases oficialmente fixado e que realicen as tareas de clase.

Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propoñer as variacións ou modificacións necesarias.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A1 A3 A4 B2 B3 B7 B9 B10 C6 C3 O/A alumno/a entregará un dosier debidamente presentado con todas as prácticas do curso e un esquema-resumo de cada tema que non excederá os dous folios por resumo. 30
Traballos tutelados A1 A3 A4 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C6 Traballo tutelado pola profesora. É necesario seguir as pautas de clase para o mesmo e axustarse ao tema. 30
Proba obxectiva A3 B4 B5 B7 B8 B9 Examen teórico-práctico sobre os contidos da materia 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Abadal Falgueras, Ernest. Sistemas y servicios de información digital. Gijón : Trea, 2001Martín Vega, Arturo. Fuentes de información general. Gijón : Trea, 2005

Martínez de Sousa, José. Diccionario de bibliologíaMAXYMUK, John, (ed). Finding Government Information on the Internet: a howto-do-it Manual. New York: Neal Schuman, 1995.

MICHEL, Pepa. Cooperación comunitaria en el campo de las bibliotecas. En: VI Jornadas Bibliotecarias de San Sebastián, 1992, 1-3 de noviembre, p. 77-88.

OSUNA ALARCÓN, Rosario M. Los Sistemas de Información de la Organizaciones Internacionales. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2000.

Sistemas de Información. Tendencias, evolución y repercusiones. Ciencias de la Información. 1992, 23, 2, p. 83-96.

— y FERNÁNDEZ GARCÍA, Manuel, AGUILAR NOGUERAS, Socorro. Gestión de la información y documentación en las organizaciones: una aportación bibliográfica. Revista General de Información y Documentación. 1992, vol. 2, n.º 1, p. 33-69.

— y LÓPEZ YEPES, José. Políticas de Información y Documentación. Madrid:

Síntesis, 1994.

ROZSA, György. L’echange international de publications. Bulletin de l’Unesco à l’intention des bibliotheques. 1962, vol. 16, p. 15-22. United Nations Library at Geneva: an International Relations Research Centre. International Library Review. 1976, n.º 8, p. 119-126.

Sánchez, A. (2012) Comportamiento Informacional y estudios de usuarios. Disponible en: http://t.co/hfK3npdc

Zayas Caballero, Irisleydis. Comportamiento Informacional: Aproximaciones teóricas. Tesis para obtener el título de Licenciada en Bibliotecología y Ciencias de la Información. Tutor: Israel A. Núñez Paula. Universidad de La Habana. Dic. 2012. 99 p.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías