Identifying Data 2020/21
Subject (*) Information Behavior Code 710G04005
Study programme
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Alfaya Lamas, Elena
E-mail
elena.alfaya@udc.es
Lecturers
Alfaya Lamas, Elena
E-mail
elena.alfaya@udc.es
Web
General description Materia na que se estudian as necesidades de información dos usuarios e o xeito en que procuran e fan uso da mesma en diferentes contextos. Veremos o comportamento humán tanto individual como colaborativo- frente ás fontes e canles de información, incluindo a búsqueda tanto de forma activa, como pasiva e o uso da información.
Contingency plan ADAPTACIÓNS que se levarán a cabo na docencia e evaluación si nos enfrentamos a un escenario de non presencialidade ou semi-presencialidade:
1. Modificacións nos contidos: non hai. Se verán os mesmos temas.
2. Metodoloxías
- Proba mixta presencial: Se sustitue por unha evaluación síncrona on line, por medio da plataforma Moodle e a través de vídeo-conferencia con Microsoft Teams. Os alumnos/as que non poidan realizar aa proba a través de estos medios deben comunicarllo á profesora con antelación ofrecendo unha motivación xustificada. Para causas debidamente justificadas, se podrá, organizar un sistema de evaluación alternativo (ejemplo: examen oral via telefónica).
- Sesión maxistral (presenciais): se substitue por docencia non presencial síncrona e asíncrona. Se reforzarán as comunicacións a través do foro de moodle, e haberá dispoñibilidade on line para consultas e seguimento do alumnado.
- Traballos tutelados: As dudas e titorías se resolverán mediante a plataforma Teams e o correo electrónico.
- Prácticas TIC: Se incorpora a posibilidade de realizar dentro de esta metodoloxía tests en Moodle para controlar o seguimento do temario.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
-Correo electrónico: se responderán en horarios de titoría. Se podrán solicitar entrevistas en Teams ou facer consultas.
-Moodle: en horarios de titoría.
-Teams: sesiones fixadas individuales ou en grupo para resolver dudas; para impartir as sesións maxistrales no horario fixado no horario do Centro e para o seguimiento dos traballos tutelados.
4. Modificacións na evaluación: non se modifica.
*Observacións de evaluación: Non hai.
5. Modificacións da bibliografía: Non se realizan cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Know and understand the theoretical and methodological principles of information and documentation management to apply them in their professional activity
A3 CE3 - Knowing the reality and the social conditioning factors that influence the management of information
A4 CE4 - Master the foundations of the behavior of individuals in the search, recovery and use of information, taking as a point of reference the aspects of motivation, environment and context
B2 CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study
B3 CB3 - Be able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments
B4 CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way
B5 CB5 - Possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous
B6 CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning
B7 CG2 - Capacity for reflection and critical reasoning
B8 CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations
B9 CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making
B10 CG5 - Ability to work in an international and global context
C3 CT3 - Develop oneself for the exercise of a citizenship that respects democratic culture, human rights and the gender perspective
C6 CT6 - Develop the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams, to offer proposals that contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Knowing and understanding to manage information A1
A3
A4
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C3
C6
Capacity to think, plan and analyse A1
A3
A4
B2
B5
B6
B7
Knowledge integration A1
A3
A4
B4
B9
B10
C3
C6

Contents
Topic Sub-topic
1. Introduction What is informational behaviour?
The interdisciplinar vision
Theories influencing on informational behaviour studies
2. Theoretical bases to study informational behaviour Paradigms, theories and models
Studies on informational behaviour
The evolution of paradigms
The traditional paradigm
The alternative paradigm
The social paradigm
New theories
Technology and informational behaviour
3. Information systems Definitions
Elements
Documentation Centres
Information Systems in international organizations
4. Information Sources and resources The main ones:
Genral Reference
People
News and papers
Bibliographies
Specialized information sources
Information sources specailized in Humanities and Social Sciences
Information sources for companies and organizatioss
Specialized data bases
The EU data bases
5. Informational and digital Competencies for higher education Introduction
Training for higher education
University and knowledge society
Social networks
Alfabetization programs
University Libraries
Information Competencies in the virtual classroom

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A3 B4 B5 B7 B8 B9 1 20 21
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A4 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C6 C3 21 21 42
Supervised projects A1 A3 A4 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C6 8 20 28
Student portfolio A1 A3 A4 B2 B3 B7 B9 B10 C6 C3 12 37 49
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Theoretical and practical exam on the subject contents
Guest lecture / keynote speech Explanatory Sessions on the contents of the matter
Supervised projects Supervised projects are individual and must follow the guidelines given by the teacher in Moodle and the classroom.
Student portfolio Pipils must hand a dossier with cover page, index and page numbers. It must be properly organized. Practicals must be included. Also, a summary of each topic no longer than 2 pages. Reading reviews should also be included in this portfolio.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Supervised projects
Objective test
Description
Se fixará un horario de titorías que, seguindo as directrices da UDC para este curso académico, serán online. Nas titorías se atenderán asuntos relativos ás metodoloxías empregadas nesta materia.
Se realizarán titorías individualizadas nas que se abordarán dudas, interpretacións e outras cuestións vinculadas cos contidos da materia e os traballos.
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Apoio directo ás cuestións plantexadas no desenvolvemento das diferentes prácticas.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, e si a situación o permite, se utilizarán as titorías presenciais ou on line, o correo electrónico, Teams e Moodle.
De maneira específica, as medidas de dedicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” son as que seguen:

-Os/as alumnos/as deben poñerse de acordo coa profesora para fixar varias tutorías coa fin de seguir a materia con efectividade.

-Deben asistir a clase o mínimo de horas fixadas no reglamento.

-Deben realizar tanto o examen como as prácticas, as lecturas, portafolios e traballo.

-As datas de entregas oficiais fixadas para os/as alumnos/as que asisten a clase non aplican para estos/as alumnos/as quenes entregarán todo o que haia que entregar como muy tarde 15 días antes do exame oficial.

Aqueles alumnos/as que dispoñan de algún tipo de dispensa oficial para asistir a clase deben comunicarllo á profesora ao inicio do curso e asistir a titorías previamente acordadas para que poidan facer un bon seguimento da materia. É imprescindibel que estos/as alumnos/as asistan ao mínimo de clases oficialmente fixado e que realicen as tareas de clase.

Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propoñer as variacións ou modificacións necesarias.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A1 A3 A4 B2 B3 B7 B9 B10 C6 C3 O/A alumno/a entregará un dosier debidamente presentado con todas as prácticas do curso e un esquema-resumo de cada tema que non excederá os dous folios por resumo. 30
Supervised projects A1 A3 A4 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C6 Traballo tutelado pola profesora. É necesario seguir as pautas de clase para o mesmo e axustarse ao tema. 30
Objective test A3 B4 B5 B7 B8 B9 Examen teórico-práctico sobre os contidos da materia 40
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Abadal Falgueras, Ernest. Sistemas y servicios de información digital. Gijón : Trea, 2001Martín Vega, Arturo. Fuentes de información general. Gijón : Trea, 2005

Martínez de Sousa, José. Diccionario de bibliologíaMAXYMUK, John, (ed). Finding Government Information on the Internet: a howto-do-it Manual. New York: Neal Schuman, 1995.

MICHEL, Pepa. Cooperación comunitaria en el campo de las bibliotecas. En: VI Jornadas Bibliotecarias de San Sebastián, 1992, 1-3 de noviembre, p. 77-88.

OSUNA ALARCÓN, Rosario M. Los Sistemas de Información de la Organizaciones Internacionales. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2000.

Sistemas de Información. Tendencias, evolución y repercusiones. Ciencias de la Información. 1992, 23, 2, p. 83-96.

— y FERNÁNDEZ GARCÍA, Manuel, AGUILAR NOGUERAS, Socorro. Gestión de la información y documentación en las organizaciones: una aportación bibliográfica. Revista General de Información y Documentación. 1992, vol. 2, n.º 1, p. 33-69.

— y LÓPEZ YEPES, José. Políticas de Información y Documentación. Madrid:

Síntesis, 1994.

ROZSA, György. L’echange international de publications. Bulletin de l’Unesco à l’intention des bibliotheques. 1962, vol. 16, p. 15-22. United Nations Library at Geneva: an International Relations Research Centre. International Library Review. 1976, n.º 8, p. 119-126.

Sánchez, A. (2012) Comportamiento Informacional y estudios de usuarios. Disponible en: http://t.co/hfK3npdc

Zayas Caballero, Irisleydis. Comportamiento Informacional: Aproximaciones teóricas. Tesis para obtener el título de Licenciada en Bibliotecología y Ciencias de la Información. Tutor: Israel A. Núñez Paula. Universidad de La Habana. Dic. 2012. 99 p.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.