Identifying Data 2020/21
Subject (*) Digital Representation and Recovery of Information I Code 710G04007
Study programme
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Humanidades
Coordinador
Ameneiros Rodríguez, María Rocío
E-mail
rocio.ameneiros@udc.es
Lecturers
Ameneiros Rodríguez, María Rocío
Cortiñas Álvarez, Alejandro
E-mail
rocio.ameneiros@udc.es
alejandro.cortinas@udc.es
Web
General description Coñecemento dos conceptos e formulacións teóricas centrais no estudo da Análise Documental, os seus niveis operativos e os resultados documentais. Análise dos métodos e técnicas da catalogación descritiva, prestando especial atención ao estudo das Regras de Catalogación españolas, dos formatos ISBD e MARC, o código RDA e o modelo de metadatos Dublin Core. Aplicación práctica do estudado no ámbito conceptual e metodolóxico-técnico.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos: non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
-As sesións maxistrais mantéñense por videoconferencia, no seu horario oficial, primando, a aprendizaxe activa e participativa.
-O portafolios do alumno mantense, os alumnos entregarán, periodicamente e no prazo estipulado, as distintas actividades e exercicios de catalogación para o seguimento dos coñecementos adquiridos. Estas actividades forman parte do traballo autónomo dos alumnos pero todas elas serán debatidas e correxidas conxuntamente entre a profesora e os alumnos nas clases por videoconferencia.
-Os traballos tutelados mantéñense. Os alumnos entregarán, periodicamente e no prazo estipulado, os distintos traballos tutelados propostos. As sesións desta metodoloxía realizarase a través do mecanismo de docencia virtual no seu horario oficial.
-A proba obxectiva mantense, pero únicamente a parte de contido teórico, que se desenvolverá a través de Forms.

*Metodoloxías docentes que se modifican: os exercicios de catalogación en ISBD da proba obxectiva elimínanse, dándolle prioridade ás tarefas do portafolios.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
3.1. Docencia virtual: Teams
3.2. Contidos teóricos e prácticos da materia: Moodle / Genially con enlace en Moodle
3.3. Entrega e corrección de actividades: Moodle / Genially con enlace en Moodle
3.4. Proba obxectiva: Forms con enlace en Moodle
3.5. Titorías: Teams, Moodle e correo electrónico da UDC

4. Modificacións na avaluación: proba obxectiva mediante cuestionarios en Forms, nos que se avaliarán os contidos teóricos da materia. Tempo para a súa realización: 2 horas. Cualificación: 10%; portafolios do alumno, os alumnos entregarán, periodicamente e no prazo estipulado, distintas actividades para o seguimento dos coñecementos adquiridos a través de Moodle. Cualificación: 60%; traballo tutelado: os alumnos entregarán, periodicamente e no prazo estipulado, distintos traballos para o seguimento dos coñecementos adquiridos a través de Moodle. Cualificación: 30%

*Observación da avaliación: para superar a materia é necesario aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo, é dicir, se un alumno non supera o portafolios non se lle avaliará a proba obxectiva e viceversa (o mesmo para os traballos tutelados). Para superar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo é preciso realizar nos tempos indicados todas as actividades propostas. Os alumnos que non entreguen ou non superen o portafolios completo, a proba obxectiva e todos os traballos tutelados, xunto cos alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia serán avaliados de xeito síncrono nos exames oficiais dos contidos teóricos e prácticos da materia (cualificación: 100%).

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: ningunha.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Know and understand the theoretical and methodological principles of information and documentation management to apply them in their professional activity
A6 CE6 - Search and retrieve information in various media to respond to the demand of information users
A8 CE8 - Master the different methods of representation of data, information and knowledge that ensure efficient recovery
A9 CE9 - Master the foundations, methods and models of information retrieval and be trained to use and plan information and data recovery systems
A13 CE13 - Know and master the techniques and regulations for the creation and authentication, meeting, selection, organization, representation, preservation, recovery, access, dissemination and exchange, and evaluation of resources and information services
A14 CE14 - Apply the legal and regulatory provisions and procedures related to the information and documentation activity in general and in the digital environment in particular
B1 CB1 - Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and / or application of ideas, often in a research context
B2 CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study
B3 CB3 - Be able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments
B4 CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way
B5 CB5 - Possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous
B6 CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning
B7 CG2 - Capacity for reflection and critical reasoning
B8 CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations
B9 CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making
B10 CG5 - Ability to work in an international and global context
B11 CG6 - Ability to understand the importance, value and function of the Digital Information and Documentation Management in the current ICT society
C1 CT1 - Express correctly, both orally and in writing, in the official languages ??of the autonomous community
C2 CT2 - Use the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of their profession and for learning throughout their lives
C3 CT3 - Develop oneself for the exercise of a citizenship that respects democratic culture, human rights and the gender perspective
C4 CT4 - Understand the importance of the entrepreneurial culture and know the means available to entrepreneurs
C5 CT5 - Acquire skills for life and habits, routines and healthy lifestyles
C6 CT6 - Develop the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams, to offer proposals that contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development
C7 CT7 - Assess the importance of research, innovation and technological development in the socio-economic and cultural progress of society
C8 CT8 - Have the ability to manage time and resources: develop plans, prioritize activities, identify criticisms, establish deadlines and comply with them

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Abordar a fundamentación teórica da Análise Documental e avaliar a súa importancia no ámbito das Ciencias da Documentación. A1
C3
Coñecer as funcións e obxectivos da Análise Documental en canto á organización, a recuperación e o acceso aos fondos documentais. A1
B1
B5
B11
C7
C8
Coñecer os estándares e formatos de intercambio de información bibliográfica: as Regras de Catalogación españolas, os formatos ISBD e MARC, o código RDA e o modelo de metadatos Dublin Core. A8
A13
Entender o rexistro bibliográfico como representación documental. Coñecer a súa estrutura interna: encabezamiento principal, corpo descritivo e encabezamientos secundarios. A1
A9
A13
B7
Saber interpretar e aplicar os estándares internacionais e as Regras de Catalogación españolas para a elaboración de rexistros catalográficos. A6
A13
A14
B2
B3
B4
B7
B9
C1
Saber realizar a transferencia de información bibliográfica dun rexistro en ISBD a un rexistro en MARC, empregando un software de xestión de bibliotecas. B6
B8
B10
B11
C2
C4
C5
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución -Definición e obxectivos da catalogación
-As fases da catalogación
-A normalización bibliográfica
-O catálogo e o rexistro bibliográfico
2. Contextualización

-A análise documental formal e de contido
-A descrición bibliográfica
-Estándares e formatos de intercambio de información bibliográfica
-Fontes de información
-Partes do rexistro bibliográfico
3. O asento catalográfico -Os encabezamentos principais
-As áreas de descrición bibliográfica
-Os encabezamentos secundarios
4. Estándares e formatos de intercambio de información bibliográfica
-As Regras de Catalogación españolas
-O formato ISBD
-O formato MARC
-O código RDA
-O modelo de metadatos Dublin Core
5. Os Sistemas Integrados de Xestión Bibliotecaria (SIXB) -Introdución aos SIXB
-Aplicación práctica: Koha

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A9 A1 B3 B11 C7 C1 0 10 10
Supervised projects A6 B2 B6 B10 C2 C6 15 30 45
Student portfolio A8 A13 A14 B4 B7 B8 B9 C8 15 55 70
Guest lecture / keynote speech B5 B1 C3 C4 C5 21 0 21
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test -Proba mixta que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación sobre os contidos teóricos da materia para a avaliación dos coñecementos adquiridos.
-Proba práctica que consiste na realización de exercicios de catalogación en ISBD para a avaliación das capacidades e habilidades adquiridas.
Supervised projects Realización de traballos, individualmente ou en grupo, baixo a supervisión dos docentes. Os traballos tutelados servirán para aplicar os coñecementos adquiridos na materia sobre medios dixitais.
Student portfolio Carpeta de traballo dos alumnos que deben entregar periodicamente e no prazo estipulado á profesora coas distintas actividades expostas. Debido á natureza da materia os alumnos traballan especialmente en exercicios prácticos de catalogación.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral por parte dos profesores, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos alumnos, coa finalidade de transmitir os coñecementos fundamentais da materia e facilitar a aprendizaxe. Fundamentarase na exposición de contidos teóricos, a visualización de exemplos e a resolución de dúbidas por parte dos profesores.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Guest lecture / keynote speech
Objective test
Supervised projects
Description
Resolver dúbidas, ampliar formulacións, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden aos alumnos na súa aprendizaxe. Motivar á participación. Seguimento personalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos alumnos.

Este tipo de atención terá especial peso no portafolios do alumno e os traballos tutelados, para o que os profesores irán marcando as pautas para seguir en cada caso, podendo propoñer as variacións ou modificacións necesarias.

Na medida do posible, intentarase facilitar a atención personalizada a aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A8 A13 A14 B4 B7 B8 B9 C8 Valórase a adecuación do traballo dos alumnos aos temas propostos para cada actividade, o contido, con especial interese nas achegas dos alumnos. En cada un dos exercicios de catalogación valórase a capacidade de análise e a resolución de problemas, ademais do esforzo e dedicación demostrados polo alumno.

Entregarase cada actividade na data indicada pola profesora.

Non se avaliarán as actividades presentadas fóra de prazo ou aquelas que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración.
50
Objective test A9 A1 B3 B11 C7 C1 -Proba mixta, cuestionarios de avaliación dos contidos teóricos:
Avalíanse o número de erros e acertos de cada cuestionario. No caso das preguntas de resposta breve ademais os contidos das mesmas: a adecuación ás preguntas realizadas, a capacidade de argumentación, o emprego da terminoloxía, a expresión escrita, a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), a creatividade e o espírito crítico. Os alumnos poden e deben empregar e revisar toda a documentación relacionada cos temas/subtemas da materia para dar resposta a cada cuestionario (10).

-Proba práctica, exercicios de catalogación en ISBD:
Valórase a capacidade de análise e a resolución fundamentada de problemas (10).
20
Supervised projects A6 B2 B6 B10 C2 C6 Valorarase a adecuación ás pautas marcadas, o contido, a aplicación dos coñecementos adquiridos, a resolución dos problemas, e a entrega do traballo no prazo establecido.

Non se avaliarán os traballos presentados fóra de prazo ou aqueles que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración.
30
 
Assessment comments

Requisitos imprescindibles: 

-Para superar a materia é necesario aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo da mesma, é dicir, se un alumno non supera o portafolios non se lle avaliará a proba mixta e viceversa, do mesmo xeito que para o caso dos traballos tutelados. 

-Para superar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo é preciso realizar nos tempos indicados todas as actividades propostas. 

 -Os alumnos que non entreguen ou non superen o portafolios completo, a proba obxectiva e todos os traballos tutelados, xunto cos alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia serán avaliados nos exames oficiais dos contidos teóricos e prácticos da materia (cualificación: 100%).


Sources of information
Basic

-Anglo-American Cataloguing Rules, 2004. 2ª ed. act., Chicago: American Library Association

-Bereijo, A. 1998. "Caracterización del concepto de calidad en la catalogación descriptiva: factores que atañen al diseño de objetivos", Boletín Millares Carlo, n.17, pp.319-355

-Bereijo, A. 1999. "La catalogación descriptiva: aspectos que intervienen en la calidad procesual", Revista Interamericana de Bibliotecología, v.22, n.1, pp.98-128.

-Bereijo, A. 2002. Bases teóricas del Análisis Documental: la calidad de objetivos, procesos y resultados Madrid: Boletín Oficial del Estado

-Bereijo, A. 2004. "El Análisis Documental: el problema de la distinción entre Análisis Formal y Análisis de Contenido", en Caridad Sebastián, M. y Nogales Flores, T., (coord.), La Información en la Postmodern Madrid: Editorial Universitaria Ramón Areces y Universidad Carlos III de Madrid

-Carrión Gutiez, M. 2002. Manual de Bibliotecas Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez

-Chaumier, J. 1986. Análisis y lenguajes documentales Barcelona: Mitre

-Doner, D. 2000. "Cataloging in the 21 century: digitalization and information standards", Library Collections, Acquisitions and Technical Services, n.24, pp.73-87

-Herrero Pascual, C. 2002. Catalogación para formato IBERMARC: monografías y publicaciones seriadas Murcia: D.M.

-Martínez García, M. y Olarán Múgica, M. 2005. Manual de Catalogación en Formato MARC Madrid: Arco-Libros

-Moreiro González, J. A. 1998. Introducción al estudio de la Información y la Documentación Medellín: Universidad de Antioquia

-Olarán Múgica, M. y Martínez García, M. 1998. Manual de catalogación: monografías modernas: adaptado a la última reimpresión con correcciones de las Reglas de Catalogación Madrid: Arco-Libros

-Pinto Molina, Mª. 1991. El Análisis Documental: fundamentos y procedimientos Madrid: EUDEMA

-Reglas de Catalogación.1999. Madrid: Ministerio de Educación y Cultura

Complementary

Os profesores proporcionarán nas clases e no material de traballo bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.