Identifying Data 2020/21
Subject (*) Management of Digital Information Code 710G04009
Study programme
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Amenedo Costa, Mónica María
E-mail
monica.amenedo@udc.es
Lecturers
Amenedo Costa, Mónica María
E-mail
monica.amenedo@udc.es
Web
General description
Contingency plan 1. Cambios de contido

Mantéñense os contidos propostos, contemplando a eventual redución da súa extensión en virtude do desenvolvemento e evolución da materia e as conxunturas eventuais que se poidan producir.

2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen

Todas as metodoloxías propostas mantéñense sen prexuízo da súa adaptación e / ou modificación nos aspectos necesarios que se requiran para adaptala ás particularidades da situación.

* Metodoloxías de ensino que se modifican

Considérase a posibilidade de modificar as metodoloxías propostas segundo o desenvolvemento do suxeito e as necesidades ou conxunturas que presente a situación.

3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes

A posibilidade de articular titorías virtuais estará habilitada a través do recurso que se considere máis adecuado (Equipos, Google Meet, etc.) logo de acordo co profesor mediante solicitude por correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación

O carácter da proba mixta modifícase para avaliar o grao de coñecemento e competencia respecto dos contidos da materia. Isto farase a través dos medios telemáticos axeitados e prevese a posibilidade de incluír unha entrevista co profesor para establecer unha discusión crítica sobre o contido da materia.

* Observacións de avaliación:

Contémplase a posibilidade de adaptar os pesos e os criterios de avaliación ás situacións xurdidas no desenvolvemento da materia.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Mantéñense os mesmos recursos bibliográficos previstos para a materia sen prexuízo de que poidan ampliarse segundo as necesidades que xurdan no desenvolvemento da materia ou para satisfacer as necesidades particulares dos estudantes.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Know and understand the theoretical and methodological principles of information and documentation management to apply them in their professional activity
A6 CE6 - Search and retrieve information in various media to respond to the demand of information users
A8 CE8 - Master the different methods of representation of data, information and knowledge that ensure efficient recovery
A9 CE9 - Master the foundations, methods and models of information retrieval and be trained to use and plan information and data recovery systems
A12 CE12 - Develop support services for scientific communication in all its stages from creation to dissemination of scientific results in both the public and private sectors
A13 CE13 - Know and master the techniques and regulations for the creation and authentication, meeting, selection, organization, representation, preservation, recovery, access, dissemination and exchange, and evaluation of resources and information services
B1 CB1 - Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and / or application of ideas, often in a research context
B2 CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study
B3 CB3 - Be able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments
B4 CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way
B5 CB5 - Possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous
B6 CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning
B7 CG2 - Capacity for reflection and critical reasoning
B8 CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations
B9 CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making
B10 CG5 - Ability to work in an international and global context
B11 CG6 - Ability to understand the importance, value and function of the Digital Information and Documentation Management in the current ICT society
C1 CT1 - Express correctly, both orally and in writing, in the official languages ??of the autonomous community
C2 CT2 - Use the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of their profession and for learning throughout their lives
C3 CT3 - Develop oneself for the exercise of a citizenship that respects democratic culture, human rights and the gender perspective
C4 CT4 - Understand the importance of the entrepreneurial culture and know the means available to entrepreneurs
C5 CT5 - Acquire skills for life and habits, routines and healthy lifestyles
C6 CT6 - Develop the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams, to offer proposals that contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development
C7 CT7 - Assess the importance of research, innovation and technological development in the socio-economic and cultural progress of society
C8 CT8 - Have the ability to manage time and resources: develop plans, prioritize activities, identify criticisms, establish deadlines and comply with them

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento dos fundamentos do proceso de creación e transferencia de información no contorno dixital. A1
A13
B1
B3
B7
C3
C5
C7
Coñecemento das ferramentas e plataformas para a xestión da información bibliográfica no contorno dixital. A1
A6
A8
A13
B1
B6
B8
B11
C2
C6
C8
Coñecemento de ferramentas e técnicas para a creación, xestión e difusión de contidos dixitais A9
A12
B2
B4
B5
B9
B10
Desenvolvemento de competencias e destrezas para a selección, organización e avaliación de fontes de información bibliográfica B3
B7
C1
Coñecemento e xestión de ferramentas e servizos Web 2.0 para a xestión da información: marcapáxinas, compartición, curación de contidos, redes sociais, blogs, wikis, etc. A8
A9
A12
B6
B8
B10
B11
C2
C4

Contents
Topic Sub-topic
1. Natureza e fluxos de información no contorno dixital.
1.1. Introdución ao estudo das características da información no contorno dixital: natureza, características definitivas e ciclos de vida e fluxos de transferencia.
1.2. O concepto de infoxicación no contorno dixital.
1.3. Selección, avaliación e curación de información no contorno dixital.
2. Información bibliográfica: natureza e estrutura do rexistro bibliográfico
2.1. Natureza, elementos e estrutura do rexistro bibliográfico
2.2. Estándares de estilo para a representación de información bibliográfica: Harvard, Chicago, MLA, APA, ISO 690, UNE-ISO 690-2013
3. Xestores de referencia no contorno web
3.1. Natureza, características, funcionalidades e beneficios dos xestores de referencia bibliográfica no contorno web.
3.2. Creación, desenvolvemento e xestión de bases de datos de recursos bibliográficos a través de xestores de referencia
3.3. Análise crítica e avaliación de xestores de referencias bibliográficas no contorno web: RefWorks, EndNote e Zotero.
Xestión da información en redes sociais académicas
4.1. Mendeley e o concepto de rede social académica e xestor de referencia con tecnoloxía Cloud.
4.2 Xestión da información bibliográfica nas redes sociais académicas: visibilidade e análise do impacto académico mediante indicadores altmétricos.
4.3 creación, desenvolvemento e xestión de redes sociais académicas para o desenvolvemento de traballos colaborativos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test B2 B3 B4 B7 B9 C1 3 10 13
Guest lecture / keynote speech A1 A8 A9 C3 C4 C5 C8 30 0 30
Case study A12 A6 B1 B5 B6 B8 C6 C7 40 20 60
Workbook B4 7 10 17
ICT practicals A13 B10 B11 C2 20 10 30
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test
Haberá unha proba obxectiva de carácter teórico-práctico dirixida a verificar o nivel de consecución da materia por parte do alumnado que levará ao debate e á reflexión crítica desta na clase unha vez realizada. A participación neste debate conxunto constituirá un elemento máis para a avaliación e cualificación do desempeño na materia
Guest lecture / keynote speech Realizaranse as sesións maxistrais necesarias para a exposición dos contidos teóricos que compoñen os contidos da materia, así como todas as cuestións teórico-prácticas necesarias para o desenvolvemento e resolución dos estudos de caso propostos.
Case study Os estudantes enfrontaranse ao estudo e resolución de casos prácticos relacionados coa creación, xestión e recuperación de información bibliográfica a partir dunha base de datos bibliográfica creada ad hoc para o desenvolvemento dun proxecto de investigación relacionado cun obxecto de estudo seleccionado polo estudante/a.
Workbook
Lectura individualizada dos textos propostos polo profesor e debate colectivo na aula na que se fundamenta a discusión crítica sobre os seus contidos.
ICT practicals Desenvolveranse unha serie de prácticas dirixidas a coñecer e usar software e ferramentas para a xestión da información bibliográfica e a promoción de recursos dixitais nas redes sociais académicas.

Personalized attention
Methodologies
Case study
ICT practicals
Description

Manterase un contacto permanente cos estudantes a través das titorías pertinentes (presenciais ou virtuais) que sexan necesarias para resolver, ampliar ou discutir calquera cuestión relacionada co desenvolvemento óptimo do proceso de ensino / aprendizaxe, deixando ao profesor a disposición do estudante. especifique estes tutoriales mediante comunicación por correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B2 B3 B4 B7 B9 C1
Proba teórica dirixida a avaliar o grao de coñecemento acadado polos estudantes en relación cos contidos da materia.
50
Case study A12 A6 B1 B5 B6 B8 C6 C7 Avaliación do desenvolvemento e resolución dos casos propostos na materia. Considerarase especialmente o compoñente crítico-reflexivo e o grao de innovación proposto polo estudante na resolución dos problemas plantexados. 40
ICT practicals A13 B10 B11 C2 Avaliarase o grao de coñecemento e xestión dos programas e plataformas empregadas para o desenvolvemento das prácticas propostas. 10
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Cordón García, José Antonio; Alonso Arévalo, Julio; Gómez Díaz, Raquel; García Rodriguez Araceli (2016). Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en la web 2.0.. Madrid. Pirámide
Chuquimarca, Hugo (2019). Aplicación del Software Mendeley en el Área Materias Generales, 2019: La sobreinformación digital se combate a través de la alfabetización informacional. Editorial Académica Española
Alonso Arévalo, J. and López Lucas, J (2007). Gestores de referencias : Endnote Endnote, Procite Procite. RefWorks. http://sabus.usal.es/bib_virtual/doc/julio_gestores.zip
Raubenheimer, Jacques (2014). Mendeley: Crowd-sourced reference and citation management in the information era. True Insight Publishing
Cox Baker, Donna (2019). Zotero for Genealogy: Harnessing the Power of Your Research. Golden Channel Publishing
Puckett, Jason (2011). Zotero: A Guide for Librarians, Researchers and Educators. Chicago: American Library Association

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.