Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Xestión da Información Dixital Código 710G04009
Titulación
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Amenedo Costa, Mónica María
Correo electrónico
monica.amenedo@udc.es
Profesorado
Amenedo Costa, Mónica María
Correo electrónico
monica.amenedo@udc.es
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Cambios de contido

Mantéñense os contidos propostos, contemplando a eventual redución da súa extensión en virtude do desenvolvemento e evolución da materia e as conxunturas eventuais que se poidan producir.

2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen

Todas as metodoloxías propostas mantéñense sen prexuízo da súa adaptación e / ou modificación nos aspectos necesarios que se requiran para adaptala ás particularidades da situación.

* Metodoloxías de ensino que se modifican

Considérase a posibilidade de modificar as metodoloxías propostas segundo o desenvolvemento do suxeito e as necesidades ou conxunturas que presente a situación.

3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes

A posibilidade de articular titorías virtuais estará habilitada a través do recurso que se considere máis adecuado (Equipos, Google Meet, etc.) logo de acordo co profesor mediante solicitude por correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación

O carácter da proba mixta modifícase para avaliar o grao de coñecemento e competencia respecto dos contidos da materia. Isto farase a través dos medios telemáticos axeitados e prevese a posibilidade de incluír unha entrevista co profesor para establecer unha discusión crítica sobre o contido da materia.

* Observacións de avaliación:

Contémplase a posibilidade de adaptar os pesos e os criterios de avaliación ás situacións xurdidas no desenvolvemento da materia.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Mantéñense os mesmos recursos bibliográficos previstos para a materia sen prexuízo de que poidan ampliarse segundo as necesidades que xurdan no desenvolvemento da materia ou para satisfacer as necesidades particulares dos estudantes.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional
A6 CE6 - Buscar e obtér información en diversos medios para responder á demanda dos usuarios de información
A8 CE8 - Dominar os distintos métodos de representación de datos, información e coñecemento que garanta a súa recuperación eficiente
A9 CE9 - Dominar os fundamentos métodos e modelos de recuperación de información e estar capacitados para utilizar e planificar sistemas de recuperación de información e datos
A12 CE12 - Desenvolver servizos de apoio á comunicación científica en todas as súas fases desde a creación ata a divulgación de resultados científicos tanto no sector público como no privado
A13 CE13 - Coñecer e dominar as técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión, intercambio e avaliación de recursos e servizos de información
B1 CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
B5 CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo
B6 CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa
B7 CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico
B8 CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións
B9 CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións
B10 CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional
B11 CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC
C1 CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas
C3 CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero
C4 CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios
C5 CT5 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C6 CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible
C7 CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade
C8 CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento dos fundamentos do proceso de creación e transferencia de información no contorno dixital. A1
A13
B1
B3
B7
C3
C5
C7
Coñecemento das ferramentas e plataformas para a xestión da información bibliográfica no contorno dixital. A1
A6
A8
A13
B1
B6
B8
B11
C2
C6
C8
Coñecemento de ferramentas e técnicas para a creación, xestión e difusión de contidos dixitais A9
A12
B2
B4
B5
B9
B10
Desenvolvemento de competencias e destrezas para a selección, organización e avaliación de fontes de información bibliográfica B3
B7
C1
Coñecemento e xestión de ferramentas e servizos Web 2.0 para a xestión da información: marcapáxinas, compartición, curación de contidos, redes sociais, blogs, wikis, etc. A8
A9
A12
B6
B8
B10
B11
C2
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. Natureza e fluxos de información no contorno dixital.
1.1. Introdución ao estudo das características da información no contorno dixital: natureza, características definitivas e ciclos de vida e fluxos de transferencia.
1.2. O concepto de infoxicación no contorno dixital.
1.3. Selección, avaliación e curación de información no contorno dixital.
2. Información bibliográfica: natureza e estrutura do rexistro bibliográfico
2.1. Natureza, elementos e estrutura do rexistro bibliográfico
2.2. Estándares de estilo para a representación de información bibliográfica: Harvard, Chicago, MLA, APA, ISO 690, UNE-ISO 690-2013
3. Xestores de referencia no contorno web
3.1. Natureza, características, funcionalidades e beneficios dos xestores de referencia bibliográfica no contorno web.
3.2. Creación, desenvolvemento e xestión de bases de datos de recursos bibliográficos a través de xestores de referencia
3.3. Análise crítica e avaliación de xestores de referencias bibliográficas no contorno web: RefWorks, EndNote e Zotero.
Xestión da información en redes sociais académicas
4.1. Mendeley e o concepto de rede social académica e xestor de referencia con tecnoloxía Cloud.
4.2 Xestión da información bibliográfica nas redes sociais académicas: visibilidade e análise do impacto académico mediante indicadores altmétricos.
4.3 creación, desenvolvemento e xestión de redes sociais académicas para o desenvolvemento de traballos colaborativos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva B2 B3 B4 B7 B9 C1 3 10 13
Sesión maxistral A1 A8 A9 C3 C4 C5 C8 30 0 30
Estudo de casos A6 A12 B1 B5 B6 B8 C6 C7 40 20 60
Lecturas B4 7 10 17
Prácticas a través de TIC A13 B10 B11 C2 20 10 30
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva
Haberá unha proba obxectiva de carácter teórico-práctico dirixida a verificar o nivel de consecución da materia por parte do alumnado que levará ao debate e á reflexión crítica desta na clase unha vez realizada. A participación neste debate conxunto constituirá un elemento máis para a avaliación e cualificación do desempeño na materia
Sesión maxistral Realizaranse as sesións maxistrais necesarias para a exposición dos contidos teóricos que compoñen os contidos da materia, así como todas as cuestións teórico-prácticas necesarias para o desenvolvemento e resolución dos estudos de caso propostos.
Estudo de casos Os estudantes enfrontaranse ao estudo e resolución de casos prácticos relacionados coa creación, xestión e recuperación de información bibliográfica a partir dunha base de datos bibliográfica creada ad hoc para o desenvolvemento dun proxecto de investigación relacionado cun obxecto de estudo seleccionado polo estudante/a.
Lecturas
Lectura individualizada dos textos propostos polo profesor e debate colectivo na aula na que se fundamenta a discusión crítica sobre os seus contidos.
Prácticas a través de TIC Desenvolveranse unha serie de prácticas dirixidas a coñecer e usar software e ferramentas para a xestión da información bibliográfica e a promoción de recursos dixitais nas redes sociais académicas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Prácticas a través de TIC
Descrición

Manterase un contacto permanente cos estudantes a través das titorías pertinentes (presenciais ou virtuais) que sexan necesarias para resolver, ampliar ou discutir calquera cuestión relacionada co desenvolvemento óptimo do proceso de ensino / aprendizaxe, deixando ao profesor a disposición do estudante. especifique estes tutoriales mediante comunicación por correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B2 B3 B4 B7 B9 C1
Proba teórica dirixida a avaliar o grao de coñecemento acadado polos estudantes en relación cos contidos da materia.
50
Estudo de casos A6 A12 B1 B5 B6 B8 C6 C7 Avaliación do desenvolvemento e resolución dos casos propostos na materia. Considerarase especialmente o compoñente crítico-reflexivo e o grao de innovación proposto polo estudante na resolución dos problemas plantexados. 40
Prácticas a través de TIC A13 B10 B11 C2 Avaliarase o grao de coñecemento e xestión dos programas e plataformas empregadas para o desenvolvemento das prácticas propostas. 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Cordón García, José Antonio; Alonso Arévalo, Julio; Gómez Díaz, Raquel; García Rodriguez Araceli (2016). Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en la web 2.0.. Madrid. Pirámide
Chuquimarca, Hugo (2019). Aplicación del Software Mendeley en el Área Materias Generales, 2019: La sobreinformación digital se combate a través de la alfabetización informacional. Editorial Académica Española
Alonso Arévalo, J. and López Lucas, J (2007). Gestores de referencias : Endnote Endnote, Procite Procite. RefWorks. http://sabus.usal.es/bib_virtual/doc/julio_gestores.zip
Raubenheimer, Jacques (2014). Mendeley: Crowd-sourced reference and citation management in the information era. True Insight Publishing
Cox Baker, Donna (2019). Zotero for Genealogy: Harnessing the Power of Your Research. Golden Channel Publishing
Puckett, Jason (2011). Zotero: A Guide for Librarians, Researchers and Educators. Chicago: American Library Association

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías